וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ל"משחקי הרעב" יש מתחרה

23.3.2014 / 11:05

"מפוצלים" מציג גיבורה צעירה חדשה שגורמת לאנשים להגיע לבתי הקולנוע אבל ההפתעה הגדולה של השבוע מסתתרת במקום החמישי בסרט "אלוהים לא מת". דורון פישלר עם שוברי הקופות

מאז "הארי פוטר", ועוד יותר – מאז "דמדומים", סדרות של ספרי נוער עם אלמנט של פנטזיה או מדע בידיוני הם הסחורה הכי חמה בין האולפנים ההוליוודיים. עוד ועוד ספרים בסגנון מעובדים לסרטים, בתקווה להפוך אותם לסדרות סרטים מצליחות – אבל בפועל, רק מעטים מהם מצליחים להגיע לסרט שני. "משחקי הרעב" היה כמובן הצלחה אדירה, אבל שום ניסיון אחר לעבד סדרת ספרי נוער לא התקרב לסכומים שהסדרה הזאת מכניסה.

עכשיו סוף סוף הגיעה סדרה שעובדת מסחרית. "מפוצלים" ("Divergent") הוא הסרט הראשון המבוסס על סדרת הספרים הפופולרית של ורוניקה רות, והסדרה הזאת, מתברר, היא פופולרית מספיק כדי להפוך אותו לכוח קופתי. הסרט יצא בסוף השבוע להקרנות בארצות הברית, והכניס 23 מיליון דולר ביום הראשון להקרנתו בלבד – יותר מש"האקדמיה לערפדים" או "יצורים יפהפיים" הכניסו לאורך כל תקופת הקרנתם. לאורך כל סוף השבוע הסרט צפוי להכניס 51 מיליון דולר. זה אמנם עדיין רחוק מ"משחקי הרעב" (פתיחה של 152 מיליון דולר), אבל זה הרבה יותר מהפתיחה של כל סרט אחר שאינו שייך לשלוש הסדרות הגדולות – הארי, קטניס או דמדומים. שני סרטי ההמשך של "מפוצלים" נמצאים כבר בהפקה ונקבעו להם תאריכי הפצה לשנתיים הקרובות, והפעם יש לכך סיבה טובה.

במקום השני, במצב פחות מעודד, "החבובות: מבוקשות". סרט הקאמבק של החבובות, בשנת 2011, היה מצליח למדי – הוא פתח עם 29 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון, והגיע להכנסות של 165 מיליון דולר ברחבי העולם. ההמשך, אולי משום שהגעגועים לחבובות שכחו, הכניס בסוף השבוע רק כ-17 מיליון דולר. זה מאכזב, ושם את המשך הרפתקאותיהם הקולנועיות של החבובות בסימן שאלה.

ההפתעה של השבוע היא הסרט שבמקום החמישי, "God's Not Dead" – ואולי אנחנו כבר לא אמורים להיות מופתעים מדברים כאלה. זה סרט שהיה לחלוטין מתחת לרדאר של עיתונות הבידור: לא תמצאו עליו שום ביקורות ולא תחזיות בנוגע לביצועים המסחריים שלו, ובכל זאת הוא הכניס כ-7 מיליון דולר והגיע למקום החמישי בטבלה השבועית. הסיבה ברורה: זהו סרט שמיועד לקהל הנוצרי האדוק, אותו קהל שהפך את "Son of God" ללהיט בחודש הקודם. הפעם מדובר במאבקו של סטודנט מול מרצה אתאיסט. הסרטים האלה הם סרטי נישה, בדומה ל"סרטי שחורים" או "סרטים היספאניים": הם מוקרנים בריכוזי אוכלוסיה של הקהל שלהם - במקרה ולא סביר למצוא אותם בשום מקום אחר ברחבי ארצות הברית – ובוודאי שלא מחוצה לה.

בינתיים, "מר פיבודי ושרמן" איבד את המקום הראשון לטובת "מפוצלים" וירד למקום השלישי, עם כ-11 מיליון דולר בסוף השבוע (וכ-80 מיליון דולר בהכנסות כוללות) וברביעי, "300: עליית האימפריה" עם כ-8 מיליון דולר בסוף השבוע, ובהכנסות כוללות הולך ומתקרב ל-100 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully