וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברומאנס היא לא מילה גסה: כוכבי "Suits" חוזרים למסך

17.3.2014 / 7:27

כוכבי הסדרה "Suits" משוחחים עם וואלה! תרבות לרגל עליית החצי השני של העונה השלישית ומודים: "גם מחוץ לסט אנחנו קרובים ולחלוטין רוחשים כבוד אחד אל השני"

יח"צ - חד פעמי

בשנים האחרונות העיתונים יודעים לספר לנו על גידול ניכר בכמות עורכי הדין בארץ, ואם המסך הקטן הוא אינדיקציה זו כנראה תופעה שלא יודעת שובע. דרמות טלוויזיונית על פרקליטים, החל מדמויות כריזמטיות דרך התככים והמתרחש מאחורי הקלעים של הנעשה במשרדי עורכי דין וכלה במקרים המגוונים בהם הם מתעסקים על בסיס שבועי, רק צוברות פופולריות עבור הצופים. במקביל, הקהילה המקצועית תמיד נהנית להפריך את האמינות שבסיפורים המתוסרטים בכך שאין להם כל קשר לנעשה במציאות.

קחו לדוגמה את הבסיס של הדרמה המשפטית "חליפות", לפיו שליח על אופניים בשם מייק רוס, שבמקור נזרק מלימודי משפטים באוניברסיטת הארוורד והוא נטול הכשרה, מועסק על ידי המשרד הנחשב פירסון-ספקטר בניו יורק, אף כי הוא רחוק מלהשלים את לימודיו האקדמאיים, סוד שמעטים יודעים עליו בחברה, אך ניחן בכישורים טבעיים לעסוק בדין הודות לזכרון צילומי יוצא דופן. שנאמר, המציג אינו רסמי עורך דין אבל אף מילה לשופט.

בראיון לקידום החלק השני של העונה השלישית של הסדרה (עונה רביעית הוזמנה כבר על ידי רשת הכבלים USA שם משודרת הסדרה בארה"ב) מסביר השחקן פטריק ג'יי. אדמס, המגלם את מייק, על השלכות גילוי הסוד הנורא בסיום העונה הקודמת בפני מושא אהבתו במשרד, רייצ'ל, שניסתה, ללא הצלחה, להתקבל ללימודי משפטים בהארוורד.

"היחסים ביניהם עלו מדרגה והתחממו תרתי משמע בסוף העונה הקודמת, כולל במובן שהמכנסיים שלי נשמטו לרצפה", מספר אדמס בן ה-32 שזהו התפקיד המשמעותי הראשון שלו לאחר שורה של תפקידי אורח בסדרות טלוויזיה והופעות קטנות בקולנוע. "בשתי העונות הראשונות הכיוון היה לקדם את הסיפור שלהם בקצב איטי כך שלא יאבד מומנטום, אבל יוצר הסדרה הרגיש שבשלב הזה הגילוי היה מוכרח להגיע כיוון שמייק היה חייב להיות כן עם ריצ'ל כדי להתקדם בקשר איתה. בעונה הזו הקהל רואה כמה הם התקרבו בלי הצל הכבד של הסוד ועבורי כשחקן זה כיף גדול שהדינמיקה השתנתה".

האם יש משקל עבורך לגלם דמות שנושאת סוד?

"אפשר להקביל את זה לסדרות כמו "שובר שורות", "מד מן" או "דקסטר" כי בכולן לדמות הראשית יש סוד גדול ועליהן למצוא דרך שלא להתפוצץ. "חליפות" היא גירסה קלילה יותר משום שכמה שנקודת הפתיחה דומה, יש לנו פרקים מטופשים וכיפיים שבוחנים כמה הסיטואציה הזו אבסורדית. קראתי מאמר על כך שסדרות כאלה לוקחות את עצמן יותר מדי ברצינות כדי לקרוץ למבקרים ולזכות בפרסים, אבל עבורנו זה פשוט ליהנות מהמצב, לא משנה כמה הדמות סובלת, אנחנו מוצאים איך אפשר לצחוק על זה".

היית פעם במצב כמו זה של מייק בו בילפת ברזומה שלך?

"מה זאת אומרת, אני שחקן - אני חי בשקר כל יום מחדש. כל העסק הזה של משחק הוא למכור דבר שאינו שם. זה לא שמדובר במשהו מפוברק, אלא יותר סמנטית זה לא מה שאתה חושב שזה, אלא מה שמשרת את האדם שניצב לנגד עיניך. זה מה שמאפשר לי למכור את עצמי מדבר במבטא מסוים, רוכב על סוס או מניף חרב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלישיה פלורק מי? צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצלע המשלימה של מייק היא מי שקיבל אותו לעבודה, עורך הדין הממולח והשותף במשרד, הארווי ספקטר, אותו מגלם גבריאל מאכט. הוא נולד בבית יהודי בברונקס כדור שני בעולם המשחק, אביו הוא סטיבן מאכט שהופיע בסדרות כמו "נוטס לנדינג" ו"קאגני ולייסי" ואף גילם את יוני נתניהו ז"ל בסרט "הפשיטה על אנטבה" לצד צ'ארלס ברונסון ב-1977. מאכט הצעיר החל לשחק בגיל 8 ולוהק במהלך הקריירה הבוגרת שלו לתפקידי החתיך המזדמן בסדרות "ספין סיטי" ו"סקס והעיר הגדולה" וכן בסרטים כמו "שומר המדינה" ו"על אהבה וסמים אחרים".

בניגוד למייק, הארווי כן סיים את לימודי המשפטים בהארוורד ועוד בהצטיינות, ובפרק הראשון של הסדרה הוא מקבל את מייק יחד עם הסוד אל המשרד והופך למנטור שלו. "שניהם נאלצים לוותר על האגו שלהם ויצא שפרח ביניהם סוג של ב?רו?מאנס לא שגרתי", מסביר מאכט, "אפשר בקלות לאבחן שיש כימיה על אף המקומות השונים מהם הם הגיעו וזה מסייע לאמון ולעבודה המשותפת שלהם. גם מחוץ לסט אנחנו קרובים ולחלוטין רוחשים כבוד אחד אל השני".

לך יש מנטור?

"יש כמה אנשים שעברו בחיי שהשפיעו עליי, כמו אחד המרצים שלי מהקולג', אבל אין דמות קבועה. מנטור זה מרכיב חשוב בחיים לדעתי, בעיקר כשכל אחד תופס מעצמו חכמולוג ומזלזל באופציה להישען על מישהו עם הרבה יותר ניסיון ממנו. בהקשר הזה, אבא שלי יתארח באחד הפרקים העונה, אבל לא בתפקיד אבא של הארווי. לפני 15 שנים שיחקתי בסדרה "האחרים" וגם שם הוא התארח, אז בתור אבי והפעם יותר הרגיש לי נכון".

וגם אשתך ג'סינדה בארט הופיעה בעונה הקודמת בתור מושא אהבתך, זואי.

"נכון, אבל אני לא יכול לומר עם איזה בן משפחה זה קל או קשה יותר, משום שאתה תמיד מגיע עם ציפיות כלשהן ומעריך שזה יתגלגל בצורה מאוד מסוימת, אבל חייבים לבוא עם ראש פתוח. אני לא אשקר, זה לא פשוט אלא מורט עצבים, אבל כן יצאו רגעים נהדרים עם אשתי ועם אבי ואני מאושר שיש לי לעבוד עם כל אחד מהם".

יצא לך להכיר טיפוסים כמו הארווי במציאות?

"לא במיוחד, אבל חשוב להבין שאני עוד לוקח את הדמות כפי שהיא נכתבה על הנייר על ידי התסריטאים ונותן לה את הטאץ' שלי ומרחיב את שדה הראייה. אני תמיד שואף להיעזר גם בבמאי ומעצבי התלבושות כדי לעזור לדמות להפוך לאייקונית. אני לא חושב שיש אדם כמוהו ולכן לצופים שהם 99 אחוזים מהאוכלוסיה קל להביט מהצד על מישהו שהוא באחוזון הנבדל מהם, אפילו אם הוא יכול במקומות מסוימים לעורר אנטגוניזם. אם העולם היה במצב מושלם, הסדרה שלנו לא הייתה שווה כלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

Suits 3: עונת האביב, פרקים חדשים - ימי ראשון ב- 22:00 החל מה-16/3, בערוץ yes Drama HD וב– yes VOD

  • עוד באותו נושא:
  • suits

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully