וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי גילדת הבמאים: אלפונסו קוארון זכה על "כוח משיכה"

26.1.2014 / 7:28

הבמאי המקסיקאי זכה כצפוי בפרס על עבודתו פורצת הדרך בסרט המד"ב, ובכך הבטיח לעצמו כמעט בוודאות גם את האוסקר. פרס הבימוי התיעודי הלך למצרים

יח"צ - חד פעמי

עוד צעד בדרך לאוסקר: לאחר שגילדות המפיקים והשחקנים כבר חילקו את הפרסים שלהן, הגיעה הבוקר (ראשון שעון ישראל) תורה של גילדת הבמאים להעניק את עיטוריה. במרכז הטקס החגיגי שהתקיים בלוס אנג'לס, עמדה חלוקת הפסלון לבמאי הסרט העלילתי הארוך ביותר, והזוכה המאושר התגלה כצפוי כאלפונסו קוארון, במאי "כוח משיכה". בכך, היה להיספני הראשון שזוכה בעיטור היוקרתי.

פרסי גילדת הבמאים נחשבים כאינדיקטור מהימן לקראת הטקס של האקדמיה האמריקאית לקולנוע, וכמעט תמיד, מי שזוכה בהם מקבל גם את האוסקר. לפיכך, אפשר לקבוע כעת כמעט בוודאות כי קוארון יחגוג עם הפסלון המוזהב בעוד כחודש ושבוע. עם זאת, בכל הקשור לקטגוריית הסרט הטוב ביותר, "כוח משיכה" עצמו עדיין נמצא במירוץ תלת-ראשי יחד עם "12 שנים של עבדות" ו"חלם אמריקאי"

אלפונסו קוארון. אלברטו רודריגז, GettyImages
ההיספני הראשון שזוכה בפרס. אלפונסו קוארון חוגג בטקס גילדת הבמאים/GettyImages, אלברטו רודריגז

בפרס הבמאית התיעודית הטובה ביותר זכתה גי'האן נוג'אים, יוצרת "The Square" על המאורעות בכיכר תחריר. באופן סמלי, הפרס הוענק לה בדיוק במלאות שלוש שנים להפיכה במצרים. סרטה גם מועמד לאוסקר בקטגוריה התיעודית, ומובן כי עתה גדלו סיכוייו לזכות בו.

מי שחיפש בטקס נקודה יהודית מצא אותה בשעה שהשחקן והבמאי רוב ריינר עלה על הבמה להציג את "הזאב מוול סטריט" של מרטין סקורסזה, שהיה גם הוא מועמד לפרס. הקולנוען, המגלם בסרט את אבי הדמות היהודית שמגלם ליאונרדו דיקפריו, הצהיר במהלך נאומו כי "לא ברור מה פחות סביר - שהקהל יאמין שאני אבא של ליאונרדו, או שהקהל יאמין שליאונרדו יהודי". אמירה זו עוררה כצפוי פרצי צחוק בקהל.

כמו כן, חולקו בטקס פרסים בקטגוריות טלוויזיוניות. בין השאר, "רוק 30" זכה בפרס לבימוי הקומדיה הטוב ביותר ו"שובר שורות" בקטגוריה הדרמטית המקבילה. סטיבן סודרברג קיבל את פרס הבימוי בקטגוריית סרט הטלוויזיה הטוב ביותר הודות ל"חיי עם ליברצ'ה", וכמו כן התכבד גם בפרס מפעל חיים מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully