וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי ודרור נגד אייל גולן: "גישתו גזענית"

שי גולדשטיין ודרור רפאל משיבים לגולן, שתבע אותם, בכתב הגנה: "גולן מתנהל במציאות וירטואלית, בה הוא נישא על כתפי מעריציו – ומנותק מעניינים ארציים וחשדות שיוחסו לו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האבסורד שבמצב הדברים ברור". גולדשטיין ורפאל, גולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שי ודרור משיבים אש: בכתב ההגנה שהוגש על ידי משרד עורכי הדין מושקט, עונים מגישי הרדיו שי גולדשטיין ודרור רפאל להאשמות גולן, שהגיש נגדם תביעה דיבה בעקבות הערות סאטיריות שהעירו אודותיו בתכניתם. "גולן מתנהל במציאות וירטואלית של ממש, בה הוא נישא על כתפי מעריציו", נכתב שם, "ומנותק לחלוטין מעניינים ארציים וחשדות קשים מאוד שיוחסו לו במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר 2013, הכוללים הגשת כתב אישום חמור כנגדו בגין העלמות מס, חקירתו הארוכה ומעצר-בית בגין תלונה וחשד לבעילת קטינה, כל זאת במועדים נשוא הפרסומים".

"סאטירה, גם אם היא בוטה ומתגרה – מטרתה לעורר דיון, והדיון במקרה זה בעניינו של התובע והחשדות נגדו – היה ונמצא גם היום במרכזו של פולמוס ציבורי", נכתב בכתב ההגנה. "אלפי (ואולי עשרות אלפי) כתבות, ביקורות ודעות חמורות, גרועות ודוקרניות הרבה יותר מאלו שנאמרו על-ידי הנתבעים – נכתבו ונאמרו בעניינו של התובע. הסיבה בגינה הוגשה תביעה דווקא כנגד הנתבעים כאן אינה מובנת כלל ועיקר".

עוד נכתב "לאור התנהלותו של התובע, כפי שהתגלתה בפרשית 'משחקי חברה', כמו גם התנהלות הפמליה הצמודה לתובע – המחזיקה במכשיר נייד ייעודי 'פלא פות' לאיתור קטינות מעריצות, ונוסעת ברכב 'פות מוביל' (שוב, סליחה מבית המשפט הנכבד) – בהחלט היה מקום לטעון כי רק בחורה פרחית, טיפשה או קלת דעת – תסתובב בחברה דוחה כזו, ממנה בחורה משכילה היתה מעדיפה להדיר את רגליה. בנסיבות העניין המדובר בהבעת דעה סבירה". הדברים מתייחסים לאמירות של השניים אודות גולן בעקבות הפרשה, אותן גולן ועורך דינו מצאו פוגעניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך כתב ההגנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיוון שגולן טען כי גולדשטיין ורפאל נטפלים אליו עקב מוצאו העדתי, השניים חשפו את המוצא שלהם – גולדשטיין חצי מצרי וחצי רומני ורפאל חצי עיראקי וחצי מצרי. כתב ההגנה גורס כי עצם הדרישה לחשוף את המוצא של השניים לשם הליך משפטי, יש בה בכדי "להצביע על גישה או התבוננות גזענית מצד התובע, מאשר מצד הנתבעים".

בנוסף, השניים לא שוכחים לעקוץ בין השורות, וכתב ההגנה מאזכר את קעקוע העיניים שנמצא בחלקו האחרוי של ראשו של גולן – "דבר המקנה לו לכאורה יכולת על טבעית, שלא לומר אלוהית – של צפייה גם לאחור! העובדה שמדובר בקעקוע כה ייחודי – הינה גם עניין ראוי לסאטירה – כאשר מדובר ב'זמר לאומי' כה מיתמם, וזאת גם במסגרת חקירת פרשת העלמות המס וגם במסגרת פרשת 'משחקי חברה', אשר התפוצצה חודש לאחר מכן. האבסורד שבמצב הדברים ברור!"

לפני כחודשיים הגיש אייל גולן לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת דיבה בסך מיליון שקלים נגד שי גולדשטיין ודרור רפאל, מנחי תכנית הבוקר הנושאת את שמם ברדיו ללא הפסקה. במכתב ששלח גולן לפני התביעה לתחנת הרדיו של השניים, טען כי האחרונים ניהלו נגדו "מסע השמצות פוגעני וחמור מאין כמותו, במטרה להטיל בו רפש וזוהמה" וכן כי "השניים השתמשו בביטוים גזעניים, ביטויי נאצה, השמצות, ביטויים זדוניים ומרושעים, עובדות לא נכונות בלשון המעטה, וכל זאת על-מנת להעליב, לפגוע ולהזיק לו, לכאורה במסווה של תכנית סאטירה".

מי צודק לדעתכם – גולן או שי ודרור? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully