וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרולד ראמיס ("מכסחי השדים") הלך לעולמו

השחקן, התסריטאי והבמאי המוערך הלך היום לעולמו כשהוא בן 69 בלבד, עקב מחלה קשה בה נאבק בשנים האחרונות. בין יצירותיו הזכורות ביותר - "מכסחי השדים" ו"לקום אתמול בבוקר"

הרולד ראמיס. GettyImages
הרולד ראמיס/GettyImages

השחקן, התסריטאי והבמאי האמריקאי, הרולד ראמיס, הלך היום (שני) לעולמו והוא בן 69. ראמיס היה מאשפי הקומדיה הבולטים בהוליווד ובין השאר נודע כתסריטאי וכוכב שני פרקי "מכסחי השדים" וכן כבמאי שני פרקי "בוא נדבר על זה", ו"לקום אתמול בבוקר" ועוד. בשנים האחרונות גם הגיח לתפקיד קטן אך משמעותי כשחקן ב"הדייט שתקע אותי".

ב-2009 ביים את סרטו האחרון, "פרה-היסטורי". שנה לאחר מכן לקה במחלה קשה ואיבד את היכולת ללכת. הוא נאבק בה בחירוף נפש בשנים האחרונות ולרגעים נראה היה שהצליח להתגבר עליה, אך בסופו של דבר נכנע לה.

ראמיס נולד בשיקגו למשפחה יהודית. הוא עבד בין השאר במוסד לחולי נפש וכן כעורך בדיחות במגזין פלייבוי. לאחר מכן עבד כתסריטאי ראשי ושחקן בתכנית המערכונים "SCTV" הוא עבר למסך הגדול בשנות השבעים ובתחילת דרכו, בין השאר, היה מתסריטאי להיט הפולחן "בית החיות".

בשיא הצלחתו, ראמיס טען כי סגנונו הקומי וחסר המעצורים קיבל השראה מאהבתו ל"האחים מרקס" ועבודתו במוסד לחולי נפש. "זה הכין לתקופה שעברתי להוליווד לעבוד עם שחקנים", הוא הסביר, "ולא רק עם שחקנים. זה היה אימון טוב פשוט בשביל לחיות בעולם".

האריס נחשב לאחד מן היוצרים הקומיים המובילים בהוליווד. מותו, כפי שאפשר היה ללמוד מן התגובות המיידיות ברשתות החברתית, הטיל אבל כבד בעולם הקולנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully