וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בבכורה: "קנאק/פופ – הסרט"

2.2.2014 / 0:03

לכבוד ההוצאה הרשמית והמאוחרת לאלבום של להקת קנאק/פופ המיתולוגית, יצר יניב סרדל סרט תיעודי קצר על ההרכב. צפו בו בבכורה כאן בוואלה! תרבות

יח"צ - חד פעמי

להקת קנאק/פופ, שפעלה בשנים 1994-1999 ובה היו חברים בהרכבים שונים רועי צ'יקי ארד, דביר וולק, ניצן חורש (אלקטרה), שי נובלמן, אמיר דגן, רן לוי, בועז גולדברג, לני בן-בשט ודן שדור, לא החמיצה הזדמנות להחמיץ הזדמנות. אף שהופיעה פעמים רבות והצליחה לייצר באזז, התנהלות ילדותית מצידה ושמרנות של חברות התקליטים הביאה לידי כך שמעולם לא הוציאה אלבום. היום, כמעט 20 שנה אחרי הקמתה, החליטו חברי הלהקה להוציא לאור את האלבום שהוקלט אז ולא יצא מעולם.

מי שנדלק על סיפור הלהקה הוא הקולנוען יניב סרדל, שצילם שעות ארוכות של ראיונות עם חברי הלהקה כמו גם עם מרואיינים אחרים: רם אוריון, אייל פרידמן ועיתונאית המוזיקה דנה קסלר. את כל אלה הפך לסרט קצר בן 15 דקות שכולל חומרי וידאו נדירים מארכיון הלהקה, ותמונות רבות. קנאק/פופ, שיש שיכנו אותה "הלהקה ההיפסטרית הראשונה בישראל", מתכננת את הפצת השירים להמשך השנה, כאשר הפורמט בו ישתחררו טרם הוכרע.

"היינו קצת משוגעים", מסביר הסולן, רועי צ'יקי ארד. "ירדנו על כולם והיינו לא נסבלים, גם כלפי עצמנו: לרגע חשבנו שאנחנו הלהקה הטובה בעולם, יום אחר כך לא הבנו מי יאזין לזבל שלנו. במפתיע, המוזיקה לא התיישנה. להפך, היא נשמעת היום מרעננת, עצבנית ועכשווית מאי-פעם, אולי כי המוזיקה הישראלית רק נעה לאחור מאז שנות ה-90.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשבנו שאנחנו הלהקה הטובה בעולם" ארד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מעבר לכך שהאלבום ייתן הזדמנות לשמוע שירים יפים שאבדו", הוא מוסיף, "זו הזדמנות לעשות תיקון היסטורי קטן, מעין חפירת הצלה ארכיאולוגית: להזכיר שאיפשהו בניינטיז היו כמה נודניקים עם חליפות שניסו לעשות משהו אחר, עם חלומות זוהרים בצבעי טכניקולור, ונכשלו. אז נחזור על הבקשה בשיר: תנו לנו כסף".

לדף הפייסבוק של הלהקה

מה אתם חושבים על קנאק/פופ? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • קנאק פופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully