וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפרים שמיר: "אני רוצה שיקראו למדינה על שמי"

10.3.2014 / 0:00

אמנים רבים יופיעו בערב חד פעמי ויבצעו מלהיטיה של להקת U2, עבור פרויקט 100 לבבות שנועד לגייס תרומות לילדים ונוער בסיכון. אפרים שמיר, יעל דקלבאום וירמי קפלן מגלים האם הם פרו בונו

צילום: דייב שחר עריכה: רן צימט

המופע "אמני ישראל שרים U2" יתקיים ביום רביעי (12.3) בהאנגר 11 בנמל תל אביב למען פרויקט "100 הלבבות" לילדים ונוער בסיכון ובעלי צרכים מיוחדים משכונות מצוקה בישראל. במסגרתו יבצעו האמנים להיטים של להקת הרוק הגדולה, וילוו בלהקת OVERTONE המבצעת מזה שנים גרסאות כיסוי ללהקת U2.

בין האמנים שישתתפו במופע: אפרים שמיר, ירמי קפלן, יעל דקלבאום, בית הבובות, דניאל סולומון, לירז צ'רכי, שרי גבעתי, שי גבסו, שרון חזיז, דניאלה פיק, אושרי כהן, דיאנה גולבי, מייקל הרפז, סער בדישי ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בונו נטול פוזה". ירמי קפלן./מערכת וואלה!, צילום מסך

קפלן יבצע במופע את הלהיט "Beautiful Day". "כשיצא השיר, זה היה אחרי שהטיחו ב-U2 את הדיבור המסחרי, ובשטף הדיבור לא הרגשתי שזה שיר טוב במיוחד. מאז ראיתי שהוא זכה בכל מיני גראמיז. עכשיו, כשאני שר את השיר אני דווקא אוהב אותו".

- ירמי, אתה פרו בונו?
"בונו הוא סוגיה מאוד קשה. מצד אחד, יש בו מלא מניירות שמעצבנות את האנשים, ומצד שני קשה לחשוב על עוד להקה עם כזאת אש בוערת, שעשתה כל כך הרבה דברים מבחינה מוזיקלית, ושהתהילה מגיעה לה ועם זאת, מעצבנת. האם יש מישהו שהצליח לרתום את המוזיקה שלו לסוגיות בינלאומיות בהצלחה גדולה כמו בונו?"

- בטח לא היתה שום מחשבה יחצנית מאחורי כל האג'נדות של בונו. הכל ערכים טהורים בלבד.
"כן, אנשים ציניים אומרים שזאת פוזה, אבל אני חולק. בונו הוא כבר לא ילד שצריך שילקקו לו את הביצים. הוא כבר לא צריך את היחצנות. הוא אמן שיצר במשך שלושים השנה האחרונות וממשיך להיות עניין סביבו. נכון, יש הרבה אנטי נגד בונו, ואולי יש לו אגו גדול מאוד, אבל לי ממש בא לפגוש אותו!"

- אומרים שבונו הוא השמעון פרס של הרוק.
"שמעו פרס, מצד אחד היה לו את התרגיל המסריח של רבין, מצד שני יש לו כבוד ומגיע לו, יש לו אישיות גדולה. שמעון פרס ובונו, אנשים כאלה יש וונס אין א לייף טיים".

- איזה משפט יותר נכון: "החדש של קולדפליי נשמע כמו U2", או "החדש של U2 נשמע כמו קולדפליי"?
"אני לא יודע מי הפיק את האלבומים האלה. יכול להיות שהמפיקים מושכים לכיוונים אחרים מהלקות. אבל כל הסוגיה הזאת לא כל כך מעניינת אותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יעל דקלבאום. נמרוד סונדרס
"זה כמו להגיד: אני לא יכול לרוץ 10 קילומטר כמו פעם". יעל דקלבאום./נמרוד סונדרס

"אני מאוד אוהבת את להקת U2", אומרת יעל דקלבאום, שתופיע אף היא באירוע ההתרמה. "אני חושבת שזאת להקה נדירה. מעבר להצלחה האדירה שלה, הם נשארו ביחד ואף פעם לא נפרדו וזה משהו נדיר בקרב להקות שמגיעות לכזאת הצלחה. באמת שלא נתקלים בלהקות כאלה, שממשיכות לגלות את עצמן, ממשיכות ליצור".

- לפני כחודש אמר בונו כי הוא לא בטוח ש-U2 עדיין להקה רלוונטית.
"ברור שלדור הצעיר מדברים דברים אחרים. הם עברו את השיא שלהם מבחינה מסחרית. הם היו בנקודה שכנראה היתה הכי גבוהה מבחינת הצלחה מסחרית, נגעו בהרבה מקומות בבת אחת, הופיעו בפני מיליונים, וטבעי שדבר כזה יחלוף. זה כמו להגיד 'אני לא יכול לרוץ 10 קילומטר כמו פעם'. אבל מבחינה מוזיקלית ואמירה הם עדיין מעולים". דקלבאום תבצע במופע בהאנגר 11 ביום רביעי הקרוב גרסת כיסוי לשיר Stay של U2. מעבר לזה, היא תופיע בתיאטרון תמונע ביום שלישי הקרוב, ומתכננת להקליט אלבום חדש בקיץ.

אפרים שמיר. נמרוד סונדרס
"כוורת, בניגוד ליו-2, לא צריכה רחוב על שמה". אפרים שמיר./נמרוד סונדרס

בניגוד לקפלן ולדקלבאום, שאוהבים מאוד את U2, אפרים שמיר לא מסתיר את העובדה שהלהקה אף פעם לא ממש עשתה לו את זה. מה שלא יפריע לו להופיע בערב ולבצע גרסת כיסוי ללהיטם הגדול One. "בונו עולה לי על העצבים, משהו בשירה שלו מתחנחן. אבל הוא זמר טוב", אומר שמיר לוואלה! תרבות, "באופן כללי אני לא יודע הרבה על U2. רק תקליט אחד שלהם דיבר אליי באמת, Achtung Baby, אלבום מיוחד בזכות ההפקה שלו. אין לי ויכוח שזאת להקה נהדרת, אבל אף פעם לא התעניינתי בהם".

- בניו יורק החליטו לקרוא לאחד הרחובות על שם הלהקה, U2Way (רק לשבוע אחד). מתי יקראו לרחוב על שם להקת כוורת?
"אני לא יודע אם צריך רחוב על שם כוורת. גם לא צריך קלפטר פינת שמיר. מוזר להגיד: אתה פונה ברכטר, נכנס לסמטת גידי גוב, והלך לאיבוד ברחוב שמיר. אין לי תשוקה שיקראו רחוב על שמי. אני רוצה שיקראו על שמי מדינה".

עלות כרטיסים למופע- 180 ש"ח בעמידה, 250 ש"ח בישיבה, 500 ש"ח VIP.
ניתן לרכוש כרטיסים דרך אתר וואלה שופס ואתר זאפה. לפרטים נוספים: ויינר תקשורת 09-9577078

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully