וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקאביב 2014: אלכוהול, ביאליק ופליטים אריתראיים

11.3.2014 / 14:54

התחרות היוקרתית לקולנוע תיעודי, בניהולו האמנותי של סיני אבט, תכלול 14 סרטים העוסקים בשלל צדדים של חווית החיים הישראלית

משלוש יוצא אחד. ריקי אלקיים,
צילום: ריקי אלקיים/ריקי אלקיים

14 סרטים דוקומנטריים ישראליים נבחרו להשתתף בתחרות בפסטיבל דוקאביב ה-16. סרטי התחרות, שיוקרנו בהקרנת בכורה בפסטיבל נבחרו מבין כ-70 סרטים שהוגשו לתחרות. חברי ועדת המיון בתחרות הישראלית הם סיני אבט, המנהל האמנותי של פסטיבל דוקאביב, הבמאית הדוקומנטרית שירלי ברקוביץ' וצלם הסרטים הוותיק ירון שרף.

הסרטים שישתתפו בתחרות השנה הם "אימא לא משוגעת" של מרדכי ורדי המתעד התמודדות בני זוג עם הפרעה נפשית, "איזה ילד יפה - אבא שלי יעקב שבתאי" של נועה שבתאי העוסק באהבה, בזיכרון, ובגבול המטושטש בין חיים ליצירה, "אנסטסיה ודורון" של פז שוורץ שמתחקה אחרי אהבה בעייתית במיוחד, "החיים על פי אוהד" של ערי דניאל ארליך המלווה לוחם אקטיביסט למען חיות המתקשה להתמודד עם משפחתו שאוכלת בשר, "הנסיך הירוק" של נדב שירמן המגולל את סיפורו של אחד ממקורותיו הבכירים של השב?כ אשר גויס כמרגל בצמרת תנועת החמאס למעלה מעשור, "כמעט חברות" של ניצן אופיר וברק הימן המתעד מיזם החינוכי-טכנולוגי שמשפיע על חיי שתי ילדות, "חבלי משיח" של אביגיל שפרבר המלווה צעירה אתיופית שהתקשתה להשתלב בחברה הישראלית, "מלך היהודים" של יאיר קדר המביא את סיפורו של חיים נחמן ביאליק, "משלוש יוצא אחד" של סיון בן ארי המתעד זוג גאה אשר הביא לעולם ילד עם אחות של אחד מהם, "כופר נפש" של קרן שעיו העוקב אחרי העינויים המזעזעים שעוברים פליטים אריתראיים במדבריות סיני, "קולות מהבודקה" של לינה צ'פלין שנותן במה ליוצאי ברה"מ לשעבר אשר מצאו עבודה בישראל כשומרים, "תחנה סופית" של ג'ולי שלז על המתרחש בדרום תל אביב, "תפקוד גבוה" של דנה דימנט המלווה אם לילדה אוטיסטית בת 8 במסעה למציאת אלטרנטיבה לפתרונות שהעולם הטיפולי מציע לה ו"תרשום אני ערבי" של אבתיסאם מראענה מנוחין - פורטרט אישי, חברתי של המשורר הלאומי הפלסטיני מחמוד דרוויש ועל נשים שהשפיעו על עבודתו.

פסטיבל דוקאביב יתקיים בתאריכים 8-17 במאי 2014 בסינמטק תל-אביב, נמל ת"א, בר קיימא, גינת לווינסקי, המרכז הערבי יהודי ביפו וכיכר הבימה. בנוסף לתחרות הראשית, תיערך גם תחרות סרטי סטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully