וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: שירים מהאלבום החדש של רות דולורס וייס, וגם וידאו מיוחד

25.3.2014 / 0:11

היוצרת המוערכת רות דולורס וייס משחררת אלבום נוסף וכותבת לוואלה! תרבות על תהליך היצירה המורכב והארוך. האזינו לשירים מתוכו וצפו בווידאו המיוחד שצילמה בחדר החזרות

יח"צ - חד פעמי

צילום: מיה זיידמן ואילן רובין פילדס, עריכה: גיא רז

רות דולורס וייס, אחת היוצרות המוערכות והמעניינות במוזיקה הישראלית, משחררת אלבום בשם "בשפת בני האדם" ובו עשרה שירים חדשים שכתבה, הלחינה, עיבדה והפיקה מוזיקלית (מלבד "סוד" שכתבה שירה סתיו, ו"ירח" שכתב אלתרמן). לצדה כמובן נבחרת נגנים משובחת, הכוללת את עוזי פיינרמן, יהוא ירון, ספי צזליג, נועם שראלי, אבנר קלמר, אופיר ונדר ועוד.

מבוישת

"חמרי האלבום נכתבו לאורך שלוש שנים בערך, אחרי תקופה שבה לא כתבתי כלל", כתבה רות לוואלה! תרבות, "כי הייתי משוקעת כל כולי בבועת הסמביוזה של האמהות לילדי, בלי צורך או אף רצון ליצור. אלמלא הייתי כל כך עסוקה בדברים אחרים הייתי ודאי מבועתת מאוד, משום שיצירה (בתחילת דרכי ציור ולאחר מכן מוזיקה) היתה אחד הדברים שהגדירו אותי. אני זוכרת את עצמי תוהה מי אני עכשיו, בעצם, כשכל כך הרבה דברים שידעתי על עצמי לא תקפים עוד. כשהילדים גדלו קצת, חזרה מעין אוטונומיה. חווית עצמי לא רק כרקמה שעוטפת ילד; אלא עצמיות שהיא גם נפרדת. חזרו גם טלטלות רגשיות ועמן האפשרות והרצון ליצור. ובשלבים נולד האלבום הזה, שמכיר מרחבים וצבעים שלא היו, שלא היה להם מקום קודם לו. שמגיע מתוך ואל המקומות שבהם כאב תמיד, שככל הנראה לא יעלם לעולם, אבל כבר לא מפחד שלא יוכל לשוב מהם. שזוכר את האור גם בחושך. שיש בו אדום וכחול, אבל גם תכלת, אמיתית ובוטחת ושקטה. האלבום מוכן, פועם רוטט ומצפה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מתת

"זו הפעם הראשונה שאני מפיקה מוזיקלית לגמרי לבד, וכותבת את כל התיזמורים בעצמי. כבר בשלב מוקדם של העשייה ידעתי מה יהיו הצבעים של האלבום בכלל ושל כל שיר בנפרד, הם הראו את עצמם בהתליך הכתיבה וההלחנה של השירים. מצד שני, לא בכל שיר ידעתי מראש איזה כלים מרכיבים את הצבע הזה שאני מחפשת, והיו כמה וכמה הימורים די אינטואיטיביים, כמו במקרה של השיר ?מתת?, ששם הסתבר שהאור הכהה-הסגול-ירוק שאני שומעת הוא שילוב של חליל, חצוצרה עמעם וטרומבון. בהתחלה בהתחלה בכלל חשבתי שהצבע הזה הוא שילוב של אקורדיון וקרן יער".


הופעות קרובות של רות דולורס וייס:
31/3 – עשן הזמן, באר שבע
5/4 – בארבי, תל אביב (הופעת השקה)
10/4 – צוללת, ירושלים

ירח

בשפת בני האדם

תכלת

סוגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully