וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן צור ודניאל סולומון ילחינו מוזיקה לסרטי היצ'קוק

26.1.2014 / 12:25

תשעה סרטים אלמים של גדול אמני המתח יוקרנו בפסטיבל הקולנוע הבריטי בישראל בחודש פברואר. הסרטים, שעברו שיחזור מיוחד, יזכו להקרנה בליווי מוזיקאים ישראלים

פסטיבל הקולנוע הבריטי שיתקיים בקרוב בין התאריכים ה-20 בפברואר עד ה-15, מציג השנה מתכונת מיוחדת ומחווה לענק הקולנועי סר אלפרד היצ'קוק. פרויקט "Hitchcock 9" המוקרן ברחבי העולם, יציג שחזורים של תשעת סרטיו האילמים של הבמאי המיתולוגי. תשע היצירות יוקרנו בסינמטקים של תל אביב ירושלים וחיפה בליווי מוזיקלי חי של מוזיקאים מקומיים, ביניהם ערן צור, דניאל סלומון, ויסאם ג'ובראן, קרני פוסטל ותום דרום, מארק אליהו, עופר טל ועוד.

פסטיבל הקולנוע הבריטי הוא אירוע הדגל של המועצה הבריטית ואחד מאירועי הקולנוע המוערכים והפופולאריים בישראל. השנה, כאמור, מצטרף הפסטיבל לפרויקט השחזור השאפתני והגדול ביותר בתולדות מכון הקולנוע הבריטי (BFI), במסגרתו שוקמו, שוחזרו ושופרו איכותם של תשעת סרטיו הראשונים האילמים של היצ'קוק, שביים עשרה סרטים אילמים אך רק תשעה שרדו: "The Pleasure Garden" משנת 1926, "The Lodger" משנת 1926, "Downhill" משנת 1927," Easy Virtue" משנת 1927, "The Ring" משנת 1927, "The Farmer's Wife" משנת 1928, "Champagne" משנת 1928, "The Manxman" משנת 1929 ו- "Blackmail" משנת 1929.

הסרטים הופקו בין השנים 1926- 1929 ומשקפים את האופן בו התגבשה השפה הקולנועית הייחודית של היצ'קוק, אשר הפכה אותו ליוצר קולנוע על-זמני. במהלך עבודת השחזור, אותרו קטעים שנעלמו עם השנים, נעשה שימוש בשורה של ארכיונים בין-לאומיים ועשרות משחזרים ומומחים עמלו על המלאכה. כעת, הסרטים מאפשרים הצצה נוספת לעבודותיו המוקדמות של היצ'קוק ומספקים כלים נוספים להבנת עבודתו המאוחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully