וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנים דורשים: הגדילו את תקציב התרבות

26.2.2014 / 15:25

עשרות גופי תרבות השתתפו בכינוס חירום תחת השם "המטה להצלת התרבות בישראל". "התרבות הישראלית נמצאת בימים אלו בשעה קריטית", מסר שחר בוצר, מנכ"ל שח"ם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנס המטה להצלת התרבות בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע סיום הסכם תקציב התרבות בין משרד האוצר ומשרד התרבות, נערך היום (רביעי) כינוס חירום שהתקיים בתיאטרון הבימה, בהשתתפות עשרות ראשי מוסדות תרבות, איגודי יוצרים ואמנים אשר דרשו את הגדלת התקציב לשיעור של 1% מתקציב המדינה.

הארגונים השונים, שהתאחדו יחד תחת השם "המטה להצלת התרבות בישראל", דורשים מממשלת ישראל העלאה משמעותית של תקציב התרבות. שיעור תקציב התרבות בישראל עומד כיום על 0.17% מתקציב המדינה – תקציב שלטענת מארגני הכנס הינו כחמישית מההקצאה לתרבות לנפש בהשוואה לרוב מדינות אירופה. כך למשל, ילדים ישראלים זוכים למחצית מהתקציב בעבור תרבות ביחס למה שזוכים ילדי פולין, ולכ-4%-6% מהתקציב לו זוכים ילדים בנורבגיה ובדנמרק.

"התרבות הישראלית נמצאת על סף קריסה", מסרו משתתפי הכנס, ביניהם ראשי פורום מוסדות התרבות בישראל (מנהלי מוסדות תיאטרון, מחול, מוזיקה, מוזיאונים ועוד), אמ"י (איגוד אמני ישראל), שח"ם (ארגון השחקנים בישראל), בת"י (איגוד במאי התיאטרון), איגוד המפיקים, אקט (ארגון עובדי הקולנוע והטלוויזיה), איגוד התסריטאים, איגוד המעצבים ועוד.

"התרבות הישראלית נמצאת בימים אלו בשעה קריטית אשר מחייבת אותנו לפעול בהקדם", אמר שחר בוצר, מנכ"ל שח"ם. "השחקנים, היוצרים והמנהלים של תחום התרבות התאחדו תחת מטרה אחת ועיקרית - הגדלת תקציב שיאפשר לקיים תרבות ישראלית יוצרת, מחנכת, מעשירה ומבקרת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מטרה אחת". שחר בוצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, בכנס צוינו מטרות התקציב המוגדל עליו נלחמים האמנים: הגדלת התמיכה במוסדות התרבות הקיימים, פיתוח מוסדות וגופים יוצרים בפריפריה, תמיכה ביצירה תרבותית עצמאית והגדלת תקציב והרחבת החינוך והפעילות התרבותית המוצעת לילדים ובני נוער בכל רחבי הארץ.

"אין זה סוד כי מאז קום המדינה לא נערך דיון רציני במקומה של התרבות בחיי החברה בישראל ובצרכיה", מסר איתמר גורביץ, מנכ"ל פורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל. "התרבות הובלה כסרח עודף המכביד על כל הממשלות. הגיע הזמן לשנות את המצב, ולהעמיד את התרבות במקום המגיע לה לא רק בחברה אלא גם בעוגת התקציב".

מה דעתכם - יש סיכוי למאבק? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully