וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל זילבר לא יקבל פרס מפעל חיים – בגלל דליה רבין

פרסום ראשון: לוואלה! תרבות נודע כי ההחלטה להעניק לזילבר פרס צנוע יותר בטקס פרסי אקו"ם קשורה בדליה רבין, המכהנת כדירקטורית באקו"ם. רבין בתגובה: "דעותיו בעייתיות"

אריאל זילבר ודליה רבין. עומר מירון, עיבוד תמונה
אריאל זילבר, דליה רבין/עיבוד תמונה, עומר מירון

(עדכון אחרון: 19:59)

סערת אריאל זילבר ופרס אקו"ם על מפעל חיים מסרבת להרגע: היום (שני) בבוקר צצו דיווחים בדבר הפרס שזילבר עתיד לקבל בטקס אקו"ם שיתקיים הערב ביפו, ופורסם כי שם

הפרס ישונה מ"פרס על מפעל חיים" ל"פרס על תרומתו למוזיקה הישראלית". כעת, מתברר מה עומד מאחורי ההחלטה: לוואלה! תרבות נודע כי מכבש הלחצים שהופעל על אנשי אקו"ם במטרה לשנות את שם הפרס של זילבר הגיע מדליה רבין, בתו של יצחק רבין ז"ל, שנרצח על רקע פוליטי לפני 18 שנים – המכהנת כדירקטורית חיצונית באקו"ם.

כזכור, מאז חזר בתשובה, נודע זילבר בדעותיו הקיצוניות כלפי הומוסקסואלים, אנשי שמאל וערבים, וכמו כן קרא לשחרור רוצח ראש הממשלה רבין, יגאל עמיר, שנידון למאסר עולם. דעותיו הקיצוניות של זילבר שינו את מעמדו בקהילת המוזיקה הישראלית ומידת הפופולריות שלו צנחה במהירות. כעת מסתמן כי תמיכתו בעמיר השפיעה באופן ישיר על השינוי הפתאומי של אקו"ם.

"המוזיקה של אריאל זילבר אינה הבעיה, להיפך, מדובר ביוצר מחונן", נמסר מלשכתה של דליה רבין. "יחד עם זאת, דעותיו של זילבר בנושאי מיעוטים, זכויות הפרט והקהילה הגאה הן בעייתיות ומתן פרס על מפעל חיים הוא מסר בעייתי לחברה הישראלית. ההחלטה שהתקבלה, שלא להעניק לו פרס על מפעל חיים אלא רק על המוזיקה שלו, היא החלטה מאוזנת, שהתקבלה על ידי דירקטוריון אקו"ם. הגברת דליה רבין לא השתתפה בהצבעה"

חברי הדירקטוריון הנוכחי, מלבד רבין המשמשת כאמור כדירקטורית חיצונית, הם היו"ר עובד אפרת, מירית שם אור, אלי אברמוב, מרגלית מתתיהו, יוסי מר חיים, רונלד קול, חיים קינן ורויטל פור.

אחינועם ניני. נמרוד סונדרס
לא שינתה את דעתה. אחינועם ניני/נמרוד סונדרס

בנוסף, הזמרת אחינועם ניני הודיעה בשבוע שעבר כי היא מוותרת על פרס אקו"ם שהיתה אמורה לקבל, זאת כיוון שאינה מוכנה לחלוק במה עם זילבר. ניני הודיעה בעמוד הפייסבוק שלה כי לא תגיע לטקס, וכי היא מקווה שזילבר ינצל את הבמה בכדי להתנצל. ממשרד יחסי הציבור של ניני נמסר כי החלטתה שלא להופיע עומדת בעינה, גם לאור החלטת אקו"ם לשנות את הפרס שיוענק לזילבר.

במקביל, החלו להתאסף תגובות נזעמות על הפרשה מן הצד הימני של המפה הפוליטית. "ההתקפלות של אקו"ם והחלטתה להעניק לאריאל זילבר פרס רק על תרומתו למוזיקה הישראלית במקום פרס על מפעל חיים - היא כניעה", נכתב בעמוד הפייסבוק של ח"כ אביגדור ליברמן. בהמשך, תקף ליברמן את אלה הביקורת על הענקת הפרס לזילבר, וקשר את השינוי בעמדת אקו"ם לפרשת המורה אדם ורטה. "אותם אלו שעשו מלחמה בכל החזיתות על מנת לאפשר למורה בביה"ס תיכון לפקפק במוסריותו של צה"ל, בשם חופש הביטוי, נלחמים כעת כדי לסתום את פיו של אמן שאין חולק על גאוניותו המוזיקלית ועל תרומתו לתרבות הישראלית לאורך חייו ומונעים ממנו את ההכרה המגיעה לו. לא צריך להסכים עם כל דעותיו של אריאל זילבר בכדי להתקומם נגד הצביעות והפחדנות הזו, או בתמצות: ואיך שלא אפנה לראות... מדובר בסתימת פיות".

נפתלי בנט כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "רוצי שמוליק קורא לך, וזורק עליך אבנים' - על זה אקו"ם היו נותנים פרס חיים". אורי אריאל, שר הבינוי והשיכון וחבר כנסת מטעם סיעת הבית היהודי הגיב על החלטת אקו"ם ומסר בהודעה לתקשורת כי "ההחלטה הינה דגל שחור לכל שוחרי התרבות בישראל. ההתנשאות של ארגוני השמאל שמנסים לדכא כל יצירה של מי שאינו סובר כמותם מעוררת גועל. אין חולק שאריאל זילבר הוא אמן מוערך ונכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית והוא אינו צריך לשלם על דעותיה השמאלניות קיצוניות של הגברת ניני".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת, פרסמה אף היא בחשבון הפייסבוק שלה: "כמה חבל שרבים מאלה המדברים גבוהה גבוהה בשם חופש הביטוי, שוכחים לשמור עליו באותה קנאות כשזה נוגע לחופש הביטוי של אחרים. (...) גם אני לא אהבתי בלשון המעטה לשמוע בשנים האחרונות חלק מההתבטאויות האומללות שהשמיע אריאל זילבר. אבל הן עדייןבגדר חופש הביטוי ולא מבטלות את העובדה שאריאל זילבר הוא יוצר ענק.
כמה חבל שבאקום החליטו ברגע האחרון לנהוג בפחדנות".

עובד אפרת, יו"ר אקו"ם, סירב גם הוא להתייחס לנושא. ממשרד יחסי הציבור של זילבר סירבו להגיב.

מה אתם חושבים על שינוי סטטוס הפרס של אריאל זילבר? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully