וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתופף להקת הסטוג'ס סקוט אשטון הלך לעולמו

17.3.2014 / 10:30

מתופף להקת הרוק האגדית הלך לעולמו בגיל 64. "הוא היה כמו אח שלי", אמר איגי פופ, סולן הסטוג'ס וכעת גם היחיד שנותר בחיים מההרכב המקורי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת האלבום "The Stooges"./מערכת וואלה!, צילום מסך

סקוט אשטון, מתופף להקת הרוק האגדית הסטוג'ס של איגי פופ, הלך לעולמו ביום שבת. בן 64 היה במותו. אשטון האמריקאי היה חבר בסטוג'ס מאז היווסדה ב-1967, וניגן איתה גם באלבום האולפן האחרון שלה, "Ready to Die", שהוציאה באפריל 2013. עם מותו, איגי פופ הוא היחיד שנותר בחיים מההרכב המקורי. אחיו של סקוט, רון אשטון, שהיה גיטריסט הסטוג'ס, נפטר לפני כחמש שנים בגיל 60, ובסיסט ההרכב המקורי, דייב אלכסנדר, הלך לעולמו בשנת 1975.

"סקוט היה אמן גדול", אמר איגי פופ סולן הלהקה, "מעולם לא שמעתי מישהו שנותן לתיפוף יותר משמעות מסקוט אשטון. הוא היה כמו אח שלי. הוא ורון השאירו מורשת עצומה לעולם. האשטונים תמיד היו וימשיכו להיות משפחה שניה עבורי. לבי עם אחותו קאתי, אשתו ליז ובתו ליאנה, האור של חייו".

אשטון נולד בוושינגטון ועבר למישיגן בגיל 14. הוא החל לנגן מוזיקה עם אחיו הגדול רון ועם חבריהם דייב אלכסנדר לאחר מכן. "רק אחרי שאיגי החל להיות מעורב הפכנו ללהקה אמיתית", אמר אשטון בספר The Stooges: Head On.
תחת הנהגתו של איגי פופ, הסטוג'ס פעלו משנת 1967 ועד 1974, בלטו בצליל הגיטרות האגרסיביות והצליל הכבד, ולמעשה היו ממבשרי סגנון הPאנק שנתן השראה לרבים – מדיוויד בואי ועד הרמונז. קשה לדמיין איך היו נראים שנות השבעים אם הסטוג'ס לא היו קיימים.

"הוא היה ממגנט", אמר איגי פופ על הרושם הראשוני שלו מסקוט אשטון. "כמו הכלאה בין סוני ליסטון לאלביס פרסלי".
בעקבות מתחים בלהקה, הם התפרקו, ואיגי פופ יצא לקריירת סולו מצליחה. לאחר פירוק הסטוג'ס הוא ניגן עם איגי במיני איחוד של הלהקה בסיבוב ההופעות האירופאי ב1978. הוא גם ניגן בהרכבים נוספים, בהם להקת הפאנק Sonny Vincent ולהקתו של סקוט מורגן.

בשנת 2003 הסטוג'ס התאחדו, חזרו להופיע בפני קהל, הוציאו אלבום חדש, והופיעו עמו בישראל ביולי 2007. לאחר הופעה בפסטיבל בצרפת ביוני 2011, סקוט אשטון לקה בארוע מוחי חמור שהוביל לפרישה זמנית שלו מהסטוג'ס והחלפתו בלארי מולינס.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully