וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ברלין 2014: מותחן סיני יצא כמנצח הגדול, "בויהוד" זכה בפרס הבמאי

המותחן "Black Coal,Thin Ice" זכה בדוב הזהב. "בויהוד" של ריצ'רד לינקלייטר הסתפק בפרס הבמאי, וגם ווס אנדרסון ואלן רנה יצאו עם פרסים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזוכה הגדול. "Black Coal. Thin ice"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהדורה ה-64 של פסטיבל ברלין, מאירועי הקולנוע החשובים באירופה, הסתיימה הערב (שבת) בגרמניה. חבר השופטים של החגיגה הקולנועית שמר על המסורת, התעלם מן השמות הגדולים והמובנים מאליהם וחילק את הפרס הגדול ליצירה לא מסחרית בעליל כדי לזכות אותה במקדם מכירות יוקרתי. הפעם, מדובר היה במותחן הסיני "Black Coal, Thin Ice"', מותחן אפל פרי עטו של דאו ינאן, שיצא עם דוב הזהב לסרט הטוב ביותר. נוסף לכך, כוכבו ליאו פאן קטף את פרס השחקן הטוב ביותר.

בכלל, זה היה הערב הגדול של הקולנוע האסייתי, שכן את פרס השחקנית הטובה ביותר קטפה היפנית הארו קרוקי מ"הבית הקטן" שנעשה בארץ השמש העולה.

באשר להוליווד, גם היא לא קופחה: ריצ'רד לינקלייטר, יוצר "בויהוד", קטף את פרס הבמאי, ואילו "מלון גרנד בודפסט" של ווס אנדרסון לקח את פרס חבר השופטים. מן הצד הצרפתי, אלן רנה הוותיק התכבד בפרס מיוחד וכן בפרס מטעם איגוד מבקרי הקולנוע הבינלאומי. את רשימת הזוכים המרכזיים משלימה הקומדיה הגרמנית השחורה "Stations of the Cross", שזכתה בפרס התסריט.

הסרט הישראלי היחיד שהשתתף במסגרת התחרות הרשמית היה "אם תחייך, העולם יחייך אלייך" הקצר מבית היוצר של "בצלם", אך הוא סיים את הערב בידיים ריקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully