וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: תביעה נגד חברי אתניקס בגובה 450 אלף שקלים בגין הפרת הסכם והפרת זכויות יוצרים

31.3.2014 / 12:48

אמרגן תובע 450 אלף ש"ח מחברי אתניקס זאב נחמה ויורם פויזנר בטענה להפרת זכויות יוצרים והפרת הסכם: שילמתי 180 אלף ש"ח, הם לא הפיקו לי אלבום כמובטח וגזלו ממני להיט

זאב נחמה. ניר פקין
"חברי אתניקס מתכחשים לכל התחייבויותיהם". זאב נחמה/ניר פקין

פרסום ראשון: כתב תביעה בסכום של 450 אלף שקל כנגד שניים מחברי אתניקס, זאב נחמה ויורם פויזנר, וכנגד חברת שולטן בע"מ (שנחמה מחזיק בשליש ממניותיה), הוגש ביום חמישי לבית משפט השלום בתל אביב. התובע הוא המפיק והאמרגן הוותיק אדיר שלום (שחתום בין השאר על הפקות גדולות של חיים משה וישי לוי), שטוען להפרת זכויות יוצרים והפרת הסכם מצד חברי אתניקס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין שלום ואין נחמה, יאללה מלחמה". הזמר לירן טל./מערכת וואלה!, צילום מסך

אדיר שלום ייצג בזמנו את לירן טל, שהיה אחת ההבטחות הגדולות במוזיקה הים תיכונית. שלום רצה להפיק אלבום ללירן טל בשיתוף פעולה עם חברי אתניקס. שלום השמיע לחברי אתניקס את לירן טל, ובכתב התביעה נטען כי הם "הכירו היטב את יכולתיו המקצועיות וגילו בו עניין".

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין גבריאל קרמר, נטען כי בין הצדדים גובש הסכם ב-29 במאי 2008, לפיו שניים מחברי אתניקס היו צריכים להפיק מוזיקלית אלבום הכולל 10 שירים, וכן לכתוב ולהלחין "שניים שלושה" מהשירים לאלבום של לירן טל, וכן להקליט, לעבד ולערוך דיגיטלית את האלבום. אדיר שלום טוען כי נתן בחברי אתניקס אמון מוחלט ושילם להם את התמורה המלאה, 180 אלף שקלים. מתוכם, 130 אלף עבור הפקת אלבום וקבלת הזכויות בהקלטות הכלולות בו, אותם שילם שלום לטענתו עד 30 באוקטובר 2008, וסכום נוסף של 50 אלף שקלים תמורת ויתור של נחמה ופויזנר על זכותם לקבל 50 אחוז מהתמלוגים בגין שימושים סלולריים בשניים מהשירים באלבום, "בתוך הלב" ו"ילדון". שלום טוען בכתב התביעה כי למרות ששילם את התמורה המלאה, בפועל חוץ משיר אחד ("בתוך הלב" שמו, שהוקלט על ידי חיים משה) לא הפיקו שום דבר. חברי אתניקס התחייבו לסיים את הפקת האלבום עד ספטמבר 2008 אבל "לא טרחו להפיק את האלבום ואת השירים" לאדיר שלום, נטען. נחמה ופויזנר מואשמים בתביעה ב"הפרה בוטה" של הסכם.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

הלהיט "מתי נחזור" שהקליטה אתניקס, לכאורה ללא רשותו של אדיר שלום

לפי ההסכם, טוען שלום, מרגע ששילם את התמורה המלאה הוא הופך להיות בעל זכויות היוצרים בהקלטות של השירים שנבחרו לאלבום. בפועל, שלום טוען כי חברי אתניקס גזלו ממנו שלושה שירים שהוא רכש מהם, ושאמורים היו להיכלל באלבום. הם עשו לכאורה שימוש בלתי מורשה בזכויות היוצרים של אדיר שלום בהקלטה של אותם שירים.

הנתבעים העבירו שיר אחד, "ילדון" שמו, לביצועו של ישי לוי. נחמה ופויזנר, נטען בכתב התביעה, "מכרו את הזכויות בהקלטה שלא כדין, לצד שלישי, מירו את עדן הפקות, והקליטו את השיר כשהוא מבוצע על ידי הזמר ישי לוי. ההקלטה של השיר "ילדון" יצאה לאור, שודרה, הופצה ובוצעה בפומבי ללא רשות התובע. בכך ביצעו הנתבעים הפרה ישירה והפרה תורמת של זכויות היוצרים של התובע בהקלטה של השיר ילדון".

בנוסף, נטען בכתב התביעה כי אתניקס הקליטו והוציאו לאור שני שירים ("מתי לחזור" ו"געגעועים") בביצועם "ללא רשות אדיר שלום. בכך הפרו את זכויות היוצרים של שלום בהקלטות".

השיר "ילדון" של ישי לוי, שיועד לביצועו של לירן טל

אדיר שלום טוען כי ניסה לפתור את המחלוקת מחוץ לכתלי בית המשפט אבל לא הצליח. חברי אתניקס "באופן מקומם וחסר שחר, מתכחשים לכל התחייבויותיהם כלפי התובע ומתנערים ממנו בבוטות, וזאת למרות שהם אינם חולקים על העובדה שהוא שילם להם 180 אלף ש"ח טבין ותקילין".

האמרגן שלום מוסיף כי הוא זכאי לקבל בחזרה את כל הסכומים ששילם לאתניקס (למעט בגין השיר "בתוך הלב" שהופק ונמסר לו) כיוון שלדבריו לא עמדו בהתחייבויותיהם. כמו כן, שלום דורש בתביעה פיצוי מחברי אתניקס "עקב התנהלות הנתבעים אשר הוליכו אותו שולל, הסבו לו עגמת נפש ובזבזו את זמנו ומשאביו", ופיצוי בגין הפרת זכויות יוצרים. בסך הכל תובע שלום מחברי אתניקס סכום של 450 אלף שקלים.

בפנייה של שלום לחברי אתניקס, צויין בתביעה, הם דחו את כל דרישותיו, "בטענות כוזבות, לפיהן הפקת האלבום התעכבה, כביכול, כיוון שהנתבעים לא היו מרוצים מיכולתו המקצועית של הזמר לירן טל, אשר יועד לבצע את השירים, ואשר מיוצג על ידי התובע. לא למותר לציין כי הנתבעים הכירו היטב את הזמר לירן טל ואת יכולותיו המקצועיות לפני כריתת ההסכם, וידעו כי בכוונת התובע ליעד אותו לביצוע השירים".

אתניקס בהופעה בקיסריה. נמרוד סונדרס
"לא מתנהגים ככה, במיוחד כשהוא זאב נחמה הגדול"./נמרוד סונדרס

"בניתי על החיבור בין לירן לחברי אתניקס, האמנתי שזה יהפוך את לירן לכוכב, רצינו לשחזר את הצלחת החיבור בין אתניקס לאייל גולן", אומר לוואלה! תרבות המפיק והאמרגן אדיר שלום, "חברי אתניקס ממש אהבו את לירן, התלהבו ממנו, אחרת לא הייתי שם אצלם את הכסף. רציתי מאוד לעשות עם זאב את האלבום הזה. הוא משך אותי הרבה זמן, וחבל מאוד. הוא בחר את לירן, הרבה כסף השקעתי שם ובסוף לא יצא כלום. תאמין לי שלא רציתי את התביעה הזאת, אבל זאב נחמה משך אותי כמה שנים ומשך עוד אנשים מטעמי. הוא גם לקח לי את השיר "ילדון", שהיה אמור להיות של לירן, ומכר אותו שוב לישי לוי. בנוסף, אתניקס הקליטו ללא רשותי את הלהיט "מתי לחזור", לאחר שהיה אמור לצאת על ידי לירן. והקליט שיר נוסף שלי, געגועים, והפר זכויות בעלים על המאסטר. לא מתנהגים ככה, במיוחד כשהוא זאב נחמה הגדול. אולי הוא רק ראה כסף ולא ראה שיש זמר, מפיק ואמרגן שרוצים להוציא אלבום טוב. ובסוף זה לא קרה. הם התישו אותי, עשינו אינספור פגישות וישיבות, רק מארוחות הצהריים איתם יכולתי להפיק אלבום. אין שלום ואין נחמה, יאללה מלחמה".

רונית ארבל, דוברת להקת אתניקס, סירבה להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully