וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי הבאפטא 2014: "12 שנים של עבדות" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר

16.2.2014 / 23:31

סרטו של סטיב מקווין קטף את הפרס החשוב מכל ואת פרס השחקן הראשי. "כוח משיכה" התנחם בשבעה פרסים אחרים, וגם קייט בלשנט וג'ניפר לורנס לא קופחו

יח"צ - חד פעמי

כשבועיים לפני שהאקדמיה האמריקאית לקולנוע מחלקת את פרסיה, עשו זאת היום עמיתיהם מעבר לים וחילקו את הבאפטא – האוסקר הבריטי, שנחשב כאינדיקטור מהימן, גם אם לא במאת האחוזים, לקראת החגיגה ההוליוודית.

הטקס התקיים בלונדון, בהנחייתו המשעשעת של סטיבן פריי ובנוכחות הנסיך וויליאם. את פרס הסרט הטוב ביותר קטף "12 שנים של עבדות", וזאת אף שזכה רק בפרס אחד נוסף – לשחקן הראשי (ועל כך בהמשך). לעומת זאת, "כוח משיכה" גרף לא פחות משבעה פרסים – לבמאי אלפונסו קוארון, וכן בקטגוריות הצילום, האפקטים, הסאונד, המוזיקה המקורית וכן בקטגוריית הסרט הבריטי הטוב ביותר. אך למרות כל זה, הפסלון החשוב מכל חמק מידי להיט המד"ב, ונראה כי כעת הוא בפיגור גם במירוץ לאוסקר.

הסוס השלישי במירוץ הזה, "חלום אמריקאי" של דיוויד או.ראסל, נהנה משלושה פרסים אחרים – תסריט מקורי, איפור ועיצוב שיער, ושחקנית משנה. כאן, הפתיעה ג'ניפר לורנס את לופיטה ניונגו מ"12 שנים של עבדות", קטפה על חשבונה את פרס שחקנית המשנה וכרגע נראה שעקפה אותה גם בקרב על האוסקר.

בקטגוריית השחקנית הראשית, קייט בלנשט התגברה על גל האנטי המסוים לוודי אלן בעקבות השערוריות האחרונות סביבו, וזכתה בפרס השחקנית הראשית על הופעתה המהוללת ב"יסמין הכחולה". בנאומה, הקדישה את זכייתה לפיליפ סימור הופמן המנוח.

אצל הגברים, כיוון ש"מועדון הלקוחות של דאלאס" לא הופץ בזמן באי הבריטי, לכוכביו מתיו מקונוהיי וג'ארד לטו לא התאפשר להיות מועמדים בקטגוריות המשחק. בשעה שכבר זכו בגלובוס הזהב ולאוסקר הם פייבוריטים, כאן השניים בכלל לא היו פקטור. בהמשך לכך, בפרס השחקן הראשי זכה צ'יווטל אג'יפור מ"12 שנים של עבדות", וזאת על אף ההערכות כי ליאונרדו דיקפריו מ"הזאב מוול סטריט" עשוי לגבור עליו; בפרס שחקן המשנה זכה ברקהאד עבדי, הצעיר האלמוני ממוצא סומלי המגלם את מנהיג כנופיית החוטפים ב"קפטן פיליפס". הוא עקף כאן מועמדים מפורסמים בהרבה, ובהם מאט דיימון, מייקל פאסבנדר וברדלי קופר.

ועוד פרסים: "פילומנה", הסרט הבריטי המבריק והמרגש שיופץ בארץ בעוד כחודש, לקח את פרס התסריט המעובד. הפסלון הוענק לתסריטאים ג'ף פופ וסטיב קוגן, שגם מככב. "גטסבי הגדול" אמנם לא זכה להתמודד על הפרסים הגדולים כפי שהתיימר בתחילה, אבל התנחם בפסלונים בשתי קטגוריות: עיצוב הפקה ותלבושות. פרס ניחומים נוסף הוענק ל"ראש", סרט המירוצים של רון הווארד שאמנם נכשל בקופות והודר מרוב טקסי הפרסים, אך קיבל מן האקדמיה הבריטית את פרס העריכה.

הנסיך וויליאם. WPA Pool, GettyImages
אורח כבוד בטקס: הנסיך וויליאם/GettyImages, WPA Pool

בשלושה פרסים אחרים זכו סרטים שבהחלט עשויים לשחזר את ההישג גם באוסקר האמריקאי: "יפה לנצח" האיטלקי בקטגוריית הסרט הזר, "מעשה של הרג" בקטגוריה התיעודית ו"לשבור את הקרח" בקטגוריית האנימציה.

במהלך הטקס, הוענק גם פרס מפעל חיים ליוצר הבריטי הוותיק והפורה פיטר גרינאווי, מי שעמד בעבר מאחורי יצירות בסדר הגודל של "הטבח, הגנב, אשתו והמאהב", "טובעים במספרים", "כתוב בעור" ועוד. להבדיל, את פרס הכוכב העולה קטף וויל פולטר הצעיר, בן 21, שכיכב השנה בלהיט הקומי "אנחנו המילרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully