וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביונסה מעודדת אלימות נגד נשים? יש מי שחושב שכן

30.1.2014 / 17:26

ביונסה ידועה כסמל לכוח ולעצמאות. אבל קולות מקטרגים באמריקה מתחילים לטעון שהשיר החדש שלה "Drunk In Love", הוא טקסט שנותן לגיטימציה לאלימות נגד נשים

ביונסה לא מפסיקה לייצר כותרות: בסוף השנה שעברה היא הוציאה אלבום ויזואלי חדש לחלוטין בהפתעה, השבוע הופיעה יחד עם בעלה, הראפר ג'יי זי בטקס פרסי הגראמי בהופעה מוחצנת וסקסית במיוחד, וכעת העולם התפנה להתעסק בטקסטים שקווין בי שרה באלבום האולפן החמישי שלה.

סלע המחלוקת הוא השיר "Drunk In Love", בו מארחת ביונסה את בחיר לבה לשיר בו היא מתארת את התשוקה הרבה שלה לבעלה ולא חוסכת בתיאורים פיזיים גרפיים למדי. השיר הלא אופייני משך תשומת לב מיוחדת דווקא בגלל המיניות המפורטת בו, מאחר וזו הפעם הראשונה שביונסה מרשה לעצמה "להתלכלך" בטקסטים שהפכו את האלבום ליחיד שלה שמלווה באזהרת תכנים לצרכן.

לצד התגובות הנלהבות, יש גם כאלה שפחות מרוצים מהכיוון הנועז והחדש של הזמרת. לאחרונה, יותר ויותר בלוגים וערוצי תרבות דנים במספר שורות מתוך השיר שמתייחסות ישירות לאלימות נגד נשים, לא פחות. השורות המדוברות מגיעות בקטע של ג'יי זי, ששר "I'm Ike, Turner, turn up / Baby no I don't play / Now eat the cake, Anna Mae / I said eat the cake, Anna Mae".

כזכור, אנה מיי הוא שמה האמיתי של הזמרת טינה טרנר וכאשר ג'יי זי שר על עצמו כי הוא "אייק", הכוונה היא לאייק טרנר, בעלה של טרנר ומי שהיה שותפה לעשייה המוזיקלית במשך שנים. למרבה הצער, היחסים בין השניים היו אלימים עד שטרנר ברחה מבעלה ואף הסתתרה מפניו במשך תקופה. האלימות כלפי טרנר הונצחה בסרטו של בריאן גיבסון, "What's Love Got to Do with It" משנת 1993 המבוסס באופן חופשי על הביוגרפיה של טרנר.

באחת הסצינות, נראים השחקנים אנג'לה בסט ולורנס פישבורן (שקיבלו מועמדות לאוסקר על תפקידם) מגלמים את בני הזוג כאשר אייק דוחק בטינה "לאכול את העוגה" וכשזו מסרבת הוא דוחף אותה בחוזקה לפיה ומכה את חברתה שצועקת כי הוא עתיד להרוג את טרנר אם לא תברח ממנו. בנוסף, "עוגה" היא סלנג אמריקאי לאיבר מין (ריהאנה ובן זוגה לשעבר שהיכה אותה, כריס בראון, הקדישו לנושא שיר שלם בשם "Cake", נ.ה).

בהמשך, ג'יי זי שר "Beat the box up like Mike in '97, I bite", משפט בוטה לא פחות – "Box" הינו סלנג לאיבר מין נשי וכאן ג'יי זי שר כי הוא "מכה בו בחוזקה", וכן משווה עצמו למתאגרף לשעבר מייק טייסון באמרו "אני נושך כמו מייק". כזכור, טייסון הורשע במעשה אונס.

ביונסה וג'יי זי מופיעים בטקס פרסי הגראמי, ינואר 2014. AP
הזוג המאושר? ג'יי זי וביונסה מופיעים יחד בטקס הגראמי./AP

כך למעשה, הזוג הכי חשוב, חזק, מצליח ועשיר בתעשיית המוזיקה האמריקאית בפרט והעולמית בכלל, מקדיש מספר שורות בוטות במיוחד של מין אלים, בשיר שאמור להלל את המיניות הקדושה של בני זוג. תחנת רדיו לונדונית הודיעה כי תשמיע את השיר ותצנזר את המילים הבוטות, אך הזוג לא ממש נבהל מההחלטה ובהופעה המשותפת בטקס הגראמי האחרון, השיר הושר במלואו מתחילתו ועד סופו.

הטענות שנשמעות בהקשר הזה נוגעות למידת היושרה של ביונסה, שזהו אלבומה הפמיניסטי ביותר, אך מצד שני כולל טקסטים שעלולים לעודד אלימות כלפי נשים – ניגוד בלתי אפשרי שלא ביונסה ולא בעלה הגיבו עליו נכון לרגע כתיבת שורות אלו. בינתיים, מעריציה של הזמרת מגינים עליה ומחכים שהאישה הכי חזקה בתעשיית המוזיקה תביע עמדה ותשמיע דיעה, והפעם מבלי לעודד אלימות כזאת או אחרת.

מה אתם חושבים על השיר של ביונסה וג'יי זי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully