וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירלי טמפל הלכה לעולמה

11.2.2014 / 12:32

ילדת הפלא המפורסמת ביותר בתולדות הוליווד, שזכתה באוסקר לשם כבוד כשהיתה בת שש בלבד והפכה לאחר מכן לשגרירת ארצות הברית בגאנה וצ'כוסולובקיה, הלכה לעולמה בגיל 85

שירלי טמפל. AP
שירלי טמפל/AP

שחקנית הקולנוע שירלי טמפל הלכה לעולמה היום (שלישי) בגיל 85, כך דיווחה משפחתה לכלי התקשורת. טמפל החלה את הקריירה הקולנועית שלה עוד כילדה והתפרסמה בתור אחת מילדות הפלא המוצלחות והמפורסמות ביותר בתולדות הקולנוע.

טמפל, ילידת קליפורניה, החלה לקחת שיעורי ריקוד כאשר הייתה בת שלוש. שלוש שנים מאוחר יותר, כשהיתה בת שש בלבד, זכתה בפרס אוסקר לשם כבוד ובכך הייתה לזוכה הצעירה ביותר אי פעם לזכות בפרס.

ההצלחה הגדולה שזכתה לה והפרסום הרב גררו גם ביקורת לא מעטה, למרות אהדת הקהל האמריקאי. בשנת 1939 צייר סלבאדור דאלי ציור בהשראתה שמטרתו לבקר את האופן בו טמפל "מוצגת לראווה" מבלי שבחרה בכך מרצונה החופשי, ואת ניצולה על ידי הוליווד תאבת הבצע. בין היתר, הופיעה טמפל בסרטים "היידי בת ההרים", "החתלתול הקטן", "ילדה עשירה ומסכנה", "הנסיכה הקטנה" "הציפור הכחולה" ועוד. בנוסף, משקה אלכוהולי נקרא על שמה.

מלבד קריירה קולנועית פנתה טמפל גם למגרש הפוליטי, לאחר שבגרה ומידת הפופולאריות שלה על המסך הגדול צנחה באופן משמעותי. בשנת 1976 הייתה מועמדת מטעם המפלגה הרפובליקנית לקונגרס האמריקני, אך לא נבחרה. עם זאת, היא ייצגה את ארה"ב כשגרירה בגאנה ובצ'כוסלובקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully