וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 02: "עממיות" היא אחד הדברים הטובים שקרו לטלוויזיה הישראלית. אולי

אביעד "צפניה" קדרון

28.3.2014 / 0:00

"הישרדות 28" ו"אמריקן איידול" בקרב לחיים ולמוות, מהפכה נוספת בתכני הרכש בישראל ו"עממיות" כמייצגת שמחה מרוקנית אותנטית. טור הטלוויזיה של צפניה

יח"צ - חד פעמי

אבי צבי, אייכה?

הקטע הבא עלול לגרום לכם להתייאש ממני באופן סופי, אם עוד לא עשיתם את זה. אני אוהב את "סברי מרנן". כאילו, את הצד האשכנזי שלה. לא מתחבר לצד המרוקני. והתחלתי לחבב את "סברי מרנן" רק בעונה השניה. מאז אני מלקה את עצמי על הפספוס הגדול וכדי שלא אטעה שוב, התחלתי לצפות ב"עממיות" וכמעט חטפתי על הראש מהקולגות כאן בוואלה!.

אל תטעו, "עממיות" היא אחד השיקוצים הגדולים ביותר שהגיעו למסך ולמען השם אבי צבי מה קרה לטלוויזיה שלך במשרד ואיך לכל הרוחות אישרת לנאור ציון את הסדרה הזאת אתה לא רואה מה קורה לך מול העיניים ואולי בכלל נעלמת ביחד עם המטוס המלזי כי אין מצב שאדם שפוי עם עיניים היה מאשר לשידור את הזבל הזה אבל מאז "סברי מרנן", אני רוצה לתת הזדמנות לכל סדרה נוראית כדי שלא אגלה, שנים באיחור, שפספסתי את אחד הדברים הטובים שקרו לטלוויזיה הישראלית.

לא יודע, אני צופה בשונטל, סילבי ושאר החברות המרוקניות כשהן יושבות במסעדה ומתכננות לחלוב איזה אשכנזי אומלל. "מברוק עלייך יא עריס", הן שרות ומוחאות כפיים כשאחת מהן, אולי שונטל, לא יודע, כולן דומות, מספרת איך הבחור האשכנזי שלה מפרגן לה. במקום לבקר בספארי, אני צופה ב"עממיות". השמחה המרוקנית העממית של שונטל וסילבי נראית לי כל כך אותנטית ומהנה. אין לי מושג מה זה "מברוק עלייך יא עריס" ואני גם לא ממש בטוח מדוע צריך למחוא כפיים לבחורה צעירה שכל מטרתה בחיים היא לעשוק גבר אבל "עממיות", עבורי, היא מחקר סוציולוגי. במקום לראות סרטי דוקו מדכאים על בחורות צרפתיות שבודקות כמה זמן הן יכולות לגדל שיער בבית השחי, אני בוהה במלי לוי מתקוטטת עם העוזרת הפיליפינית עם קצת מזל, רונית תמצא את גבר החלומות שלה אחרי שתקנה קופסה קטנה של עמבה כחלק מההכנות לטקס הזיווג המיוחד שהרבנית השכונתית תערוך. מת על נאור ציון, יוצר דוקו בחסד.

מורטל קומבט

המהפך הושלם. לאחר ש"הישרדות 28" שודרה מול "אמריקן איידול" והצליחה לנגוס ברייטינג שלה ואף לעקוף אותה, מגיע הצעד הבא של רשת "CBS": שידור גמר "הישרדות" מול גמר "אמריקן איידול". קשה לזכור מתי בפעם האחרונה הייתה התנגשות ענקים כזו בפריים טיים. שני הפורמטים שהזניקו את הריאליטי לקדמת הבמה בקרב אגרוף גורלי: המפסידה לא תשרוד את השנה הבאה. "הישרדות" גם כך נראית עם רגל וחצי בקבר למרות העונה המעולה ו"איידול", ובכן, "איידול תשבור את הראש מול כל המתחרות ובראשן "הכוכב הבא" של "ABC". רק נס ישאיר את שני הפורמטים באוויר בסתיו 2015 אחרי הקרב שייערך ב-21 במאי, שאגב, יסגור את הסוויפס של מאי. כאמור, המנצחת לוקחת הכל. המפסידה תאבד את חייה.

מות הספוילרים

עוד מהפך מתרחש דווקא במגרש הביתי שלנו, ממש כאן בישראל. אם בעבר חובבי טלוויזיה קיטרו על העיכוב בהבאת תכני רכש מחו"ל, הרי שבימינו מדובר בגן עדן. חברת yes התחילה את השלב הראשון כששידרה תכנים חדשים כמעט בצמוד למועד שידורם בארה"ב. HOT מיהרה, בערך, להתאים את עצמה והצופים נשענו לאחור ונהנו. אחר כך הגיע שידור תכנים בשבוע בו הם משודרים בארה"ב וכעת, הללויה, הן yes והן HOT משדרות תכני רכש מובחרים במקביל לשידור בארה"ב ("משחקי הכס", "מד מן", פרק הסיום של "איך פגשתי את אמא" וכו'). זוהי לגמרי מהפכה בצריכת התכנים המשודרים. רק לפני כמה שנים סברנו כי חברות התוכן לא יוכלו להיאבק בהורדות הפיראטיות שכן הן לא יוכלו להתאים עצמן לצרכי הצופים. כעת מתברר כי טעינו. כשחברות התוכן רוצות, הן לגמרי מסוגלות להתאים עצמן לצרכי הצופים. כמה זה עולה להן? למי אכפת. העיקר שאנחנו נהנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully