וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נברסקה": ראיון עם השחקן וויל פורטה שמודה - "פחדתי לאכזב את כולם"

וויל פורטה, לשעבר כוכב "סטרדי נייט לייב", מפתיע בתפקיד דרמטי ב"נברסקה". בראיון, הוא מגלה עד כמה היה לו קשה להיפטר מגינוני הליצן

יח"צ - חד פעמי

ההיסטוריה של הקולנוע האמריקאי מלאה קומיקאים שעשו לפתע הסבה מפתיעה לדרמה: אדם סנדלר, ג'ים קארי ורבים אחרים. עתה, מצטרף לרשימה המכובדת גם וויל פורטה. השחקן, בן 43, התפרסם בעיקר הודות לתוכנית "סטרדיי נייט לייב", בה השתתף במהלך כמעט כל העשור הקודם. גם תפקידיו הקולנועיים הבולטים עד כה היו בקומדיות, למשל "מקגרובר" ו"שומרים על השכונה". אך היום (חמישי) עלה בארץ סרטו החדש, "נברסקה", ואנו מגלים בו פנים אחרות ודרמטיות של הכוכב.

הפעם, מגלם פורטה גבר הנוסע עם אביו המזדקן (ברוס דרן) למסע אל המקום שבשמו נקרא הסרט. אמנם בהרפתקה שלהם יש אלמנטים קומיים, אבל גם הם מעודנים, מרירים ושונים לגמרי מן ההומור האבסורדי והפרוע שפורטה הרגיל אותנו אליו עד עכשיו. נוסף לכך, הממדים הקלילים יותר של "נברסקה" נמצאים בעיקר בשוליו, ובמרכזו עומדת דרמה עתירת רגש. פורטה משכיל להביא אותה לידי ביטוי בצורה מדויקת ומיומנת, שזיכתה אותו בשבחים רבים.

בכלל, "נברסקה" זכה בפרגון מקיר לקיר – כולל שש מועמדויות לאוסקרים, ובהם לסרט עצמו ולבמאי אלכסנדר פיין, מי שכבר קיבל בעבר הוקרה מן האקדמיה על עבודתו בדרמות ב"אודות שמידט", "דרכים צדדיות" ו"היורשים". עוד לפני הפרגון מן האקדמיה, ערכה הדרמה את הקרנת הבכורה העולמית שלה לפני כחצי שנה במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל קאן, והיתה לאחד מן הלהיטים הגדולים של האירוע. יום לאחר הפרמיירה שלה, אני פוגש את פורטה עם קבוצת עיתונאים מצומצמת מרחבי העולם, ומטבע הדברים, השאלה הראשונה מתייחסת להפתעה שבליהוקו לתפקיד. אין דרך לייפות את זה, אנחנו אומרים לו, אף אחד לא היה מתאר לעצמו שדווקא אתה תשחק כאן ובצורה כזו. אפילו הבמאי הודה בכך.

וויל פורטה בפסטיבל קאן. סטיוארט ווילסון, GettyImages
"גם אני לא חשבתי שילהקו אותי". וויל פורטה בפסטיבל קאן האחרון/GettyImages, סטיוארט ווילסון

"זה בסדר", אומר פורטה, "אני לא נעלב. ברור לי שלאור הרזומה שלי, כל מה שקורה עכשיו אינו מובן מאליו. אני לא מתבייש באף תפקיד שעשיתי, אבל ברור שאם מישהו היה מסתכל ברזומה שלי, הוא בחיים לא היה אומר 'אין ספק שהצעד הבא של השחקן הזה יהיה להופיע בדרמה של אלכסנדר פיין'. מובן שכל מה שקרה, קרה בהפתעה. מבחינת כולם וגם מבחינתי".

כדברייך, אתה בעצמך אפילו לא היית חושב על אופציית הליהוק שלך, אז למה מלכתחילה ניגשת לאודישן?

"כי אתה צריך להיות משוגע כדי לא לרצות לעבוד עם אלכסנדר פיין. כי קראתי את התסריט, ואהבתי אותו ובעיקר הרגשתי שאני מבין את הדמות, ושיש לי חיבור איתה. אז אמרתי לעצמי – בוא ננסה, אמנם יש סיכוי של אחד לטריליון, אבל מה יש לי להפסיד? שלחתי לאלכסנדר ולצוות שלו הקלטה שלי מבצע סצינה מהתסריט והנחתי שבזה זה ייגמר, ואמנם במשך ארבעה חודשים וחצי איש לא יצר איתי קשר. אז, לתדהמתי, הטלפון צלצל והוזמנתי לאודישן נוסף, והפעם פנים אל פנים".

ואיך היה בו?

"מצד אחד, הוא עבר בסדר. מצד אחר, הוא היה מוזר. פשוט לא הייתי רגיל לכזה סוג של אודישנים. הורגלתי למבחני בד של תסריטים קומיים, ובהם המבחן קל בהרבה: אם האנשים שמולך צוחקים אז סימן שהיית טוב, ואם לא אז סימן שפישלת. אבל איך אפשר לדעת איך היית כשמבצעים טקסטים דרמטיים? אין שום אינדיקטור. אמרתי לעצמי שבהחלט יש סיכוי שמיד בצאתי מהחדר, אלכסנדר והאנשים שלו פלטו 'אוי, כמה גרוע הוא היה'. אבל חודש לאחר מכן, אלכסנדר התקשר אליי ואמר לי שאני בפנים".

ומה היית יותר, שמח או מופתע?

"השתגעתי משמחה. אמא שלי היתה בסביבה ופשוט רצתי אליה בצרחות, ואחר כך הלכנו למסעדה לחגוג. הייתי נרגש בטירוף, אבל מיד גם התפתחה בי חרדה. אני נוירוטי ועצבני מטבעי, והפעם גם היתה לי סיבה טובה, כי היו חסרים לי הביטחון והניסיון לסרט מסוג זה. פחדתי שאבוא ואעשה בושות. פחדתי לאכזב במאי בסדר הגודל של אלכסנדר ושחקן בסדר הגודל של ברוס דרן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נברסקה.
"ברגע שהמצלמה נדלקת, המוח משחק משחקים". וויל פורטה ב"נברסקה"

כמו שזה נראה על המסך, עושה רושם שהרגשת די בנוח.

"כי אלכסנדר וברוס גרמו לי להרגיש כך. לאלכסנדר יש אישיות מרגיעה, ומהרגע הראשון בצילומים הוא שידר לי שמגיע לי להיות שם. ברוס, מצדו, קיבל אותי בזרועות פתוחות, תמך בי לאורך כל הדרך ובעצם שימש לי מעין מורה. אף פעם לא למדתי משחק באופן רשמי כי קפצתי ישר למים, אז הצילומים של 'נברסקה' התגלו כמעין קורס מזורז בדרמה, והשלמתי בהם פערים של שנים. ברוס גם כל הזמן זרק לי מילות עידוד שהרימו לי את הביטחון. הוא ידע שאגיע עם רגשי נחיתות, ומההתחלה דאג לבטל אותם".

בכל זאת, למרות קבוצת התמיכה, האם נתקלת באתגרים גם במהלך הצילומים?

"בעיקר היה לי קשה לשחק נורמלי. אני רגיל למחוות קומיות גדולות ומוגזמות, וזה בעיה להשתחרר מהן, כי ברגע שהמצלמה נדלקת המוח מתחיל לשחק משחקים. אז אפילו כשהייתי צריך לעשות משהו פשוט כמו ללכת מצד אחד של החדר לצד השני שלו, על הצעד הראשון נעצרתי ושאלתי את עצמי 'רגע, אני הולך נורמלי, או שאני הולך כמו ליצן?' לקח לי זמן להוציא את המחשבות האלה מהראש שלי ולהתנהל בטבעיות".

"מקגרובר": הטריילר

ועכשיו התרגלת כבר לדרמות, או שתשוב גם לעשות קומדיות?

"אין לי איזו אסטרטגיה, שום דבר לא מתוכנן. גם התפקיד ב'נברסקה' הרי לא הגיע בהתאם לאיזושהי תוכנית מתאר. אני עדיין פתוח להכל וכמובן עדיין אוהב קומדיות, אז אם אחשוב שאני יכול לעשות ג'וב טוב באחת, מובן שאלך על זה".

אז אולי יש סיכוי לראות את "מקגרובר 2"? אמנם הסרט לא כל כך הצליח בקופות, אבל אני ועוד רבים התגלגלנו מצחוק בגללו והיינו שמחים לקבל את ההמשכון שלו.

"כל מי שהיה מעורב בעשייה של 'מקגרובר', כולל אני, היה ממש עסוק בשנים האחרונות. לכן, לא היה לנו זמן לשבת ולכתוב משהו חדש. אבל אנחנו בהחלט מתכננים לעשות את זה, ומכאן והלאה זה כבר לא יהיה בידיים שלנו. נצטרך לראות אם מישהו מעוניין לשים כסף כדי שזה באמת יקרה, אבל בטוח שאנחנו נעשה את המיטב כדי שזה יתממש. אני יכול גם להבטיח, שלא נגלגל הלאה את התסריט אלא אם נהיה מרוצים ממנו בכל מאת האחוזים. כל כך אהבנו את הראשון, שלא נכתים את שמו ביצירת המשכון גרוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully