וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ינואר חם בבתי הקולנוע

19.1.2014 / 13:49

באופן מסורתי, החודש הראשון של השנה נחשב לתקופה שחונה בקופות, אבל השנה הוא מפתיע עם רצף של להיטים לא צפויים. רק "ג'ק ריאן: גיוס הצללים" נכשל, וכנראה הרג את המותג

יח"צ - חד פעמי

משהו חם מאוד החורף הזה: ינואר, שנחשב בדרך כלל לחודש עצל וקר בקופות, לא מפסיק להפתיע השנה. זה כבר השבוע השני ברציפות שבו להיט מפתיע פורץ את גבולות הציפיות וכובש את המקום הראשון בטבלת ההכנסות האמריקאית, עם סכום הכנסות מרשים מאוד.

השבוע הלהיט היה "Ride Along", קומדיית אקשן בכיכובם של אייס קיוב וקווין הארט. הכנסות הסרט לאורך שלושת ימי סוף השבוע מוערכות בכ-35 מיליון דולר. הראפר והשחקן אייס קיוב הוא כבר ותיק מאוד, אבל זה קווין הארט שמסתמן ככוכב הקומי השחור הגדול של הרגע: הסרטים בכיכובו הופכים ללהיטים באופן די עקבי, אם כי בארץ – כמו רוב הסרטים המכוונים לקהל השחור – אנחנו לא רואים אותם. ב-2012, "Think Like a Man" בכיכובו של הארט הכניס 92 מיליון דולר; בשנה שעברה, "Kevin Hart: Let Me Explain", תיעוד של הופעת סטנד-אפ שלו, הכניס 32 מיליון דולר. ועכשיו, "Ride Along" מתעלה על כולם. הסרט זכה לתגובה צוננת מאוד מהמבקרים, אבל ממתי מישהו שואל אותם על סרטים בז'אנר הזה?

"השורד האחרון", ששהה במקום הראשון בשבוע שעבר, ירד למקום השני עם כ-22 מיליון דולר, עדיין מספר יפה מאוד – שמדרג אותו מעל כמה סרטים חדשים: במקום השלישי, עם כ-18 מיליון דולר, נמצא "עבודת אגוזים" – סרט אנימציה שנשחט גם הוא על ידי המבקרים. ועוד מתחתיו, הכשלון הבולט של השבוע – ג'ק ריאן.

"ג'ק ריאן: גיוס הצללים" מחזיר לקולנוע את ריאן, שכיכב כבר בארבעה סרטים שונים – בגילומם של שלושה שחקנים שונים – לאורך שני העשורים הקודמים: "סכנה ברורה ומיידית", "משחקים פטריוטיים", "המרדף אחר אוקטובר האדום" ו"כל הפחדים כולם". ניסיון ההחייאה היה, מתברר, כושל. הסרט הכניס רק כ-16 מיליון דולר בקופות – פתיחה נמוכה יותר מכל אחד מסרטי ג'ק ריאן הקודמים, כולל אלה שיצאו לפני יותר מ-20 שנה. האקשן הגנרי של הסרט לא הרשים את הקהל, ומתברר שהמותג "ג'ק ריאן" הוא לא כזה שימשוך צופים לקולנוע עשור אחרי עשור. היה צריך לעשות סרט כדי לדעת את זה?

נמוך עוד יותר, במקום השביעי בטבלה, מדורג "Devil's Due", סרט אימה נוסף בסגנון כאילו-תיעודי, שהכניס כ-9 מיליון דולר בלבד. נראה שחובבי הז'אנר, שרק לפני שבועיים קיבלו את "פעילות על טבעית: המסומנים", לא היו רעבים לסרט נוסף בסגנון.

"חלום אמריקאי" נהנה מהילת אוסקרים בימים אלה: אחרי זכיות בגלובוס הזהב, עשר מועמדויות לאוסקר וזכיה בפרס איגוד השחקנים, הוא הסרט המדובר ביותר במרוץ לאוסקר בימים אלה, והדבר התבטא בהכנסותיו, שעלו והביאו אותו השבוע לכ-10 מיליון דולר. הכנסותיו הכוללות של "חלום אמריקאי" עומדות כבר על יותר מ-110 מיליון דולר.

מה אתם חשבתם על "ג'ק ריאן: גיוס הצללים"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully