וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל זילבר קטע את מהלך טקס אקו"ם: "הייתי מפרק את אקו"ם"

שערוריית פרס אקו"ם לאריאל זילבר המשיכה גם לתוך הטקס עצמו, כאשר זילבר קטע שיר לכבודו ופנה לקהל "הייתי מפרק את אקו"ם, ובונה אקו"ם חדש. תרדו מן העץ הזה!"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

סערת אריאל זילבר ופרס אקו"ם הגיעה לסיומה הדרמטי, כאשר את הטקס השלו שהתנהל על מי מנוחות, קטע זילבר רגע לפני קבלת הפרס שלו, ונשא דברים סוערים.

את זילבר, הזוכה השנוי במחלוקת של השנה, קיבל מוטי קירשנבאום במילים: "גם אותי הוא מרגיז אבל לא הייתי רוצה לחיות בחברה שרק את דעתי מותר בה להביע. לא חושב שכל אמירה שלו ותהיה המקוממת ביותר, משנה את טיב שיריו. ואנחנו כאן כדי לכבד את שיריו. שתמשיך לרוץ אריאל זילבר, שמוליק קורא לך".

כאשר עלה לבמה מוש בן ארי כדי לכבד את זילבר בביצוע שירו "ואיך שלא", התפרץ זילבר אל הבמה וקטע את השיר בדברים: "לפני שעושים את השיר הזה, יש לי משהו להגיד לקהל הזה ולכל עם ישראל. אני קיבלתי את הפרס הזה, בהתחלה אמרו לי מפעל חיים. אני מודה לועדת אק"ום שזיכו אותי על פרס מפעל חיים שהחליטו להעניק לי. זה דברים שחשבתי עליהם וכתבתי אותם. אני נכד לשרה ואריה זילבר שהיו ממקימי תל אביב, בנה של ברכה צפירה. אני מכאן, מהארץ הזו ומודה על זה בכל יום. כמו ברוש לבדו".

דבריו של זילבר נקטעו במחיאות כפיים מן הקהל, והוא המשיך "אני נגד חרמות, ובעד זכות האדם להביע דעתו. אני ישראלי ויהודי גאה. בואו נישאר מחוברים אחד לשני כמו נופי הילדות שלנו. ההרגשה היא שאני שק חבטות של גופים אינטרסנטים. אמנים וגופים שמנסים כל פעם להמציא את עצמם על חשבוני".

אריאל זילבר בטקס אקו"ם 2014. ניב אהרונסון
"הם ניתקו את השירים מיוצרם". אריאל זילבר/ניב אהרונסון

עוד אמר זילבר על ועדת אקו"ם שמשכה את החלטתה להעניק לו פרס מפעל חיים ושינתה את הגדרת הפרס שקיבל לפרס השפעה מוזיקלית – "הם ניתקו את השירים מיוצרם. מה לעשות שיש בנאדם אחרי השירים. פספסתם את הזדמנות הפז שהיתה להוות דוגמה לאיחוד בעם ולחופש הדיעה. הייתי מחזיר את הפרס אבל אני לא יכול להפנות עורף לתמיכה ולאהבה שקיבלתי מהעם בימים אלו. הייתי מפרק את אקו"ם, ובונה אקו"ם חדש. תרדו מן העץ הזה! ותודה לקדוש ברוך הוא ולאשתי היקרה".

לאחר שסיים זילבר את דבריו, ירד מן הבמה ומוש בן ארי ביצע את שיר המחווה.

מה דעתכם על הטקס? ספרו לנו בפייסבוק

(עדכון אחרון - 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully