וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגן הבס שמוליק ארוך הלך לעולמו

1.3.2014 / 14:44

הבסיסט המוערך, שמוליק ארוך, שניגן בין היתר עם אריק אינשטיין, שלום חנוך ושמוליק קראוס, הלך לעולמו בגיל 73. "הוא היה אחד מהטובים ביותר", אמרה ג'וזי כץ

שמוליק ארוך, שנחשב לאחד מנגני הבס הטובים ביותר שפעלו בישראל, הלך לעולמו בגיל 73 עקב סיבוכים של דלקת ריאות. במהלך שנות ה-60, ניגן ארוך עם מוזיקאים בולטים במיוחד בנוף התרבותי, ביניהם אריק אינשטיין, שלום חנוך, שמוליק קראוס ועוד. בנוסף לכך, הבסיסט המוערך לקח חלק בהקלטות האלבומים "שבלול", ו"פוזי", וגם ניגן על גיטרות באלבום הבודד של החלונות הגבוהים.

מלבד היותו בסיסט מוכשר, ארוך נחשב גם לפורץ דרך בתחום טכנאות הסאונד והיה חלק מהרכב ששת, שהוציא את אלבומו היחיד בשנת 1977; אלבום בו היה שותף לתהליך כתיבת הלחנים. לאחר פירוק ההרכב, עזב שמוליק לארצות הברית ולמד מוזיקה במכללת ברקלי היוקרתית. ארוך אף שימש כמעבד מוזיקלי, בין היתר לאמנים כמו אושיק לוי ויגאל בשן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמוליק ארוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

"צר לי מאוד על מותו", אמרה לוואלה! תרבות ג'וזי כץ, "עבדתי איתו ב'החלונות הגבוהים' ובעוד דברים. הוא היה אחד מהטובים ביותר. שמוליק (קראוס – ש.ב.) לא טעה שבחר לשתף איתו פעולה. הוא היה בסיסט גדול. הקשיב להכל, והוסיף את שלו. הוא היה מאוד עסוק. והוא היה גם אדם מאוד עדין, רגיש, חייך תמיד והסתדר עם כולם. לא טיפוס שרב עם אנשים".

זוהר לוי, אגדת הרוק שהיה בין השאר מתופף החלונות הגבוהים, אמר היום לוואלה! תרבות: "הוא היה מוזיקאי יוצא מן הכלל. בסיסט שהצטיין בכל מה שעשה, ניגן עם כולם והיה מאוד פעיל. עצוב". המוזיקאי אלי מגן גם כואב את לכתו של חברו שמוליק. "זה באמת עצוב, זה על הפנים", אומר מגן. "היו שני אנשים שניגנו כמעט בכל ההקלטות של סוף השישים ותחילת השבעים – שמוליק ארוך שמת עכשיו ועמי פרנקל (שנפטר לפני כארבע שנים – ש.ב.). שניהם הלכו. שמוליק ניגן בהרבה הקלטות של אריק איינשטיין, ניגן ב'הברנשים של פיאמנטה' ועוד. מאוד אהבתי את הנגינה שלו. אפשר היה לזהות את הצליל האופייני שלו. הכרתי את שמוליק כשהתחלתי לנגן בס, והפכנו להיות חברים טובים. בנינו ביחד ארגזים של רמקולים. שמוליק היה ידען, וגם בעל כושר טכני. היו לו כל מיני מכשירים וכלים של נגרות. הוא ידע מה הוא רוצה. ניסיתי לחקות את הצליל שלו. הוא היה מורה דרך עבורי".

"שמוליק היה נגן מעולה", אמר לוואלה! תרבות אושיק לוי. "עבודתי הראשונה היתה איתו. בתקליט הראשון שהוצאתי הוא היה אחראי לעיבודים, וגם ניגן בגיטרה ובבס. אפשר לשמוע את הסולואים שלו למשל בשיר 'לישון לישון'. הוא היה מוכשר מאוד. טיפוס מאוד מיוחד, עם צליל מיוחד וטאץ' מיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully