וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני רוצה להשאיר חותם": רותי נבון מציינת 40 שנות מוזיקה - ראיון

אורי זר אביב

22.1.2014 / 8:50

לכבוד מופע מיוחד לציון הקריירה העשירה של רותי נבון, היא מספרת לוואלה! תרבות על ההשפעות המויזקליות, על האמונה שלא נטשה, ומה היא חושבת על נינט

רותי נבון. אילן בשור,
רותי נבון/אילן בשור

דרך ארוכה עברה הזמרת רותי נבון מאז עלתה לראשונה על במה בזמן שירותה הצבאי. עם שחרורה מצה"ל נעשתה לכוכבת המחזמר "אל תקרא לי שחור", שעסק באפליית השחורים בארצות הברית ובלטה בו עם השירים "יום יבוא", "אשה כושית" ו-"הללויה". קראו לה אז "הזמרת הצורחת", כי היא שרה חזק בהשפעת זמרות מוזיקת הרוק והפאנק האמריקאית שעל ברכיה התחנכה. במהלך שנות השבעים הפכה לזמרת סולו מצליחה, עבדה עם צביקה פיק, והוציאה להיטים גדולים ובהם "בין האצבעות", "חשמל זורם בכפות ידיך" ו-"גשם בעתו".
נבון נחשבה להבטחה גדולה במוזיקה הישראלית, אך במהלך שנות השבעים התמקדה בקריירה בחו"ל ובמקביל החלה להתקרב לדת. ב-1977 אף הוציאה בחו"ל את האלבום "הוריני דרכך" ובו שירים מהמקורות. לאורך שנות השמונים והתשעים התרחקה נבון מאור הזרקורים, והתמקדה בהופעות סגורות מול קהל של נשים יהודיות בארצות הברית.

כעת, אחרי שחזרה בתחילת המילניום לישראל וחידשה את פעילותה המוזיקלית כאן ואף הופיעה בתיאטרון, מתראיינת נבון לוואלה! תרבות לרגל הופעה לציון יותר מ-40 שנות קריירה שתתקיים באולם צוותא ב-28 בינואר ובו תארח את הזמרת אילנית, את חברתה הטובה הזמרת שרי ואת המוזיקאי קובי אשרת.

נוסף על הלהיטים שצוינו לעיל, נבון צפויה לבצע, בין היתר, גם את "חולם על נעמי", "ראש כרוב", "הרקדן האוטומטי", החידוש שלה ל-"פרחים בקנה" וגרסאות כיסוי לשירים של טינה טרנר, ארית'ה פרנקלין, הביטלס ועוד.

- זה נכון שיש לך חולשה לזמרות סול ורית'ם אנד בלוז?

"בטח. תבין, אבי ואימי היו דיפלומטים ומגיל שלוש אני מסתובבת בעולם והמוזיקה שספגתי בצעירותי לא היתה ישראלית". כשהתגייסתי, הבאתי את ההשפעות שלי לתרבות שקידשה לחנים אירופאיים ובייחוד מוזיקה רוסית. אמנם היה בישראל רוק, שהיה אז אנדרגראונד, אבל לא ממש היו זמרות שהיו שרות רוק ופאנק. כל השאר נדבקו ממני ואחריי זה החל לרוץ".

-מה דעתך על מצב הרוק הנשי היום בישראל?

"אין ממש זמרות אלא בעיקר להקות רוק. אני אוהבת את היהודים. הסולנית אורית שחף, היא לטעמי זמרת הרוק הכי טובה בישראל היום. גם נינט עושה רוק, אבל היא עדיין מחפשת את דרכה, לא ממש מבינים אותה עדיין. אני גם אוהבת את קרולינה אבל היא יותר בכיוון המוזיקה שחורה ואת הדג נחש שהם קצת כמו להקת Earth Wind & Fire".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

על השמועות שנבון, שהמציאה עצמה מחדש כחוזרת בתשובה, נטשהלאחרונה את הדת והאמונה, היא מגיבה באופן נחרץ: "אנשים אוהבים לקטלג ושופטים על סמך כלום, אדם שחוזר בתשובה בהתחלה פונה 180 מעלות. גידלתי ילדים בישיבות, הייתי עם פאה, הופעתי רק בפני נשים, הייתי מתלבשת אורתודוכסי. חזרתי כמה צעדים אחורה בלבוש ואני מופיעה בפני קהל מעורב ומיד שואלים מה קורה פה, אבל ללכת ולדון בן אדם? חוזרת בשאלה נשמע כאילו הפסקתי להאמין בקב"ה וההיפך הוא הנכון, האמונה שלי רק מתחזקת. אני כל יום לומדת שעתיים יהדות, שומרת וחיה חיי דת מא' ועד ת'".

בהופעה נבון תספר על השירים שהיא שרה, על העליות והמורדות ועל התחנות המשמעותיות בקריירה שלה. "אבל אני משתדלת שלא לחפור יותר מדי", היא מסייגת בחיוך. נבון מתרגשת לקראת המופע הקרב ומציינת שבנוסף ללהיטים, לפאנק ולדיסקו היא תבצע גם חומרים יהודיים רוחניים יותר, "שירי קודש" כפי שהיא מכנה אותם ובהם את "שיר למעלות". "הקהל החילוני תמיד מאוד מתחבר לזה", היא אומרת, "אין סיבה שלא".

-מה למשל את מספרת בקטעי הקישור?

"על 'יום יבוא' מתוך 'אל תקרא לי שחור' אני אומרת שהוא לא רק על אפליה נגד שחורים בארה"ב אלא גם רלוונטי לישראל. אני מצפה שיום יבוא ואנחנו נהיה פה שווים ולא נגיד לילד אחד ללכת לבית ספר אחד ולאחר לבית ספר אחר, זה הרי סקנדל. זה לא נכון וזה לא מתאים לנו".

-למה כל כך חשוב לקיים מופע לציון שנותיך על הבמות?

"את עיקר שנותיי הטובות עשיתי בחו"ל ועכשיו יותר דחוף לי לעשות מופעים כאלה. אני כבר לא ילדה בת עשרים. אני רוצה להשאיר את חותמי".

מה השיר האהוב עליכם של רותי נבון? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • רותי נבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully