וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: התכניות של לירון תאני, קוואמי ואילנה ברקוביץ' לא ישובו לעונה נוספת בערוץ 24

19.2.2014 / 0:00

חששות בתעשיית המוזיקה מהורדת תכניות עוגן מוזיקליות וחיזוק "מגמת הברברת" בערוץ 24. מנכ"ל הערוץ: "מטרתנו לשדר מוזיקה בצורה נגישה. בקרוב תכנית על משפחות מוזיקליות"

קוואמי ויואב קוטנר. אורי לנץ
יואב קוטנר וקוואמי, האם הם ישובו לשדר בערוץ 24?/אורי לנץ

עם עזיבתו של אייל אופנהיים את תפקיד העורך הראשי של ערוץ 24 והחלפתו על ידי אלון ימין, שוקדים בתקופה זאת בערוץ על לוח שידורים חדש. האם הערוץ שהוגדר פעם כערוץ המוזיקה, עלול להתרחק (שוב) מהמוזיקה עצמה? תלוי את מי שואלים. על פי מספר גורמים שעבדו עד לאחרונה בערוץ, מסתמן כי חלק ניכר מהתכניות ששודרו לא ישובו מהפגרה אליה יצאו לא מזמן. מערוץ 24 נמסר כי עדיין לא התקבלה החלטה בעניין, כי בכוונותיו להמשיך לשדר תכניות מוזיקה במגוון ז'אנרים, לשדר בין היתר תכנית על משפחות מוזיקליות ואולי גם לייסד "10-12 שעות של אולפן חי של מוזיקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ייסון דנינו הולט, שהגיש עם אילנה ברקוביץ' את התכנית "פלייליסט" בערוץ 24/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה יצאו לפגרה התכניות "פלייליסט" עם אילנה ברקוביץ' וג'ייסון דנינו הולט, "מדברים מוזיקה" עם לירון תאני ו"הקצה טי.וי" בהגשת קוואמי ולאון פלדמן. קודם לכן הסתיימו תכניותיו של יואב קוטנר, "בחזרה לסוף עונת התפוזים" ו"שינויים בהרגלי הצריחה". מספר גורמים שעבדו בערוץ טוענים כי לפחות חלק מהתכניות הללו לא ישובו לעונה נוספת, על אף ששימשו כעלה תאנה מכובד בערוץ שהתהדר בעבר בתואר "ערוץ המוזיקה", נתנו ביטוי למגוון מוזיקלי רחב, הן לאמנים שלא מקבלים ביטוי בערוצים אחרים והן לאמני מיינסטרים; זאת בניגוד לתכניתו של אלירז שדה ולתכנית "מאמאלנד", אותם בחרו בערוץ שלא להוציא לפגרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
לירון תאני באולפן וואלה, יום הבחירות, ינואר 2013. מגד גוזני
"העיפו אותי בדרך מצחיקה ומקורית". לירון תאני/מגד גוזני

בסוף החודש שעבר, לירון תאני, שהגיש בערוץ את התכנית "מדברים מוזיקה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "כבר העיפו אותי מהמון מקומות. לפעמים עשו את זה נחמד ולפעמים לא. אבל הדרך שבה ערוץ 24 בחר היא המצחיקה והמקורית מכולן. התעלמות, כאילו שמעולם לא קרה שם שום דבר. מעליב? לא. למה? כי ערוץ 24 קרה לי במקרה. זה קרה הרבה אחרי שהבנתי שטלוויזיה, בעידן החדש שלה, לא רוצה אותי ואני לא רוצה אותה. אבל זה קרה בגלל אנשים כמו אייל אופנהיים ודודי כהן, שחשבו שטלוויזיה ואני יכולים ללכת טוב ביחד ושאני לא צריך לרדת נמוך כדי להופיע בה. זו לא העבודה שלי וזו לא הקריירה שלי ולכן אני לא מזיל דמעה, להיפך. היה כיף".
היחצנית רותי מרום, המייצגת בין השאר את שלמה ארצי, הדג נחש, אביתר בנאי ואריק ברמן, כתבה בתגובה לסטטוס הזה של תאני: "אילו רק יכולתי לומר את כל מה שיש לי לומר... אבל אתאפק. רק אודה על כמה דקות חסד שבהם הערוץ עסק במוזיקה נטו. ידענו שזה רק לרגע... ספרנו לאחור. והנה חזרנו למה שהיה קודם". בשיחה עם וואלה! מוסיף תאני: "עשיתי את התכנית בערוץ בהמון אהבה ושמחה, ואין בי אפילו טיפה אחת של באסה שזה נגמר. מההיכרות שלי עם האנשים של הערוץ לא נותר לי אלא לאחל להם המון בהצלחה, כי אם הם יעשו ערוץ טוב גם אני ארוויח".

"הקצה טי. וי" היתה השלוחה הטלוויזיונית של תחנת הרדיו "הקצה", שמשדרת תכניות רדיו חדשות מדי יום, והיא ירדה לאחר תשע תכניות בלבד. הגישו אותה קוואמי ולאון פלדמן, שאמר לוואלה!: "בניגוד לתכניות אחרות בערוץ 24, כמו 'הדיבור' עם אלירז שדה או 'מאמאלנד', אנחנו הצגנו תכנים שקשורים למוזיקה. זה שהיינו שם תשע תכניות זה כבר אנומליה. הבאנו תכנים אלטרנטיביים שמראים גם מטאל, גם מוזיקה אלקטרונית וז'אנרים שלא מקבלים חשיפה במקומות אחרים. הבאנו משהו מרענן ואחר. זה נגמר מאוד מהר כי הגיע עורך חדש וכנראה רצה דברים אחרים. יש לנו תחנת רדיו שנקראת 'הקצה', שמשדרת כל יום, ושם נמשיך בעשיה". קוואמי ופלדמן העלו ביוטיוב סרטון קצר ומשעשע שמתייחס לסיום התכנית.

גם גורם שלישי שעבד עד לאחרונה בערוץ טוען שהתכניות המוזכרות לא ישובו מהפגרה. ההתרחשויות האחרונות ב-24 עוררו את כעסו של יחצן בכיר בתעשיית המוזיקה, שאמר לוואלה!: "החלטת הערוץ להוריד תכניות עוגן בולטות התומכות בחשיפת מוזיקה ישראלית חדשה על כל סגנונותיה מעציבה מאוד. העדר התמיכה בתכניות אלה וחיזוק מגמת הברברת הטלוויזיונית מונעת תמיכה ועזרה בחשיפת מוזיקה חדשה ומעוררת ספק בניהול תוכן תקין של ערוץ ייעודי ששם על דגלו לתמוך במוזיקה ישראלית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייל אופנהיים, העורך הראשי לשעבר של ערוץ 24/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם שעובד בימים אלה בערוץ המוזיקה אומר בתגובה לא רשמית: "כל עורך חדש מגיע ועושה את תכניותיו. התכניות הסתיימו, ואין לדעת אם הספציפיות האלה ימשיכו לעונה נוספת, ייתכן וחלקן יחזור במתכונת דומה. יש רצון לשלב כמה שיותר מהאנשים הטובים האלה בערוץ, כנראה במסגרת של שידור חי. יש רצון לייסד 10-12 שעות של אולפן חי של מוזיקה, ויצטרפו שמות חדשים. לוקח זמן להמציא תכניות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישנן בנות", תכניתה של דנה אינטרנשיונל בערוץ 24/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל הערוץ, אורי דיקשטיין, מסר בתגובה: "החל מינואר משודרת בערוץ 'ישנן בנות', תכנית מושקעת בסטנדרטים גבוהים מאוד, שכולה עוסקת במוזיקה ישראלית. וזו רק תחילת השנה. יש לנו בארסנל תכניות באותו סדר גודל. חלק מהתכניות מהעבר יחזור לעונות נוספות, וחלקן לא. מטרתנו היא לשדר לצופינו את המוזיקה בצורה נגישה. יהיו תכניות שיעסקו במגוון ז'אנרים. אנחנו מתכננים את המשך השנה. למשל, כבר עכשיו אנחנו מלהקים לתכנית שתציג משפחות מוזיקליות בישראל. כמו תמיד, הערוץ ימשיך לעמוד בכל המחויבויות שלו, ולהביא לצופים את המוזיקה הישראלית במיטבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully