וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2014: התחזית המלאה

3.3.2014 / 0:01

האם ג'ניפר לורנס תחולל הפתעה, מה הסיכוי של הסרט הפלסטיני והאם "כוח משיכה" יהיה המנצח הגדול או הלוזר הגדול? כל ההימורים לקראת הטקס הנוצץ

יח"צ - חד פעמי
12 שנים של עבדות. יח"צ,
מי יעצור אותו? מתוך "12 שנים של עבדות"/יח"צ

הסרט הטוב ביותר

המועמדים לפי סדר הסיכויים לזכייה: "12 שנים של עבדות", "כוח משיכה", "חלום אמריקאי", "הזאב מוול סטריט", "נברסקה", "מועדון הלקוחות של דאלאס" "פילומנה", "קפטן פיליפס", "היא".

ההימור שלנו: "12 שנים של עבדות".

למה יזכה? כי בשנה עמוסה כזו, שבה לכל אחד יש פייבוריט משלו, זה בסופו של דבר הקונצנזוס המובהק ביותר ומי שעונה בצורה הכי טובה להגדרה של סרט אוסקר קלאסי; כי מלכתחילה הוא היה המועמד המוביל, וגם לאחר תקופה שבה היה נראה כי נושפים בעורפו, השיב מאבק וזכה ברוב העיטורים הרלוונטיים לקראת הפרס הגדול באמת; כי מיותר להסביר עד כמה חשוב וסמלי מבחינת המצביעים האמריקאים להפוך את הערב לטקס של זיכרון וחרטה על פשעי העבדות והגזענות; כי עד כמה שמעריכים את "כוח משיכה", להיטי מד"ב אף פעם לא קיבלו את הפרס הזה, ועד כמה שאוהבים את "חלום אמריקאי", גם סרטים עם ממד קומי מובהק שכמותו בדרך כלל לא לוקחים את כל הקופה.

אלפונסו קוארון. אלברטו רודריגז, GettyImages
האמיגו של כולם. אלפונסו קוארון זוכה בגילדת הבמאים כחזרה גנרלית לאוסקר/GettyImages, אלברטו רודריגז

הבמאי הטוב ביותר

המועמדים לפי סדר הסיכויים לזכייה: אלפונסו קוארון ("כוח משיכה"), סטיב מקווין ("12 שנים של עבדות"), דיווד או.ראסל ("חלום אמריקאי"), מרטין סקורסזה ("הזאב"), אלכסנדר פיין ("נברסקה").

ההימור שלנו: אלפונסו קוארון.

למה יזכה? כי הוא קטף את פרס גילדת הבמאים, וניסיון העבר מלמד שזה מעלה ל-99.9 אחוז את סיכוייו לזכות גם באוסקר; כי אמנם פעם הפרס הזה היה הולך למי שביים את הזוכה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, אבל לאחרונה התגמשה האקדמיה והתרגלה לפצל את הזכיות – זה גם קרה בשנה שעברה, עם "ארגו" ואנג לי ("חיי פיי"); כי כמו אז, גם הפעם חברי האקדמיה אולי חושבים שאם בוחנים את כל האספקטים הרי ש"12 שנים של עבדות" הוא בסך הכל היצירה הראויה ביותר, אבל בכל הקשור לעבודת הבימוי הם סבורים שזו של קוארון ב"כוח משיכה" הרבה יותר וירטואוזית, פורצת דרך וראויה להערכה; כי הבמאי המקסיקני הוא כבר מזה שנים אישיות שחביבה ואהודה על חברי האקדמיה, והם ישמחו לפרגן לו – מה עוד שמקווין נתפס אאוטסיידר וראסל כמי שממילא בקרוב תהיה לו עוד הזדמנות לזכות.

אצילית: קייט בלנשט מקדישה את הזכייה באוסקר הבריטי לפיליפ סימור הופמן

השחקנית הראשית הטובה ביותר

המועמדות לפי סדר סיכויי הזכייה: קייט בלנשט ("יסמין הכחולה"), איימי אדמס ("חלום אמריקאי"), סנדרה בולוק ("כוח משיכה"), ג'ודי דנץ' ("פילומנה"), מריל סטריפ ("אוגוסט: מחוז אוסייג').

ההימור שלנו: קייט בלנשט.

למה תזכה? כי אם יש דבר אחד שהיה ברור מתחילת המירוץ ולרגע לא היה נתון במחלוקת – זה שבלנשט תזכה בפרס, כך שכל תוצאה אחרת תהיה הסנסציה הגדולה של הערב; כי ההופעה שלה נשענת על תצוגות קלאסיות מתור הזהב ההוליוודי, ומובן שהאקדמיה שמחה להצדיע להצדעות שכאלה; כי וודי אלן כבר הוביל שישה שחקנים ושחקניות לזכייה באוסקר, יותר מכל קולנוען אחר שעודנו בחיים, אז אחרי מייקל קיין, דיאן קיטון, פנלופה קרוז, מירה סורבינו ודיאן וויסט (פעמיים) הגיע תורה גם של האוסטרלית; כי כוכבת "יסמין הכחולה" היא ליידי שכולם סוגדים לרגליה וכולם יודעים שתכבד את הזכייה בנאום אצילי; כי סנדרה בולוק סובלת מכך ש"כוח משיכה" נחשב בעיקר להישג טכני וחזותי ואיימי אדמס מ"חלום אמריקאי" לא הספיקה לצבור מספיק מומנטום.

חלום אמריקאי.
האם הפעם יעמדו בקסמה? ג'ניפר לורנס ב"חלום אמריקאי"

שחקנית המשנה הטובה ביותר

המועמדות לפי סדר סיכויי הזכייה: ג'ניפר לורנס ("חלום אמריקאי"), לופיטה ניונגו ("12 שנים של עבדות"), ג'ון סקוויב ("נברסקה"), סאלי הוקינס ("יסמין הכחולה"), ג'וליה רוברטס ("אוגוסט: מחוז אוסייג'").

ההימור שלנו: ג'ניפר לורנס.

למה תזכה? האמת היא, שמבין הקטגוריות המרכזיות, כאן התחרות הצמודה ביותר. רק פה יש סיכויים שווים לשני שמות שונים, ורק במקרה זה יש בכלל הזדמנות להימור נועז אך הגיוני. את הז'יטון של וואלה! נשים על הכוכבת הבלונדינית, מהסיבות הבאות – כי היא המאמי של הוליווד; כי העובדה שמעט ברחה מאור הזרקורים בחודשיים האחרונים ולא ממש ניהלה קמפיין אוסקר רק הגבירה את החיבה כלפיה; כי התצוגה שלה הרבה יותר מוחצנת ונחרתת בזיכרון מזו של ניונגו (לא שזה אומר שהיא יותר טובה, אבל בפרסים לא זוכה דווקא הטובה ביותר); כי "חלום אמריקאי" נהנה מהישג נדיר וקיבל מועמדות בכל ארבע קטגוריות המשחק, אז רק מתבקש שגם יזכה באחת מהן; כי ברור כבר ש"12 שנים של עבדות" אולי ייקח בפרס לסרט הטוב ביותר, אבל לא יסחוף את הטקס כולו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחקן השנה? איש השנה! מתיו מקונוהיי ב"מועדון הלקוחות של דאלאס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השחקן הראשי הטוב ביותר

מועמדים לפי סדר סיכויי הזכייה: מתיו מקונוהיי ("מועדון הלקוחות"), צ'יווטל אג'יפור ("12 שנים"), ברוס דרן ("נברסקה"), ליאונרדו דיקפריו ("הזאב"), כריסטיאן בייל ("חלום אמריקאי").

ההימור שלנו: מתיו מקונוהיי.

למה יזכה? כי לאור תצוגות התכלית שלו כאן, ב"זאב מוול סטריט" וב"בלש אמיתי" כמובן, הוא היה מקבל גם את פרס איש השנה אם דבר כזה היה קיים בטקס, אז הפסלון בקטגוריית השחקן קטן עליו; כי הוא עובר בסרט את כל מה שהאקדמיה מצפה מכוכב זוכה אוסקר – חווה טרנספורמציה פיזית, יוצא למאבק של איש אחד נגד כולם ומת; כי המסר של "מועדון הלקוחות של דאלאס" חשוב בעיני האקדמיה, ואף שלא תעניק לסרט עצמו פרס, היא תשמח למצוא כל דרך אחרת לצ'פר אותו; כי מקונוהיי זכה עד עכשיו כמעט בכל עיטור אפשרי, אז לא נראה שמישהו כבר יכול לעצור אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רזית? השמנת? התחפשת לאשה? האוסקר שלך! ג'ארד לטו ב"מועדון הלקוחות של דאלאס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקן המשנה הטוב ביותר

המועמדים לפי סדר סיכויי הזכייה: ג'ארד לטו ("מועדון הלקוחות"), ברחד עבדי ("קפטן פיליפס"), מייקל פסבנדר ("12 שנים של עבדות"), ג'ונה היל ("הזאב"), ברדלי קופר ("חלום אמריקאי").

ההימור שלנו: ג'ארד לטו.

למה יזכה? פחות או יותר מכל הסיבות שהוזכרו במקרה של מקונוהיי. ההבדלים היחידים: לטו לא יכול להתפאר בתפקידים גדולים אחרים השנה, אבל עומדים לזכותו שני יתרונות אחרים – אליל הנעורים לשעבר ניצב כאחד מסיפורי הקאמבק הגדולים של השנה האחרונה, והוליווד מקפידה לעודד כוכבי עבר שמצאו מחדש את התהילה; והוא משחק טרנסג'נדר, והאקדמיה נוהגת גם לפנק את השחקנים שעברו מטמורפוזה מגדרית לצורך התפקיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יקבל פרס ניחומים? מתוך "חלום אמריקאי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

התסריט המקורי הטוב ביותר

המועמדים לפי סדר סיכויי הזכייה: דיוויד או. ראסל ואריק וורן זינגר ("חלום אמריקאי"), ספייק ג'ונז ("היא"), בוב נלסון ("נברסקה"), וודי אלן ("יסמין הכחולה"), קרייג בורטן ומליסה וולק ("מועדון הלקוחות").

ההימור שלנו: דיוויד או.ראסל ואריק וורן זינגר.

למה יזכו? כי האקדמיה תרצה להעניק פרס ניחומים ל"חלום אמריקאי", שבשנה פחות צפופה היה לבטח מקבל גם את פרס הסרט הטוב ביותר; כי ראסל הוא מגדולי המטאורים כרגע בתעשיית הבידור האמריקאית והוליווד תשמח גם לפנק אותו באוסקר ראשון, אפילו שזה לא בקטגוריית הבמאי; כי התסריט שכתב עם וורן זינגר נחשב משום מה בעיני הכלל כשנון ורהוט; כי המתחרה הכי רציני שלו "היא", עבודת כתיבה מעט חדשנית ומתחכמת מדי למצביעים השמרנים.

ג'ון רידלי. רבקה סאפ, GettyImages
השם שלו לא אומר כלום לרבים, אבל הוא מהשמות החמים בתעשייה. ג'ון רידלי/GettyImages, רבקה סאפ

התסריט המעובד הטוב ביותר

המועמדים לפי סדר סיכויי הזכייה: ג'ון רידלי ("12 שנים של עבדות"), בילי ריי ("קפטן פיליפס"), טרנס ווינטר ("הזאב"), סטיב קוגן וג'ף פופ ("פילומנה"), ריצ'רד לינקלייטר, איתן הוק וז'ולי דלפי ("לפני חצות").

ההימור שלנו: ג'ון רידלי.

למה יזכה? כי בהנחה ש"12 שנים של עבדות" לוקח את פרס הסרט הטוב ביותר, אז לפי המסורת הוא פשוט חייב לקחת לפחות עוד פסלון מרכזי אחד; כי מבין כל המועמדים, זה התסריט שהעז להתמודד עם הנושאים המורכבים והטעונים ביותר; כי רידלי צובר עוד ועוד פרויקטים קולנועיים וטלוויזיוניים עתידיים ונחשב אחד השמות המדוברים בתעשייה; כי אחרת עלול להיות מצב אבסורדי שבו דרמה נגד אפליה גזעית זוכה באוסקר, אבל אף יוצר אפרו-אמריקאי לא זוכה באחת הקטגוריות החשובות.

אחד הזוכים הבטוחים: השיר מ"לשבור את הקרח"

וכל השאר

בצד קייט בלנשט, הבאנקר הכי בטוח בטקס הוא "לשבור את הקרח", שצפוי לקטוף את הפרסים בקטגוריות השיר הטוב ביותר וסרט האנימציה הטוב ביותר.

לעומת זאת, יש מתח בגזרת הסרט הזר הטוב ביותר. "יפה לנצח" האיטלקי נחשב מועמד מוביל, אך פייבוריטים רבים כבר נפלו בעבר בקטגוריה זו, כך ש"ניצוד" הדני ו"המעגל השבור" הבלגי יכולים להפתיע. בניגוד לכך, בשלב זה נראה כי ל"עומאר" הפלסטיני אין כאן כל סיכוי.

גם בקטגוריית סרט התעודה שום דבר לא סגור, והקרב הוא בין שתי אסכולות שונות לגמרי: "20 רגל לתהילה" הקליל והמוזיקלי, מול "מעשה של הרג" ו"הכיכר" הפוליטיים והמחוספסים. אם התקדים של "שוגר מן" משנה שעברה מלמד משהו, עדיף אולי להמר על האופציה הראשונה.

ולסיכום – הקטגוריות שנהוג לכנותם "טכניות". כאן, מטבע הדברים, "כוח משיכה" אמור לגרוף את הקופה בהליכת ירח. פרסי האפקטים, הצילום, מיקס הסאונד ועריכת הסאונד מצויים בכיסו, ודי ודאי שגם אלה של העריכה והמוזיקה המקורית הטובה ביותר. כך או כך, את הערב יסיים כזוכה במספר הפסלונים הגדול ביותר.

נוסף לזאת, "כוח משיכה" מנהל קרב צמוד על פרס עיצוב ההפקה מול "גטסבי הגדול". הכישלון המפואר של בז לורמן, חומד מצידו גם את פרס התלבושות, ולשם כך ינסה לנער את התחרות מכיוונו של "חלום אמריקאי". את הרשימה הזו ישלים "מועדון הלקוחות של דאלאס", הפייבוריט הברור בקטגוריית האיפור ועיצוב השיער.

אם כך, התחזית ההגיונית היא ש"12 שנים של עבדות" יוכתר כסרט הטוב ביותר של השנה, אבל ייקח רק עוד פסלון אחד. "כוח משיכה", לעומת זאת, יפסיד במירוץ החשוב ביותר אבל ייהנה בסך הכל משבעה אוסקרים לכל הפחות. תחליטו אתם מי המנצח האמיתי של התסריט הזה.

גזרו, שמרו ותצחקו עלינו אחר כך - התחזית המלאה

הסרט הטוב ביותר: "12 שנים של עבדות"
הבמאי: אלפונסו קוארון, "כוח משיכה"
השחקן הראשי: מתיו מקונוהיי, "מועדון הלקוחות של דאלאס"
השחקנית הראשית: קייט בלנשט, "יסמין הכחולה"
שחקן המשנה: ג'ארד לטו, "מועדון הלקוחות של דאלאס"
שחקנית המשנה: ג'ניפר לורנס, "חלום אמריקאי"
התסריט המקורי: דיוויד או ראסל ואריק וורן זינגר, "חלום אמריקאי"
התסריט המעובד: ג'ון רידלי, "12 שנים של עבדות"
סרט התעודה הארוך: "20 רגל לתהילה"
סרט האנימציה הארוך: "לשבור את הקרח"
הסרט הזר: "יפה לנצח" (איטליה)
העריכה: "כוח משיכה"
הצילום: "כוח משיכה"
האפקטים: "כוח משיכה"
עיצוב ההפקה: "כוח משיכה"
התלבושות: "גטסבי הגדול"
האיפור: "מועדון הלקוחות של דאלאס"
המוזיקה: "כוח משיכה"
השיר: "לט איט גו" מתוך "לשבור את הקרח"
עריכת הסאונד: "כוח משיכה"
מיקס הסאונד: "כוח משיכה"
סרט האנימציה הקצר: "Get a Horse"
הסרט העלילתי הקצר: " The Voorman Problem"
הסרט התיעודי הקצר: " The Lady in Number 6: Music Saved My Life"

ומה התחזית שלכם? אפשר להתחיל להמר בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully