וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטטה בין מתאגרף לדוגמנית עלתה ביוקר ל"האח הגדול" הבריטי

18.3.2014 / 11:00

ביולי האחרון התפתחה קטטה בין מתמודדי "האח הגדול" הבריטי - מתאגרף אמר לדוגמנית שהוא "יחסל אותה" והצמיד אותה למיטה. בעקבות כך נקבע כי ערוץ 5 הפר את חוקי רשות התקשורת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקטטה בבית "האח הגדול" בריטניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קטטה בין שני תושבי בית "האח הגדול" הבריטי בקיץ שעבר הובילה לכך שערוץ 5 באנגליה נמצא מפר את חוקי רשות התקשורת במדינה (ה-Ofcom, רשות פיקוח בריטית הממונה על שמירת עקרונות התחרותיות בשוקי השידור, התקשורת והדואר בבריטניה).

המתאגרף דלאיי אוג'ודרי סולק מבית האח הגדול ביולי בגלל איומים והתנהגות אגרסיבית כלפי הדוגמנית הייזל אוסאליבן. 165 צופים התלוננו בפני רשות התקשורת הבריטית בטענה שנפגעו ממכך שאוג'ודרי לא התנהג בהתאם. מרשות התקשורת הבריטית נמסר כי שידור התקרית ללא עריכה לא היה מוצדק. זאת בנוסף להיעדר אזהרה לפני השידור ואי שקיפות לגבי התנהגותו של דלאיי במהלך התכנית. בעקבות כך הוחלט כי ערוץ 5 פעל בניגוד לסטנדרטים המקובלים.

בפרק, ששודר ב-15 ביולי, נראו אודוג'רי ואוסאליבן לבד, בעודם צוחקים ומתבדחים, לפני שהתפתחה ביניהם מלחמת כריות. במהלך מלחמת הכריות, אוסאליבן הורידה את השמיכה של אודוג'רי ולאחר מכן הורידה את המכנסיים הקצרים שלו. המתאגרף נראה לא מרוצה מהתקרית, נראה שכון מעליה, אמר שהוא "יחסל אותה" והצמיד אותה למיטה בגרונה.

הייזל אוסאליבן מ"האח הגדול" בריטניה. GettyImages
הדוגמנית הייזל אוסאליבן מ"האח הגדול" בריטניה/GettyImages

בזמן שהם מקללים אחד את השניה, אוג'ודרי איים על אוסאליבן, ורק לאחר מכן התערב האח הגדול. הצופים ראו את אודוג'רי מסביר את הצד שלו בתקרית, והאח הגדול אמר לו שהתכנית "לא תסבול התנהגות או שפה אגרסיבית". למחרת בתכנית נאמר שאוסאליבן קיבלה אזהרה על התנהגותה במהלך התקרית. כמו כן נראה אודוג'רי ננזף על ידי המפיקים עקב התנהגות "לא מקובלת", ונאמר כי הם לא יכולים "להרשות התנהגות שעלולה לפגוע ולהזיק".

בתגובה לדברי רשות התקשורת הבריטית, ערוץ 5 אמר שהאח הגדול ידוע ביכולתו להתמודד עם מצבים קשים וכי הקהל מצפה לראות דברים כאלה, לדבריו. ניתן להתווכח האם הייתה הפרה של סטנדרטים מקובלים, הוסיפו להגיד בערוץ 5, כי היה צפוי שיהיו יותר מ-165 תלונות מתוך 1.8 מיליון צופים שצפו באותה תכנית. הם אמרו כי הקודים של רשות התקשורת לא אוסרים על שידור חומרים "כמו האיומים של דלאיי כלפי הייזל", בטענה ש"סצנות דומות נראות בדרמות טלוויזיה וסרטים ללא שאלה ותלונה".

ערוץ 5 אמר עוד כי ניתנה אזהרה לפני השידור על "סצנות בעלי אופי מיני וסצנות מסויימות שהצופים עלולים למצוא מטרידים", וטען כי זוהי התראה מספקת לצופים. הוא טען כי בשל "גורל המתמודדים שנקבע על ידי הצבעת הצופים, זה היה בלתי אפשרי" להתעלם מהעימות, ולכן הוא שודר במלואו כדי שהצופים יראו את ההקשר, לעומת גרסה ערוכה "שהייתה יכולה להוביל להטעיית הצופים".

רשות התקשורת טענה כי לצופים יש ציפיות אחרות מסדרות דרמה ומסרטים אלימים, לעומת אלימות בפורמט הריאליטי שמשקפים אירועים מציאותיים, ולכן מצפים מהמפיקים להתערב בהזדמנות הראשונה. בנוסף, לדברי הרשות ערוץ 5 היו צריכים לערוך את הסצנה כך שלא תעבור את הגבול, ואי אזהרה מפורשת לפני התקרית הובילה לפגיעה בצופים שהיא לא מוצדקת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דלי אוג'ודרי מ"האח הגדול" בריטניה. GettyImages
המתאגרף דלי אוג'ודרי מ"האח הגדול" בריטניה./GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully