וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת הדרמה "Alice in Arabia" מעוררת זעם בטרם שודר פרק אחד מתוכה

19.3.2014 / 18:47

הפיילוט הטלוויזיוני "Alice in Arabia" של ABC Family מעורר זעם ברשתות חברתיות בטרם עלה לאוויר, בטענה כי הרעיון שעומד מאחוריו מנציח סטריאוטיפים גזעניים

המסגד הגדול במכה בתקופת העלייה לרגל בחודש הרמדאן. רויטרס
מכה, ערב הסעודית. צילום אילוסטרציה/רויטרס

סדרת הדרמה הטלוויזיונית "Alice in Arabia" מעוררת כעסים עוד לפני ששודר פרק אחד שלה, ונמצאת בשלב הפיילוט לערוץ הטלוויזיה האמריקאי ABC Family.

לפי ההוליווד ריפורטר, "Alice in Arabia" מגוללת את סיפורה של נערה אמריקאית מרדנית ש"נחטפת ללא ידיעתה" על ידי קרובי משפחה שלה מערב הסעודית, והופכת ל"אסירה וירטואלית במתחם המלוכה של הסבא שלה". ואז היא צריכה "לסמוך על רוחה העצמאית ושנינותה כדי למצוא דרך לחזור הביתה בזמן שתשרוד את החיים מאחורי הרעלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוגו abc family/מערכת וואלה!, צילום מסך

סדרת הדרמה נכתבה על ידי ברוק איקמיר, בלשנית צבאית לשעבר שעבדה בשליחות הסוכנות לביטחון לאומי במזרח התיכון. לאחר שהפרטים אודות הדרמה החלו לצוץ באינטרנט, נרשמה הצפה בטוויטר מצד מצייצים זועמים, שטענו כי במקרה הטוב הפיילוט נשמע ככזה שמנציח סטראוטיפים גזעניים. ההאשטג #AliceInArabia מלא כעת בביקורת על הבעיות הפוטנציאליות של ברעיון הבסיסי של התכנית.

המצייצים תהו: מה ABC חושבים לעצמם? משפחה ערבית חוטפת קרובת משפחה אמריקאית שלהם ושומרת עליה במתחם מוקף חומות? ומכריחה אותה ללבוש רעלה? "זה נראה כאילו כאילו עשו וי על כל הצ'קליסט של מילות האיסלאמופוביה הפארנואידית", ציינו מצייצים.

כותבת הסדרה ברוק איקמיר כבר הגיבה און ליין, וציינה כי הדמות הראשית אינה לבנה וכי התכנית מתכוונת להשמיע את קולם של ערבים ומוסלמים בטלוויזיה האמריקאית. עד כה הטענה הזאת שלה אינה מסייעת לה להיחלץ מהמתקפות על עלילת הפיילוט שפורסמה באתרי בידור. מצייצים רבים תובעים לבטל את סדרת הדרמה עוד לפני ששודר פרק אחד ממנה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully