וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון טרבולטה בן 60: הרגעים המופרעים, דני זוקו וגלובוס הזהב

18.2.2014 / 0:00

הקריירה גוועת, הבלורית מתדלדלת, הסקנדלים לא מפליאים, "גריז" ו"ספרות זולה" הם התרפקות שחוקה מדי – אז איך בכל זאת ג'ון טרבולטה כאן ונוכח, בגיל 60?

חליפת האיומים. מערכת וואלה!
בן 60. ג'ון טרבולטה/מערכת וואלה!

כשילדי שנות ה-60 חוגגים יום הולדת שישים, הזקנה נראית גזעית יותר. היום, היום הזה ממש (שלישי), מגיע לגיל המכובד ג'ון טרבולטה. אחד השחקנים האהובים בכל הזמנים, רקדן וזמר (הידעתם כי הוא זכה בתואר "זמר השנה"?), זוכה פרס גלובוס הזהב ב-1995 על תפקידו ב"תפוס את שורטי" ומועמד פעמיים לאוסקר, על "שיגעון המוזיקה" ב-1977, כשנחשב לשחקן הצעיר ביותר שהיה מועמד לפרס עד אז - ועל "ספרות זולה" ב-1994. בגיל שישים אפשר בהחלט לשיר לו "Stayin` Alive", וזאת למרות שהוא הגיע לגיל שבו עליו לבצע את הריקוד ההוא מ"שיגעון המוזיקה" בעיקר כדי לחזק את השליטה על הסוגרים התחתונים. המחזור תורם לסביבה, אז הבה נמחזר! נלבש את מעיל העור הדהוי ההוא שאבא קנה אחרי "גריז", נעביר את היד על הבלורית או מה שנשאר ממנה, ונזכר בכמה רגעים בולטים של השחקן ההוא שיאיר לפיד אולי רצה להיות, לפני שגילה את כשרונו האמיתי - פנומן כלכלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם אוליביה ניוטון ג'ון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיגעון המוזיקה

לאחר ששיחק בסדרת טלוויזיה "Welcome back, Kotter" במחצית השניה של שנות השבעים, שהפכה אותו לאליל נוער, לאחר שהוציא אלבומי פופ ואף זכה בתואר "זמר השנה" של המגזין בילבורד, ולאחר ששיחק בסרט האימה "קארי" של הבמאי בריאן דה פלמה, הגיע רגע הפריצה הגדול באמת של טרבולטה. זה קרה בשנת 1977, בסרט סאטרדיי נייט פיבר, "שיגעון המוזיקה". וכך הוא התגלה. תפקיד הרקדן טוני מאנרו הכתיר אותו בתואר החביב, "מלך הדיסקו". ברבות השנים, טרבולטה סיפר כי לקראת צילומי הסרט השקיע לא פחות מתשעה חודשים בעבודה על טכניקת הריקוד שלו. והאמת, אף אחד לא זז כמו טרבולטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"גריז"

ביוני 1978, כחודשיים אחרי שיזהר כהן זכה באירוויזיון עם "אבניבי", הגיח עוד שלאגר עליז - "גריז". סרט הקאלט המוזיקלי המבוסס על המחזמר באותו שם, שבו כיכב טרבולטה בתפקיד דני זוקו לצד אוליביה ניוטון ג'ון, שהפך את טרבולטה לכוכב הוליוודי מהשורה הראשונה. שנים רבות לאחר מכן, ניסו הצמד ג'ון וג'ון לשחזר את הקסם והקליטו ביחד דואטים לאלבום, שלא הרשים במיוחד את הביקורות. בעיתון הגרדיאן זכו בכינוי "קמפי כמעט כמו חג מולד" – ובצדק.

"ספרות זולה"

עם כל הכבוד למתנות הנאות שצפוי טרבולטה לקבל היום ליומולדת שישים, את המתנה הגדולה ביותר בחייו הוא קיבל ליום הולדתו הארבעים – תפקיד הרוצח השכיר בסרט "ספרות זולה" של קוונטין טרנטינו. לאחר שנים בהן הקריירה של טרבולטה דשדשה הוא סופסוף התקמבק, ובגדול. הסרט זכה גם להצלחה מסחרית, גם לתשואות הביקורות (קבלת פנים שהזכירה למבקרי קולנוע מסוימים את הדרך שבה התקבל הסרט "אזרח קיין", לא פחות) וגם בפרסים, בהם פרס אוסקר על התסריט המקורי הטוב ביותר ופרס גלובוס הזהב לתסריט הטוב ביותר. בנוסף, הסרט מככב בדירוגי הסרטים הגדולים בכל הזמנים. גם לא מעט מחקרים ניסו לפצח את הקלאסיקה. טרבולטה המריא שוב וקיבל הצעות להשתתף בסרטים כמו "לתפוס את שורטי", "קוד שבור", "עימות חזיתי" ו"צבעי השלטון". עם זאת, אין ארוחות (צ'יפס עם מיונז) חינם. הצליח הצליח, אבל הפער בחזותו של טרבולטה מימי גריז ועד "ספרות זולה" גדול כמו הפער בין מתיקותה של סנדי מ"גריז" לקטלניותה של סנדי סופת ההוריקן. מהבלורית של טרבולטה בגריז נותר בערך מה שנשאר מהבטחות הבחירות של יאיר לפיד. ראוי להעניק לדבר הזה שיש לטרבולטה על הראש את פרס שחקן המשנה הטוב ביותר. בכל אופן, ספרות זולה היא יצירת מופת, גם קולית וגם מעמיקה, בהסתייגות אחת בלבד: כמה עגום שמאז הסרט הזה נגזר עלינו לחזות בכל חתונה, שוב ושוב, בבת דודה שמחקה את הריקוד של אומה תורמן וטרבולטה.

הסקנדלים והסנסציות

לפעמים לא ברור מה היה יותר: מבקרים שטוענים שטרבולטה משחק גרוע או כמות הסקנדלים והסנסציות שליוותה אותו. בשנת 2012 פורסם כי המעסה של טרבולטה טוען כי השחקן לכאורה תקף ואנס אותו, והוא דרש פיצויים בסך 2 מיליון דולר. לאורך השנים פורסמו טענות על נטיותיו המיניות, על אף שטרבולטה נשוי לשחקנית קלי פרסטון. יש שתוהים האם את שירה של אוליביה ניוטון ג'ון "Lets Get Physical" הוא היה שמח להקדיש לאוליב, ניוטון וג'ון. הקישור שלו לסינטולוגיה יחד עם חברו טום קרוז עורר הדים רבים. טרבולטה יצר את הסרט "הקרב על כדור הארץ" שמבוסס על ספרו של מייסד הסינטולוגיה רון ל. האברד, והוא נחשב לכישלון. סיפור נוסף מחייו האישיים הוא מותו הטרגי של בנו הבכור בן ה-15 בתאונה, במהלך חופשה משפחתית כשהחליק באמבטיה. טרבולטה אמר בראיון עיתונאי כי האמונה הסינטולוגית סייעה לו להתגבר על האסון. ויש כמובן עוד סנסציות, אבל היי, פה זה מדור תרבותי, אז לא נפרט עוד גם אם תשירו לנו ללא הרף "טל מי מור, טל מי מור, ג'ון טרבולטה חמור".

ג'ון טרבולטה. נשיונל אינקוואייר, סריקה
ניוטון וג'ון, בעצם?/סריקה, נשיונל אינקוואייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully