וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק של קנאק\פופ

21.3.2014 / 10:50

הופעת איחוד של ההרכב קנאק\פופ תתקיים הערב בפסאז' בתל אביב, 15 שנה לאחר הופעתם האחרונה. אלבום הלהקה שלא יצא מעולם ניתן להורדה חופשית ברשת

יח"צ - חד פעמי

15 שנה לאחר הופעתם האחרונה, תתקיים הופעת איחוד של להקת קנאק\פופ הערב (21 במרץ) בשעה תשע בפסאז' שברחוב אלנבי 94 בתל אביב, לרגל האלבום שעלה לרשת. ששה מחברי הלהקה יעלו לבמה: רועי צ'יקי ארד הסולן, דביר וולק, שי נובלמן ובועז גולדברג בגיטרה, דן שדור בבס, ורן לוי בתופים. בתום ההופעה חברי הלהקה יתקלטו מוזיקה שהשפיעה על חבריה.

קנאק פופ.
"מקווה שהוצאת האלבום אולי תכניס את הלהקה למחזור הדם של המוזיקה". קנאק פופ.

קנאק\פופ פעלה מ1994 עד 1999, קיימה מעל מאה הופעות ברחבי הארץ ולא הוציאה אלבום. סגנונה המוזיקלי נע בין בריטפופ למוזיקה מזרחית ורוקנרול. הלהקה יצרה וביצעה בין השאר את השירים "פגשתי נערה בדיסקו", "דוגמניות על", "מוזיקה עכשיו", "קורנפלקס" ו"שובו של שובו של הברייקדאנס". גם מהופעתם האקסצנטרית לא ניתן היה להתעלם. השנה שיחררו חברי הלהקה את האלבום שמעולם לא יצא, "המהפכה המעניינת האחרונה", שניתן להורדה חופשית ברשת דרך בנדקאמפ או יוטיוב. נוסף, הקולנוען יניב דסקל צילם סרט קצר בן 15 דקות על הלהקה (ראו מעל).

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

לקראת ההופעה הערב, כתב שלשום צ'יקי בעמוד הפייסבוק שלו: "היתרון בהופעת קאמבק הוא שאתה רואה את הכול יותר מהצד, אחרי 15 שנים. יש דברים שאני יותר אוהב ופחות אוהב בקנאק\פופ, אני למשל, באופן אישי כמובן, די מתייחס בבוז לניסיון להיות בריטי עם חליפה בישראל. הדבר המוצלח ביותר באנגליה זה ההגירה מתורכיה, אפריקה ומזרח אירופה, או כל מיני אמניות חמודות מקוסטה ריקה, שהופכת את המקום הזה לקצת מעניין. יש לי גם בעיה עם 'מוזיקה אלטרנטיבית' כשאלטרנטיב הופך לשם עצם, כלומר למניירה ספציפית ולא לכל יוצר שעושה משהו משונה ששונה מהנהוג. והרי אין לך חוקים, כללים ודכאנות כמו במוזיקה האלטרנטיבית".

"מצד שני", הוסיף צ'יקי בסטטוס, "אני כן אוהב את החיוניות של הלהקה, והרוח השמחה בסך הכול, ואפילו מתגעגע לתקופה שיכולתי לכתוב 'פגשתי נערה בדיסקו' בלי ניסיונות למסר חברתי או פוליטי. אני גם חושב שהשירים יפים ומיוחדים בסך הכול, ושהלהקה היתה מאוד יצירתית מבחינה מוזיקלית, אחרי זה באמת רואים שהכשרונות התפתחו לכל מיני כיוונים".

"בוואלה ציינו שהוצאת האלבום משמחת, אבל הדגישו שבסך הכול קנאק\פופ היתה חסרת השפעה על מהלך הדברים במוזיקה הישראלית ואין לה ממשיכי דרך. אני מאוד מסכים", כתב צ'יקי, "קנאק\פופ היתה אפיזודה חייזרית למוזיקה הישראלית. היא לא ממש קשורה לכלום, גם ההשוואה לקרח 9 לא ממש נכונה, על אף ההשפעות הבריטיות, כי קרח 9, אף שכתבה כמה שירים יפים, בכל זאת לא היתה תגובת-נגד תרבותית לרוק הישראלי המדכדך שכינינו בשנאה 'רוק פריך'. אני חושב שאחת הסיבות שלא נותר חותם ללהקה היא טרוויאלית: לא הוצאנו אלבום, כך שקשה מאוד היה להיות מושפע מהעניין הזה. אני מקווה שהוצאת האלבום והעלאת כל הרפרטואר ליוטיוב אולי תכניס את הלהקה למחזור הדם של המוזיקה. אולי גם לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully