וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם סי היימן

31.3.2014 / 0:27

קורין אלאל, ג'ניס ג'ופלין, קצת בונו ומאיר בנאי - סי היימן מספרת לוואלה! תרבות על האלבומים והשירים שהכי השפיעו עליה. האזינו

סי היימן. מירי נחמיאס,
סי היימן/מירי נחמיאס

Mary J. Blige, U2 - "One"

"אכטונג בייבי" 1991 יו 2 (U2) - אלבום מופת של הלהקה האירית אשר לקחה לעצמה פסק זמן ובשנת 1991 יצאה לברלין של אחרי שבירת החומה, כדי לספוג תחושות ואווירה, וחזרה עם אלבום מלא אהבה ומחאה ביחד. מתוכו בחרתי את השיר המופלא שלצליליו רקדתי סלאו בחתונתי שלי "ONE". זו גרסת חובה מאוחרת יותר עם הזמרת המטורפת מרי ג'יי בלייג' הגדולה שמוציאה מבונו את המיץ.

קורין אלאל - "מותק" (1983)

קורין אלאל תהיה תמיד בעיני אחת מחלוצות זמרות הרוק היוצרות שהיו ויהיו לנו כאן. תמיד הלכה בעקבות לבה, ונגעה במגוון סגנונות. "מותק" היה אמור להיות שם אלבום הבכורה שלה ב-1983 אך לבסוף קראה לו "קורין אלאל" והשם "מותק" דבק בו. בחרתי את "חיה בתוך קופסא" לא בביצוע המקורי אלא בביצוע עם ענבל פרלמוטר מתוך געגוע גדול לתקופה ואליה. אני חושבת שזמרות שעושות היום קריירה ברוק חבות חוב גדול לקורין שפתחה את הדלת לרוק נשי בארץ! זכיתי לארח אותה במופע הבכורה שלי "25 שנה על הבמה" בינואר בבית היוצר של אקו"ם ועפתי איתה על הבמה. היא אדירה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

Janis Joplin - "Pearl "

ג'ניס גופלין היתה ותהיה בעיני הפרפומרית וזמרת הרוק בלוז הטוטאלית ביותר שידעה אמריקה ואולי העולם כולו. 40 שנה למותה, והאלבום "פנינה" כשמו כן הוא. מקבץ להיטים שלה שלעולם לא עבר זמנם. בחרתי בקאבר המאה "Summertime"של גרשווין - אני חושבת שהמושג "קאבר" הונח בביצוע הזה.

Heather Small - "Proud"

הת'ר סמול, סולנית אם פיפל לשעבר, המעולה בעלת הקול העמוק והמדהים עם שיר שפשוט חובה לשמוע בבוקר לפני שיוצאים לעבודה. האלבומים של אם פיפל לא הסעירו אותי מעולם אבל השיר הזה הוא חובה.

מאיר בנאי - "גשם"

היתה השנה שלנו, שנה בה יצא אלבום הבכורה שלי "סי היימן ולהקה מקומית", מאיר בנאי עם "גשם", אהוד בנאי והפליטים ועוד ועוד ועוד. הרדיו געש ורעש. בחרתי את מאיר בנאי
יוצר ככ ראוי, בשירו "גשם". אני לא מצליחה להבין מדוע לא משמיעים כמעט את מאיר. כל שיר שלו נכנס ושרד את פס הקול של חיינו. מגיע לו!

הופעות קרובות של סי היימן וה"שלטרים":

2.4 - תיאטרון תמונע, תל אביב
9.4 - הג'ק, אשקלון (מופע חינם)
26.5 - זאפה, הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully