וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסה 370: איך הקולנוע יעבד את תעלומת המטוס המלזי? כל האפשרויות

20.3.2014 / 15:33

תעלומת המטוס המלזי היא כזו שעדיין אפשר להדביק לה כל סרט מתח וכל הסבר מופרך שרוצים - מה הקולנוע יכול לעשות עם החומרים המשובחים האלו? מיוחד

דברים כאלה הרי לא אמורים לקרות. מטוסים פשוט לא נעלמים מתוך השמים, פוף. יש היום GPS, יש קשר רדיו, יש מכ"מים ולוויינים וגט-טקסי. אם הייתם רואים סרט שבו מופיעה העלילה הזאת – מטוס אחד פשוט נעלם – הייתם חושבים שזה חור בעלילה. ובדיוק כך פרשת טיסה 370 המלזית הנעלמת היא כל כך מרתקת: זאת פרשה מסתורית כמו בסרטים, שאין לה – לפחות בינתיים – פתרון. כמו כולם, גם לנו אין מושג מה, או אם בכלל, יהיה פתרון התעלומה – אבל יהיה מה שיהיה, מישהו בטח כבר יעשה מזה סרט. השאלה היא מי יביים אותו. אלה הן כמה מהדרכים שבהן הסרט "טיסה 370" יכול להיראות.

טיסה 370: חטיפה בשחקים

זאת היתה טיסה שגרתית עד ששלושה חוטפים מארגון הנאצים הקומוניסטים של אל קעידה השתלטו עליה, חיסלו את הטייס ואיימו לקחת את המטוס איתם לקוזקסטיז'אן. אבל היה פרט אחד שעליו הם לא חשבו: על המטוס נמצא ג'ק גרייסון (ליאם ניסן). סוכן חשאי של האגודה למלחמה בסרטן, יש לו סט של יכולות שבעזרת הוא יעשה הכל כדי להנחית את המטוס בשלום ולהתאחד עם בתו האוהבת המחכה לו בבייג'ינג. גרייסון בונה כלי נשק מאולתרים מספלי פלסטיק וקליפות של בוטנים, ויוצא נגד החוטפים בקרב מרתק בגובה נמוך.

איך זה נגמר? אחרי קרב מסמר שיער בתא הטייס, אחרון החוטפים נהרג, מה שמשאיר את גרייסון עם מטוס עם מיכל דלק כמעט ריק, מעל למי האוקיינוס ההודי. בעזרת נוסעת שבעברה היתה טייסת מטוסי ריסוס (ג'ניפר לורנס) הם מצליחים לבצע נחיתה ימית והנוסעים מפונים בסירות גומי.

במאי: לוק בסון.

טיסה 370 אילוסטרציה תרבות. רחלי רוטנר
מזל שג'ניפר לורנס הייתה בסביבה. איור: רחלי רוטנר/רחלי רוטנר

טיסה 370: העבר האחר

טיסה 370 עברה בלי אירועים מיוחדים. המטוס נחת בשדה התעופה של בייג'ינג, כמתוכנן. אבל מיד עם הנחיתה, דברים קצת מוזרים התחילו לקרות. פקחי הטיסה במגדל הפיקוח ואנשי הצוות של שדה התעופה מדברים בניב של סינית שאותו אף אחד מנוסעי המטוס לא מבין – אפילו לא הסינים שביניהם. המטוס מקבל חידוש אספקה של מזון, אבל לקולה יש טעם של בננות, והכריכים מכילים ירקות סגולים בצורת משולש שאף אחד לא ראה. המצב נהיה מוזר עוד יותר כשטייס המשנה קיבל שיחת טלפון מאשתו... שמתה בתאונת דרכים לפני שלוש שנים. במהרה מבינים היושבים במטוס שהם אמנם נחתו בבייג'ינג – אבל לא בבייג'ינג הנכונה: איכשהו, במהלך הטיסה המטוס עבר קרע באריג החלל-זמן והגיע לאל כדור-הארץ חלופי, דומה לזה שלנו, אבל עם שינויים קטנים ומטרידים. כדור הארץ הזה עומד להיבלע בתוך מלחמת עולם שלישית, שנובעת מפלישת רוסיה לנורבגיה. האם יצליח המטוס לחזור אל הבית הנכון?

איך זה נגמר: הטייסים מצליחים להמריא ולשחזר את נתיב הטיסה שלהם, מה שמעביר אותם שוב דרך אותו קרע בזמן ומביא אותם, כך נדמה, בחזרה הביתה. המטוס נוחת שוב בבייג'ינג – דוברת מנדרינית שוטפת – וכולם מרוצים ושמחים, חוץ מטייס המשנה. הם הצליחו לחזור הביתה... ואולי לא...? בשוט האחרון של הסרט נראה למרגלות המטוס שיח של ירקות סגולים משולשים. מבוסס על ספרו של סטיבן קינג. ‏

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טיסה 370 אילוסטרציה תרבות. רחלי רוטנר
אומג. איור: רחלי רוטנר/רחלי רוטנר

טיסה 370: הסיפור האמיתי

זאת היתה טיסה שגרתית עד שהיא נעלמה מהאופק. כולם חיפשו אחר המטוס בדאגה, אבל אף אחד לא דאג יותר מחוקר הטיסה פטריק מייפל (ג'ייק ג'ילנהול). גם שנים לאחר מכן, אחרי שכולם כבר השלימו עם היעלמותו של המטוס, הוא לא מרפה מהאובססיה לגלות מה עלה בגורל טיסה 370. הוא מתעקש לחטט במסמכים ישנים ולמצוא נתונים נסתרים, ומגלה שלא כל הנתונים הובאו לידיעת הציבור; נראה שמהרגע הראשון מישהו בחש מאחורי הקלעים ודאג לכך שפרטים מסוימים לא יגיעו לידי החוקרים. רגע לפני שהוא פוגש סוכן ממשלתי שמבטיח שבידו מידע קריטי על הפרשה, הסוכן נהרג בתאונת דרכים מסתורית והמסמכים נעלמים. האם זו באמת היתה תאונה? והאם האילומינטי מעורבים?

איך זה נגמר: מייפל מציג בפני המועצה האמריקאית לטיסה את הראיות שבידיו הקושרות את היעלמות המטוס לקונספירציה המערבת את זקני ציון, האילומנטי ולברון ג'יימס. המועצה מאזינה וגונזת את הפרטים לנצח, אבל אנחנו, הקהל, יודעים את האמת. תתעוררו, אנשים!

במאי: אוליבר סטון.

טיסה 370 אילוסטרציה תרבות. רחלי רוטנר
שומרי הסף. איור: רחלי רוטנר/רחלי רוטנר

טיסה 370: קמליות האתמול

זאת היתה טיסה שגרתית עד שעל המטוס הופיע באמצע הטיסה, ללא הסבר. נוסע שלא נמצא ברשימת הנוסעים: גבר לבן פנים ורציני מבט הנושא מזוודה. כשהדיילת סופי מקדונלד (לורה דרן) מנסה לברר מי הוא, הוא פותח את פיו ומוציא מתוכו תות שלם, טרי וגדול. בעוד היא מתבוננת בתות, המומה, הזר נעלם. מחוץ לחלונות המטוס, גלי האוקיינוס מכוסים בוילונות אדומים. "הקוף ייתן את התשובה" לוחשת ילדה קטנה ומחייכת באופן מאיים. המילים "ניפגש בשש ורבע" נשמעות במערכת הכריזה של המטוס, למרות שאיש לא אמר אותם. אייל-צפון עובר במעבר הנוסעים למחלקה הראשונה ונעלם מאחורי וילון. המטוס נוחת על מישור ריק לחלוטין. לצד מסלול הנחיתה ממתין שימפנזה. הוא מושיט לטייס קופסה אדומה קטנה. כשהוא פותח אותה, הטייס מוצא בה דגם זעיר ומושלם של המטוס. רעם אדיר נשמע.

איך זה נגמר: אספרגוס.

במאי: דייויד לינץ'.

טיסה 370 אילוסטרציה תרבות. רחלי רוטנר
הו! איור: רחלי רוטנר/רחלי רוטנר

טיסה 370: אבודים באוויר

המטוס מתרסק על אי קטן בלב האוקיינוס. הניצולים מגלים שהאי מלא בתופעות מוזרות, כגון דובי קוטב, מפלצות עשן ופלאשבקים.

איך זה נגמר: אחרי שבע עונות מתברר שלאף אחד אין מושג, בעיקר לא ליוצרי הסדרה. לימבו או משהו כזה.

במאי: ג'יי. ג'יי. אברהמס.

טיסה 370 אילוסטרציה תרבות. רחלי רוטנר
אבל מהי מפלצת העשן? איור: רחלי רוטנר/רחלי רוטנר
  • עוד באותו נושא:
  • טיסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully