וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ארנולד שוורצנגר מבריח את הקהל

30.3.2014 / 11:52

ארנולד שוורצנגר חזר לבתי הקולנוע אבל הצופים לא חזרו איתו. ומה קורה בגזרת מזג האוויר? "המבול" מפתיע לטובה. דורון פישלר עם שוברי הקופות של הסופ"ש

הטריילר סרט "המבול"/יח"צ

במשך זמן רב, "המבול" נראה, באופן הולם, כמו אסון אפוקליפטי ההולך ומתקרב. הסרט הזה יקר מאוד – הפקה של 150 מיליון דולר – והסיכויים להחזיר את הסכום הזה נראו קלושים. התוכן התנ"כי קשה לשיווק לקהל החילוני, הסטיות מהמקור המקראי בעייתיות עבור הקהל הדתי, ולא ברור האם כל העסק מעניין מישהו. ובכן – הסרט יצא בסוף השבוע, בארץ וגם בארצות הברית, ומתברר שלמרות הכל, הסרט הכניס בסוף השבוע כ-48 מיליון דולר בארצות הברית, סכום בריא מאוד ואחת הפתיחות הטובות של השנה עד כה. וגם אם הדרך מכאן ועד כיסוי ההוצאות העצומות עוד ארוכה, מצבו של הסרט הרבה יותר נוח מהצפוי.

המצב שונה לחלוטין לגבי שוורצנגר. מאז שחזר מהפוליטיקה לעולם הקולנוע, שוורצנגר משחרר סרט אחר סרט בניסיון לשחזר את ימיו כאחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בעולם – וזה, שוב ושוב, לא עובד. "עומד אחרון" בכיכובו פתח עם כ-6 מיליון דולר בלבד; "תכנית בריחה" שבו הופיע שוורצנגר לצד סטאלון לא שיפר בהרבה את המצב, גם הוא עם פתיחה של פחות מ-10 מיליון דולר; והשבוע שוורצנגר שבר שיא שלילי, עם "חבלה", הסרט החדש בכיכובו שפתח עם כ-5 מיליון דולר בלבד, והשתבץ בטבלה במקום השביעי בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לגמרי עומד אחרון. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מפוצלים", המשחקי-הרעב-וונאבי שהיה ההצלחה הגדולה של השבוע שעבר, חווה השבוע נפילה חדה ומתמקם במקום השני עם כ-28 מיליון דולר. זה לא משנה את העובדה שהסרט הוא הצלחה מסחרית וההמשכים כבר בדרך. "החבובות: מבוקשות" אמנם לא שבר קופות בסוף השבוע הראשון שלו, אבל הירידה בהכנסותיו היא קטנה יחסית: השבוע הוא במקום השלישי עם כ-12 מיליון דולר. מאחוריו, "מר פיבודי ושרמן" עם כ-10 מיליון דולר, והכנסות כוללות שמתקרבות ל-100 מיליון.

אחד מסיפורי ההצלחה השקטים בשבועות האחרונים היה "מלון גרנד בודפסט" של ווס אנדרסון. הסרט בהחלט לא נראה, נשמע או מריח כמו בלוקבאטסר; הסגנון של אנדרסון הוא טעם נרכש, אבל הבמאי הייחודי כבר רכש לעצמו קהילת מעריצים נאמנה. בשבוע הראשון להקרנתו, הסרט הוצג ב-4 בתי קולנוע ברחבי ארצות הברית בלבד, ובכל זאת הכניס יותר מ-800 אלף דולר; ממוצע הכנסות שובר שיאים של יותר מ-200 אלף דולר לכל אולם. בשבועות הבאים הפצת הסרט התרחבה, ועדיין, מבחינת מספר הצופים לכל אולם בו הוא מוצג, הוא נמצא רחוק מעל לכל יתר הסרטים בטבלה. השבוע, מכ-800 בתי קולנוע (לעומת 3,500 בתי קולנוע בהם מוצג "המבול"), והכניס כ-8 מיליון דולר, שמביאים אותו למקום החמישי בטבלה השבועית. הוא אמנם לא שובר קופות במובן המקובל, אבל בהדרגה, הסרט צובר הכנסות נכבדות בהחלט ביחס לגודלו הצנוע.

ולאיזה סרטים אתם הלכתם בסופ"ש? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • המבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully