וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על מיקי שביב: שילמנו לפני שנה על אלבום ולא קיבלנו. שביב: זה בגלל הפרידה ממיקה קרני

25.3.2014 / 0:00

מעריצים כועסים על המוזיקאי מיקי שביב, האקס של מיקה קרני: "שילמנו לו בינואר 2013 דרך הדסטארט בתמורה לאלבום, ועדיין לא קיבלנו אותו"; שביב: "חיי האישיים התפרקו"

חגיגות 150 לאיחוד איטליה. לם-וליץ,
"החיים שלי התפרקו". מיקה קרני ומיקי שביב בימים יפים יותר./לם-וליץ

מיקי שביב, מוזיקאי ותיק ומוערך המוכר גם כאקס של הזמרת מיקה קרני, סיים כבר לפני שנה ושלושה חודשים לגייס כספים דרך אתר הדסטארט (Headstart) עבור נסיעה לתחרות מוזיקה עולמית בממפיס והקלטת אלבום שם. לוואלה! תרבות נודע כי קיים זעם בקרב מעריציו על כך שחלפה כבר שנה ורבע מאז שהם שילמו לו, ולאכזבתם עדיין לא קיבלו את האלבום שהובטח להם בתמורה. שביב אומר כי אחת הסיבות העיקריות לעיכוב היא פרידתו ממיקה קרני. "החיים שלי התפרקו", אמר לוואלה! תרבות. "אי אפשר לרוץ מרתון עם רגל שבורה".

בסוף שנת 2012, הזמר, הגיטריסט והמפיק המוזיקלי מיקי שביב פנה לאוהדיו דרך אתר גיוס הכספים הדסטארט, בבקשה שיתמכו בו בפרויקט מימון ההמונים "הדרך לממפיס". "שלום לכם אחיי ואחיותיי, גיבורי התהילה", אמר שביב בוידאו בהדסטארט, "איתרע המזל, שפר הגורל, וזכיתי בהזדמנות של פעם בחיים לצאת לממפיס שבטנסי בארצות הברית, להשתתף בתחרות בלוז עולמית שתיערך שם בסוף ינואר תחילת פברואר. כמובן שאני שמח מאוד. יש מוטיב אחד שמעיב על הזכיה הזאת וכל השמחה שבצדה, והוא חלק מתקציב עלויות הדרך לממפיס – טיסות, בתי מלון, חתיכת אוכל וכולי. (בחיוך) אני פונה ללב שלכם, תימכו בי, אנא, עיזרו לי להגיע לשם. חלק מהעניין הוא גם להראות לאנשים צעירים שאפשר לטפח חלום גם בלי כסף גדול". הוא הוסיף מילים נרגשות בכתב: "ממפיס היא העיר שבה הוקלטו שני התקליטים שאבא הביא כשהייתי בן 6 (...) לי זו אחת הסגירות, אם לא... ולמדינתי, הזדמנות להבליח במאור העמים. גם אם אינני מבין את הקשר בין מוזיקה ותחרות, אני שמח על ההזדמנות". לכל מי שישלם מעל 100 שקלים הובטח בתמורה אלבום וקרדיט בחוברת המצורפת אליו. לכל מי שישלם מעל אלף שקלים הובטח מופע בלוז פרטי.

מיקה קרני עם מיקי שביב. נמרוד סונדרס
"שביב לא עומד בהסכם עם מעריציו". מיקי ומיקה./נמרוד סונדרס

ב-5 בינואר 2013 שביב סיים בהצלחה את פרויקט גיוס הכספים "הדרך לממפיס". 73 תומכים חוייבו בתשלום, מתוכם 40 תומכים ששילמו מעל מאה שקלים ו-7 תומכים ששילמו מעל אלף שקלים. למעשה, שביב הצליח לגייס סכום גבוה יותר מיעד הגיוס, שעמד על 12 אלף שקלים, וגייס 16,556 שקלים, שהם 138 אחוזים מהיעד המבוקש. בסוף ינואר 2013 יצא שביב לתחרות הבלוז הבינלאומית בממפיס, הקליט באולפני סאן שייסד סם פיליפס 15 שירים שמיועדים לאלבום וגם תיעד את מסעו בצילום קולנועי. עד היום חלפו כבר שנה ושלושה חודשים מאז ששביב חייב עשרות ממעריציו דרך הדסטארט, והם באופן תמוה עדיין לא קיבלו את האלבום המובטח. כבר בשנה שעברה פנו אל שביב כמה מתומכיו בניסיון לברר מה עלה בגורל האלבום, והוא השיב להם מעל דפי הדסטארט כי העיכוב חל בגלל פרידתו מבת זוגו הזמרת המוכרת מיקה קרני וגם בגלל ההחלטה לתעד בסרט את קורותיו בממפיס. "התקליט הוא פס הקול שלו ולכן לא יכול לצאת לפניו", כתב. יש לציין שהוא לא אמר דבר על הסרט בוידאו ובטקסט הראשוני שבו ביקש את התמיכה הכספית בהדסטארט.

"עם תהילת ממפיס, בא פיצול משפחתי", כתב שביב בהדסטארט באפריל 2013, "אודה ולא אבוש, גיהנום. אני בהישרדות (לא התכנית)... יצאתי את הבית, לאחר 15 שנות שרות, ואני נאלץ להתקין לעצמי חיים חדשים, כדי להיות אב ראוי לבנותיי. חטפתי שתי בעיטות (אחת לכל אשך), שתפסו אותי, יש לומר, לא בדיוק מוכן".

זמן רב חלף, וביום שלישי האחרון, 18 במרץ, עדכן שביב כי העבודה על הסרט ועל האלבום עדיין נמשכת. לצד הבנת מצבו האישי, חלק מממעריציו חשים כעס על כך שלמרות הזמן הרב שעבר הם עדיין לא קיבלו את האלבום המובטח להם. "לפני שנה ורבע שילמתי למיקי שביב מאה שקל כדי לתמוך בנסיעה שלו לממפיס ולקבל דיסק נחמד בתמורה", אומר לוואלה! תרבות אחד ממעריציו המאוכזבים, "כידוע, דיסק כיום עולה פחות ממאה שקל, אבל שילמתי מאה שקלים גם כי רציתי לתמוך בו. לא ציפיתי ששנה ורבע אחרי שתמכתי בפרויקט הדיסק עדיין לא יהיה אצלי, ולא חשוב אם זה בגלל שהכלב אכל לו את השיעורים, בגלל שהוא התגרש מאשתו או בגלל שהוא החליט לעשות מזה סרט ועכשיו זה חלק מפסקול. הקטע הזה בעיני לא תקין. אנשים שילמו למיקי שביב על דיסק, היה לו כאמן חוזה מול המעריצים או המעריכים. אפשר להתעכב חודש, אפשר להתעכב חודשיים. שלושה חודשים זה כבר וואו. אבל להתעכב שנה ורבע אחרי, ועדיין אין שום דבר על מכונות הדפוס, בעיני זה חוסר קיום הסכם. זה מבאס שהבנאדם מרגיש שזה בסדר לבקש את אמון מעריציו בו ולא לקיים את ההבטחה שלו. הוא אכזב את מעריציו.נראה לי שזה פרויקט הקראוד-פאנדינג הארוך בהיסטוריה".

- אולי ראוי לגלות הבנה לאור הפרידה שחווה?

"אני מבין את הקושי של מיקי שביב, אבל הקושי הזה הוא בר הבנה עד לעיכוב של כמה חודשים, לא במקרה עיכוב של שנה ורבע! אף אחד לא חושב שהוא בא לרמות פה מישהו, ובכל זאת מיקי שביב כספק שירות אמור לספק את מה שהוא הבטיח למרות הצרות האישיות שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אני יכול להבין את האכזבה, זה איכזב בעיקר אותי", אומר היום מיקי שביב בתגובה לוואלה! תרבות, "החומרים של הסרט לא בידיים שלי, זה לא אני שעורך. מדובר ב-60 שעות מצולמות. אנשי הקולנוע אמרו לי ששנה זה לא זמן בקולנוע. האלבום צמוד לסרט, הוא חלק מהפסקול שלו ולא יכול לצאת בעצמו".

- לא ציינת בוידאו ובטקסט הראשוני בהדסטארט, בהם ביקשת את התמיכה הכספית, שהפרויקט ילווה בסרט ושיעבור זמן רב כל כך עד לקבלת האלבום המובטח.

"מה שהשפיע זה ההישתנות האישית שלי. החיים שלי התפרקו. יש אנשים שלא יכולים לקום מדבר כזה. היו אנשים שאמרו לי: הבטחת לנו תקליט. אני לא שולל את מורת הרוח, אבל אי אפשר לרוץ מרתון עם רגל שבורה. זה יקרה, אבל אני שוכב בצד ומדמם. עדכנתי את המעריצים על כך שהקושי קיים. אני מבין את מורת הרוח, כשאתה מזמין ספק שירות לתקן פיצוץ או צינור אתה לא מצפה ממנו להגיד לך: יצאתי להביא חלקים, ונשבר לי הלב. אתה מצפה להיות מסופק מהספק. מי שמרגיש שמיקי שביב עשה לו מעשה בל יכופר, כי לא עמדתי בציפיותיו, מי שנקעה נפשו, מוזמן לפנות אליי ואני אחזיר לו את הכסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully