וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרלט ג'והנסון בוחרת ב"סודה סטרים", ועוזבת תפקידה כשגרירת אוקספם

30.1.2014 / 13:21

הסערה סביב השחקנית שמכהנת כפרזנטורית של חברת "סודה סטרים" הישראלית, ממשיכה. לאחר שארגון זכויות האדם בו היתה פעילה קרא לה לסגת מן הקמפיין, ג'והנסון עזבה אותו

סקרלט ג'והנסון. splash
לא מתקפלת. סקרלט ג'והנסון/splash

המהומה סביב סקרלט ג'והנסון וסודה סטרים מסרבת לשכוך: בעקבות הביקורת שספגה ג'והנסון על ההסכמה לשמש פרזנטורית של מפעל ישראלי הממוקם מעבר לקו הירוק, מצהירה הכוכבת כי היא מסיימת את תפקידה כשגרירה של רצון טוב בארגון אוקספם, הנלחם ברעב ובעוני מסביב לעולם. בהודעה רשמית שיצאה אתמול (רביעי) מטעם דוברה של ג'והנסון, נכתב כי היא נפרדת מהארגון בו התנדבה בשמונה השנים האחרונות לאור "חילוקי דעות עקרוניים".

"סקרלט ג'והנסון החליטה לסיים את תפקידה כשגרירה של אוקספם לאחר שמונה שנים", נכתב בהודעה. "לה ולאוקספם יש חילוקי דעות עקרוניים בכל הקשור לחרם ולסנקציות. היא מאוד גאה בהישגיה, מאמציה ותרומתה במהלך תקופת כהונתה בתפקיד מטעם אוקספם".

הלחץ על ארגון אוקספם לנתק את יחסיו עם השחקנית ההוליוודית הלך וגבר בימים האחרונים, וכן הלחץ על ג'והנסון לסגת מהחלטתה, אך היא סירבה להתנצל. כך למשל, ארגונים פרו-פלסטיניים הפיצו ברשת תמונות בהן ג'והנסון נראית שותה את המשקה של "סודה סטרים" (מתוך הפרסומת שצילמה החברה ותשודר במלואה במהלך משחק הסופרבול האמריקאי הקרוב, נ.ה), כאשר מאחוריה עומדים פלסטיניים במחסומים ומאחורי גדרות.

סקרלט ג'והנסון לסודה סטרים. סודה סטרים, צילום מסך
סקרלט ג'והנסון בפרסומת לסודה סטרים/צילום מסך, סודה סטרים

ג'והנסון עצמה הגיבה לראשונה לחיצי הביקורת לפני כשבוע, בהצהרה בה התייחסה בין היתר למיקום מפעל החברה ביישוב מעלה אדומים וטענה כי "מעולם לא התכוונתי להיות הפנים של כל תנועה שהיא, חברתית או פוליטית, או של כל השקפה הדוגלת בבידול, כחלק משיתוף הפעולה שלי עם חברת סודה סטרים". עוד נכתב באותה הצהרה כי ג'והנסון "תומכת ביחס הדדי כלכלי וחברתי בין ישראל לפלסטין", וגם שחברת סודה סטרים אינה רק תורמת לאיכות הסביבה, אלא גם בונה גשר לשלום בין ישראל לפלסטין" - זאת כיוון שהחברה מעסיקה תושבים משני הצדדים.

ארגון אוקספם ביקר גם הוא את השגרירה שלו, שהתייחסה אליו ישירות בהצהרתה הקודמת - "אני עומדת מאחורי המוצרים של סודה סטרים וגאה בהישגיי במסגרת אוקספם, שם אני מכהנת כשגרירה כבר שמונה שנים". כעת נראה כי באוקספם לא משוכנעים מההצהרה של השחקנית, מה שהוביל כאמור לסיום ההתקשרות ביניהם.


צפו בפרסומת הלא מצונזרת של סקרלט ג'והנסון לסודה סטרים
מה אתם חושבים על המהלך של סקרלט ג'והנסון? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully