וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי הצרפתי אלן רנה הלך לעולמו

הבמאי הצרפתי אלן רנה הלך לעולמו בגיל 91 עקב מחלה. הוא נודע בעיקר בזכות יצירותיו המוקדמות: "לילה וערפל", "הירושימה אהובתי" ו"אשתקד במרינבד"

צילום מסך

אלן רנה, אחד מהבמאים הכי אהובים ומוערכים בצרפת, הלך אמש (שבת) לעולמו בפריז אשר בצרפת בגיל 91 עקב מחלה, כך אישרו אנשים מטעמו לכלי התקשורת בצרפת.

רנה, שנולד ביוני 1922, נחשב לאחד מעמודי התווך בגל החדש של הקולנוע הצרפתי ושלוש מיצירותיו הפכו למוכרות במיוחד – "לילה וערפל" (1955), "הירושימה אהובתי" (1959) ו"אשתקד במרינבד" (1961). האחרון נחשב לפורץ דרך בסרט קולנוע באורך מלא המתעד זרם תודעה של הגיבור, ללא כל דיאלוג נוסף עם דמויות חיצוניות. הסרט זיכה אותו בפרס אריה הזהב בפסטיבל וונציה בשנת 1960.

רנה החל את הקריירה הקולנועית שלו בשנות ה-40 של המאה שעברה והתמקד ביצירתו בסובייקטיביות של הזיכרון בפרט ותיעוד ההיסטוריה בכלל. יחד עם במאים כמו פרנסואה טריפו וז'אן-לוק גודאר הוא נחשב לאחד ממבשרי הגל החדש בצרפת כאמור, אך השתייך יותר לקהילת היוצרים שמנתה בימאים כמו אניס ורדה, ז'אק דמי ואחרים. רנה יצר עד לאחרונה ובשנת 2012, ביים את הסרט "עוד לא ראיתם כלום". בשנת 2006 זכה בפרס אריה הכסף בפסטיבל וונציה על סרטו "לבבות".

  • עוד באותו נושא:
  • אלן רנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully