וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פלאות": סרטו של אבי נשר יוקרן בפסטיבל דבלין

26.1.2014 / 17:06

הלהיט של הבמאי הישראלי נבחר כאחת היצירות הבולטות באירוע הקולנוע האירי, ולאחר מכן יקבל הקולנוען פרס מיוחד גם בוושינגטון

יח"צ - חד פעמי

הישג נוסף ל"פלאות": לאחר שכבר הוקרן בטורונטו, פאלם ספרינגס ופסטיבלים בינלאומיים יוקרתיים נוספים, התקבל הלהיט הקופתי החדש של אבי נשר גם לפסטיבל דבלין. שם, יוצג בצד כמה מן הסרטים הבולטים ביותר שנעשו השנה בעולם, ובהם "מגע של חטא" הסיני, "העבר" האיראני, "הכיכר" המצרי, "לאנץ' בוקס" ההודי, "רק האוהבים שורדים" של ג'ים ג'רמוש ועוד.

יתרה מכך, אוצרת הפסטיבל הגדילה עשות וציינה את "פלאות" כאחד מן הסרטים הבולטים שיוקרנו בתוך המבחר העשיר באירוע. נוסף לזאת, ארגנה גם מיני-מחווה לנשר ובצד הקרנת הבכורה של סרטו החדש, תציג בדבלין גם את להיטו הקודם, "פעם הייתי".

ההצלחה הבינלאומית של "פלאות" מגיעה בתקופה קשה של הקולנוע הישראלי בזירה העולמית. בפסטיבל קאן האחרון לא הוצג אף סרט מקומי בתחרות הרשמית, ואילו בפסטיבל ברלין הקרוב, אף סרט כחול-לבן עלילתי לא התקבל לשום מסגרת.

אגב, לאחר דבלין, ימריא "פלאות" לפסטיבל הסרטים היהודי בוושינגטון, הגדול מסוגו בעולם, שם יקבל נשר את פרס החזון. ואכן, קשה להתעלם מהעובדה שעלילתו של הסרט, המציג פרשיה אפלה מן העולם החרדי בירושלים, הקדימה את זמנה וחזתה כמעט אחד לאחד את פרשיית הרב פינטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully