וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוסקר הצרפתי: "כחול הוא הצבע החם ביותר" הושפל

הקומדיה "אני, עצמי ואמא שלי" עקפה את הסרט השערורייתי וסחפה את טקס הסזאר הצרפתי. גם "כוח משיכה", "ג'אנגו ללא מעצורים" ו"יסמין הכחולה" יצאו מופסדים

יח"צ - חד פעמי

אמנם הוא קיבל מסטיבן שפילברג את דקל הזהב בפסטיבל קאן, אך "כחול הוא הצבע החם ביותר" גילה שאין נביא בעירו, וספג השפלה בטקס הסזאר - האוסקר הצרפתי, שהתקיים אתמול בפריז. אף שהיה מועמד בקטגוריות רבות והתיימר כמובן לבזוז שלל פסלונים, סרטו של עבדלעטיף קשיש יצא מן האירוע עם פרס אחד בלבד - לאדל אקסרקופולוס, כוכבתו, המנצחת בקטגוריית לשחקנית המבטיחה ביותר.

חברי האקדמיה הצרפתית לקולנוע התנערו מן הסרט, אולי בגלל המחלוקת שהתעוררה סביב תכניו והפקתו ושלל השערוריות והסקנדלים שנקשרו בשמו. תחת זאת, הם בחרו לפרגן ל"אני, עצמי ואמא שלי", קומדיה על צעיר המתמודד באופן מפתיע עם גילוי מיניותיו.

את המהתלה שוברת הקופות הזו כתב וביים גיום גאליאן, על פי להיט בימתי פרי עטו. היוצר גם מככב בה, והוא יצא מן הערב כמעט עם כל הקופה - הפסלונים לסרט הטוב ביותר, סרט הביכורים, השחקן הראשי, העריכה וכן התסריט המעובד. רק פרס הבמאי נשמט מידיו והלך לרומן פולנסקי ("ונוס בפרווה") שזכה בו בפעם הרביעית - יותר מכל אחד אחר בהיסטוריה.

מי שלהוט כעת לצפות ב"אני, עצמי ואמא שלי" ישמח לשמוע כי יוכל לעשות זאת כבר בסוף חודש מרץ, עת יפתח הסרט את פסטיבל הקולנוע הצרפתי בסינמטקים, ולאחר מכן ייהנה מהפצה מסחרית ברחבי הארץ.

"אני, עצמי ואמא שלי": הטריילר

זוכים בולטים נוספים בסזאר: "המעגל השבור" הבלגי הפתיע את "כוח משיכה", "ג'אנגו", "יסמין הכחולה" ו"יפה לנצח" וזכה בפרס לסרט הזר הטוב ביותר, הישג שינסה עתה לשחזר באוסקר ביום ראשון. ברגע בולט נוסף, סקרלט ג'והנסן קיבלה מן האקדמיה הצרפתית פרס מפעל חיים, שהוענק לה על הבמה בידי קוונטין טרנטינו.

הטקס היה לא רק ארוך אלא גם מביך, וכלל בעיקר רצף של בדיחות קרש שאיש לא צחק מהן. את מוקד העניין בו משכה ז'ולי גאייה, ולא בשל המועמדות שלה לפרס שחקנית המשנה (היא הפסידה כצפוי) אלא כמובן בשל הרומן המתוקשר שלה עם הנשיא פרנסואה הולנד. בשעה שהיא בלטה בנוכחותה, עבדלעטיף קשיש בלט בהעדרו. במאי "כחול" חש פגוע מן העליהום שהתפתח נגדו השנה בתעשייה ובתקשורת בעקבות המחלוקות סביב סרטו, והעדיף להדיר רגליו מהאירוע - החלטה שהתגלתה כנכונה, כי ממילא לא היו קוראים לו לבמה ולו פעם אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully