וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כנסיית השכל במחווה ליוסי בנאי לקראת פסטיבל ישראל

31.3.2014 / 14:18

פסטיבל ישראל חוזר גם השנה וייפתח עם מופע מחווה ענק לזכרו של יוסי בנאי. עוד יופיעו: אסף אבידן, מאור כהן, קרולינה ועוד

קרדיט: צילום: דייב שחר עריכה: מאיה בן ניסן

פסטיבל ישראל ה-53 חוזר גם השנה ויתקיים בתאריכים שבין ה-29 במאי עד ה-20 ביוני ברחבי העיר ירושלים על אתריה ומוסדותיה. בין היתר, המופעים יתקיימו במתחם התחנה הראשונה, בריכת הסולטן, שכונת עין כרם, מוזיאון ישראל, בית מזי"א לתיאטרון, מכון הרטמן, והאולמות ז'ראר בכר, ימק"א, בנייני האומה ותיאטרון ירושלים. בשנה זו ניתן בפסטיבל דגש מיוחד לחלק הישראלי של התוכנית האמנותית - אמנים ישראלים בני דורות שונים שפרצו בארץ ובעולם, אך כור מחצבתם ועיר הולדתם היא ירושלים.

ערב הפתיחה החגיגי של הפסטיבל יתקיים בבריכת הסולטן עם מופע מחווה ענק ליוסי בנאי המנוח בהשתתפות איתי טיראן, כנסיית השכל, אסי לוי, אפרת גוש, דובל'ה גליקמן, הדג נחש, מאור כהן, מוקי, מתי כספי, משה איבגי, קרולינה, שלומי שבן, תיקי דיין ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הוא יהיה שם. אבידן/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל ישראל יארח גם אורחים מחו"ל. ז'ראר דפרדייה ואנוק איימה יגיעו מצרפת במיוחד לפסטיבל ישראל עם "מכתבי אהבה", הופעתו הראשונה של דפרדייה על במת התיאטרון מאז 2004. בנוסף, הפסטיבל יכלול הופעה מיוחדת במהלכה יהורם גאון יארח את הזמרת הוותיקה אסתר עופרים שתגיע מגרמניה לישראל במיוחד לפסטיבל. כמו כן, יופיע אסף אבידן עם המופע החדש "ליבם של השירים" וכן יעלו ההפקות "טרטיף" של מולייר בהפקת התיאטרון הלאומי מטביליסי; מופע בהשראת מחאת קיץ 2011 בשם "Save Your Love", תיאטרון קליפה שיציג ממיטב תכניו במוזיאון ישראל, קבוצת התיאטרון האיטלקית של פיפו דל בונו עם פרפורמרים משולי החברה ורקדניתה של פינה באוש, פסטיבל ישראל לילדים בשיתוף המדיטק עם הפקה חדשה ל"היידי בת ההרים", מעבדת תרבות ורטיגו בבימויו ובהשתתפותו של הרב ברוך ברנר, "ברסלב בטהובן ברסלב" בעיבודו ובימויו של יוסי יזרעאלי, בכורה בישראל לבלט ביאריץ הצרפתי עם "רומיאו ויוליה" ו"סינדרלה" של הכוריאוגרף תיירי מלאנדין, חלוצת המחול האמריקאית מרגרט ג'נקינס פוגשת את קולבן דאנס, לחנים חדשים לשירי משוררים בפרויקט "משוררים בדואט" של חני דינור, מסורת המרתון הקלאסי תמשיך עם גיל שוחט בחגיגת מוצרט, ועוד מופעים רבים שאת פרטיהם ניתן לקבל באתר הפסטיבל.

בפסטיבל ישראל אף יתייחסו למותו של אריק אינשטיין ויקיימו מופע המוקדש לשיריו של אריק בהשתתפות זמרים ויוצרים ישראלים מהשורה הראשונה. המופע יתקיים בחודש אוקטובר 2014, בפארק הירקון.

"תכנית פסטיבל ישראל בשנת 2014 מדגישה לא רק את מיטב האמנים המיוחדים מהעולם, אלא גם את גדולי היוצרים והמבצעים הישראלים שכו?ר מחצבתם היה העיר ירושלים", מסר יוסי טל-גן, מנכ"ל הפסטיבל, שזו שנתו האחרונה בתפקיד. "חלק ניכר מהמופעים תוכננו לסופי שבוע ארוכים, בין הימים חמישי לראשון, כדי לאפשר לציבור גדול מחוץ לעיר לבלות בעיר ימים מספר, וליהנות הן מכמה מופעים בביקור אחד והן ממחירים מוזלים".

לאיזה הופעה אתם מתכננים ללכת? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully