וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב גפן אמר לשבת. ואז עמד: מבחן התוצאה האולטימטיבי

20.3.2014 / 13:44

אביבלנטיות: אביב גפן שחרר הרבה הצהרות ופעל בניגוד מוחלט לדבריו. האחרונה שבהן היא הכרזה על פרישה מ"דה וויס". לרגל היום הראשון של האביב: הזגזוגים של גפן

אבי כהן

האקדמיה ללשון העברית ראויה לפסוק כי התרגום העברי הרשמי למלה הלועזית "אמביוולנטיות" תהא המלה "אביבלנטיות". כמו הכיסא המסתובב בלחיצת כפתור לצד השני בתכנית "דה וויס", כך גם דעותיו, החלטותיו והכרזותיו הנחושות של המנטור אביב גפן מסתובבות פעמים רבות ב180 מעלות, מצד אחד הישר לצד המנוגד. אמנם שינויים יכולים להיות דבר טוב, זה סבבה להחליף דעות אך השאלה המסקרנת היא מה גורם לכיסא ההחלטיות להסתובב פעמים רבות כל כך?

דצמבר 2012, עוד לפני שהעונה השניה של "דה וויס" התחילה. אביב גפן מצהיר בראיון ל"ערב טוב עם גיא פינס" כי הוא לא ישתתף בעונה השלישית של התכנית. "לגבי העונה הבאה של 'דה וויס' לא נראה לי שאני אהיה שם", הרצין קולו של גפן, "אני אדם שאוהב להחליף. דקה לפני שזה... אתה יודע... אני מעדיף להמציא משהו אחר". בתחילת השבוע נפתחו צילומי העונה השלישית של "דה וויס". נחשו מי בא לצילומים? אביב הגיע, זיג זג בא.

לרגל היום הראשון של האביב שחל היום (20 במרץ) קבלו חמישה זגזוגים נוספים ובלתי נשכחים של גפן, בהם שחרר הצהרה ערכית או דעה נחרצת, ופעל בניגוד מוחלט לדבריו.

הפרסומת לביסלי עם דמותו המאויירת של גפן, שקיבל עבורה כסף ואישר את התסריט

זיג

"הציעו לי מאות אלפי שקלים לפרסומות שונות. אני לא עושה... בחיים לא אעשה פשרות על גב האמנות שלי"

(אביב גפן, 1994)

וזג

לאחר הכרזתו כי לא ישתתף בפרסומות והצהרותיו הרבות כנגד התמסחרות אביב גפן לקח חלק במספר רב של פרסומות ולא פספס הזדמנויות להתמסחרויות רבות נוספות, מה שעורר עליו ביקורת רבה בתקשורת ובקרב הקהל. גפן קיבל תשלום נכבד עבור השתתפות בפרסומת לביסלי (ראו סרטון), בה הופיעה דמותו המצוירת בדיבובו של מיקי גבע, וגפן גם אישר את התסריט; קיבל שכר נאה עבור פרסומת למפעל הפיס, שכללה חלק משיר שלו; בירה "גולדסטאר" חילקה דיסק עם שלושה שירים שלו בשישיות שלה; ארומה הפיצה אלבום שלו (מה שהוביל לעקיצות על התמסחרותו ב"ארץ נהדרת", במערכון הנפלא "סקס, סמים ולאטה מקיאטו"); השתתף בפרסומת לבירה מכבי (ראו סרטון); והשיא - לאחר שרכש מכונית "הונדה סיוויק" בהנחת סלב (כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות", שאישרו זאת עם דוברת הונדה) שיתוף הפעולה של גפן עם הונדה נמשך. בקיץ 2006 התקיימה הופעה שלו בחסות הונדה, שבה באופן הזוי לחלוטין גפן שינה את הלוגו הקבוע של "התעויוט" והחליף את האות עי"ן באות האנגלית H מהסמל של הונדה. קשה לחשוב על בגידה יותר גדולה מזאת בעקרונות.

לאחר הפרסומת של ביסלי, כתב במוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות" אורי סלעי, תחת הכותרת "אביב גפן, שיר עצוב", בין היתר כי "הפרסומת חותרת נגד כל מה שעשה גפן לאורך הקריירה שלו". את ועוד: גפן גם הוגדר כמנהל המוזיקלי של "ווליום מרס רקורדס" מבית סלקום. שיתוף הפעולה עם חברת הסלולר העלה את התהיה: האם גפן ישנה הצעקה המוכרת מהופעותיו "רוצים שינוי?" ל"רוצים שדרוג?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"אני לא עושה פרסומות". אביב גפן בפרסומת לבירה מכבי

זיג

"'כוכב נולד' זה כל כך בזוי, כל כך רע (...) היא אולי מבדרת את רוב העם, אבל יש מיעוט כמוני שבעיניו זה סוג של השפלה, והם מאבדים אותי כצופה. 'כוכב נולד' זה בושה, פשוט בושה. זה מסרס כל מקוריות, כל חדשנות, כל אמירה, צדי צרפתי, בחייך... האידיוט הזה מעביר ביקורת על מישהו? מה, הוא היה בהופעה של רדיוהד לאחרונה? הוא ראה את הביץ' בויז לאחרונה? הוא מבין בכלל מהחיים שלו? זה נורא. לא הייתי נותן לו להיות מדריך ריקוד בחוף הלידו בטבריה, אז הוא פתאום נהיה השופט של המוסיקה בארץ?"

(אביב גפן בראיון לסופשבוע, מעריב, יולי 2004)

"זה יום של טמטום למוסיקה הישראלית. זמרים צריכים לקבל את מעמדם בעבודה קשה. יש מקום לכולם, אבל אני מאמין שצריך ליצור ולעשות רוק ומוסיקה טובה ולא ללכת לתחרויות טיפשיות שעושים בהן מוסיקה דוחה (...) צוות השופטים לא מבינים כלום באמנות".

(גפן קוטל את "כוכב נולד" בתכנית "הבלוג" שהגיש ב-yes, ששודרה במקביל לשידור הגמר של "כוכב נולד 2" בערוץ 2, אוגוסט 2004)

נינט, אביב גפן. אביב חופי
"כוכב נולד זה כל כך בזוי". אביב גפן ונינט./אביב חופי

וזג

לאחר שהיה האמן ששחט יותר מכל אחד אחר את "כוכב נולד" לאורך שנים, והביע שוב ושוב בוז כלפי התכנית בראיונות, רבים בתעשיית המוסיקה זקפו גבה כשהפיק את אלבום הבכורה של נינט, סמל התכנית; זקפו גבה שניה כשניהל מגעים עם הפקת "כוכב נולד" לתפוס כיסא של שופט בתכנית לפי פרסומים (ב"ידיעות אחרונות" נכתב כי ב"כוכב נולד" אומרים שגפן רדף אחריהם), כשהופיע ב2009 בספיישל שהוקדש לשיריו ב"כוכב נולד 7", והתארח גם ב"כוכב נולד" 8" בשיר שביצע עם דיאנה גולבי; וזקפו גבה שלישית, רק אם יש להם אחת כזאת בין האף למצח, כשהתגלה בשיא צביעותו והפך למנטור של "דה וויס", שהיא בדיוק "כוכב נולד" פלוס גימיק של כסאות מסתובבים בתחילת העונה.

THE VOICE. עומר מירון
"לא ללכת לתחרויות טיפשיות שעושים בהן מוסיקה דוחה". אביב גפן ב"דה ווייס"./עומר מירון

זיג

"אני נהג מאוד מאוד זהיר. אני גם בעד לעורר את כל המודעות לנהיגה"

(אביב בראיון ל"ערב טוב עם גיא פינס")

"שלום, כאן אביב גפן, על הפסנתר האצבעות שלי זזות מהר. גם כשאני מסמס. אבל בנהיגה אני אומר לאצבעות, תנוחו. כשאני נוהג, אני לא מסמס"

(גפן בתשדיר בגלגלצ, במסגרת קמפיין גדול של התחנה להגברת המודעות לזהירות בדרכים)

"כשאני נוהג אני מאוד ערני. בבקשה, סעו בזהירות ותהיו ערניים"
(גפן בתשדיר אחר בקמפיין גלגלצ)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני נהג מאוד מאוד זהיר". כ-70 הרשעות תעבורה נמצאות בתיק האישי שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

וזג

לאחר שקרא לכולנו לנהוג בטוח וטען כי הוא נהג זהיר מאוד, כתבה בעיתון "ידיעות תל אביב" בסוף דצמבר האחרון טענה כי גפן קיבל כ-70 הרשעות תעבורה מכל הסוגים, לרבות חציית צומת ברמזור אדום, נהיגה במהירות מופרזת, פניה מנתיב אסור, אי ציות לתמרורים, נהיגה ללא רשיון נהיגה וללא רישיון רכב בתוקף ועוד.

אביב גפן בקאבר לשיר "סע לאט". האין זה אירוני?

זיג

"אני לא אביא לעולם הזה ילד. זה חרא של עולם. ילד לא ראוי לכזה עולם"

(אביב גפן בראיון לסופשבוע, מעריב, 1996)

"אני לא רוצה ילדים. אמא שלי אמרה לי שהיא שנאה ילדים. גם אני בעייתי בתחום"

(גפן בראיון ל"7 לילות", 2004)

אביב גפן, שני פרידן. ניר פקין
"אני לא אביא לעולם הזה ילד". אביב גפן, שני פרידן ובנם דילן/ניר פקין

וזג

כשאביב גפן היה בן 33, אצולת גפן-דיין זכתה ביורש עצר. גפן ורעייתו שני פרידן הביאו לעולם את דילן.

ימים יגידו אם דילן ימרוד באביו, שהתיימר פעם להיות בעצמו מורד גדול. מעניין אם ישיר לאביו, אביב: "אמהות ואבות החינוך נוראי" (מתוך השיר "אלימות" שכתב ושר אביב גפן), או שמא ישיר לאביב דווקא את השיר שכתב סבא יהונתן: "יש אבאים שבקושי רואים/ ואבא שלי יושב וכותב שירים" (מתוך השיר "יש ילד שאבא שלו" שכתב יהונתן גפן ל"הכבש השישה עשר").

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביב גפן וקרן הכט על שער "7 לילות", מרץ 1994/מערכת וואלה!, צילום מסך

זיג

“אנחנו כמו שלום חנוך ודפנה ארמוני. גירה אותי לכתוב לה תקליט שלם, לראות את עצמי בגיל 70 יושב עם אילנה בכפר, מתחת לעץ התות, להתמוגג מנחת ולהגיד ‘את רואה את קרן הכט? אני המצאתי אותה!”

(אביב גפן בראיון ל”ידיעות אחרונות”, מרץ 1994)

קרן הכט ואביב גפן בדואט "זה הרגש"

וזג

הרבה שנים לפני "דה ווייס", קרן הכט היתה הזמרת הראשונה שאביב גפן היה המנטור שלה. לפני עשרים שנה היא כונתה בתקשורת "התשובה הנשית לאביב גפן". הוא יצר, הפיק ועיבד לה את כל אלבום הבכורה, ניגן בו ואף ביצע איתה דואט מצליח בשם "זה הרגש". אז, בשנות התשעים, זכתה קרן הכט לחשיפה גדולה מאוד בזכות האלבום ההוא, שמתוכו התפרסמו גם שירים כמו "תן לי לבד" ו"חנה". היא כיכבה בתוכניות האירוח וזכתה לשבחים. מאז הכט נעלמה.

בראיון שרועי בהריר-פרל ואני קיימנו עם קרן הכט למוסף התרבות ז'ורנל של מעריב לפני שנה, הכט חשפה איך העבודה על האלבום שלה איתו הפכה לסיוט. היא סיפרה על מסכת ההתנכלויות מצדו. הכותרת על השער היתה "אביב גפן בעט בי בכל דרך אפשרית". לדבריה הוא ניסה להפריד בינה לבין החבר שלה, שהיה הגיטריסט שלו, אחרי שלא נענתה לחיזוריו.

קרן הכט בשירה "ילד משוגע", שכתבה על אביב גפן

"הוא שמע אותי שרה ונגנב ממני לגמרי. הוא אמר לי שהוא מאוד אוהב את צבע הקול שלי", סיפרה הכט על תחילת היכרותם. אחרי שהחלו לעבוד יחד, הגיעה גם ההתקרבות החברתית, כשהכט יצאה עם הראל בן עמי, הגיטריסט של גפן. "בזמן שהוא היה חבר של אילנה הוא בא אליי פעם ואמר לי שהוא מתקשה לבחור בין אילנה לזמרת ידועה שעמה היה בקשר. אני, כמובן, אמרתי לו ‘אין על אילנה, על מה אתה מדבר, ברור שאילנה’”.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחכה לו מתחת לעץ התות? האקסית אילנה ברקוביץ'./מערכת וואלה!, צילום מסך

היום, קרן הכט מגלה לוואלה! תרבות כי קיבלה פניות מהתכנית "דה וויס" בניסיונות שכנועים שתשתתף כמתמודדת בריאליטי. "ברור שסרבתי", היא אומרת, "ולא בגלל אביב. אני לא אוהבת את הקטע ששופטים אנשים ומלחיצים להם את הנשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully