וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופה לא הספיקה להתקרר: שיחה עם יוצר "תחיית המתים"

מה קורה כשאנשים מתחילים לחזור לחיים בלי הסבר הגיוני? דודי כספי נפגש עם יוצר הסדרה "תחיית המתים" וגילה שיש הסבר ושיש סיכוי שהוא הגיוני

יח"צ - חד פעמי

התחרות בין ערוצי הטלוויזיה והפלטפורמות בארה"ב מחייבת מציאות בה תוכן זורם ללא הרף ואף טריטוריה אינה נותרת לא מסומנת. בין אם התעסקות בחיים, במתים, בזומבים או בערפדים, כל מצב אנושי כלשהו, מופרך ככל שיהיה, אינו עוד רק בגדר אופציה. כך למשל בדרמת המסתורין החדשה "תחיית המתים" ("Resurrection") בה העלילה היא סביב דמויות השבות לחיי יקיריהן אחרי שנים בהן הן נחשבו למתות.

הסדרה החדשה, מבית היוצר של רשת "ABC" וחברת ההפקות של בראד פיט "Plan B", נפתחת כאשר זוג מבוגר בעיירה קטנה במיזורי בשנות ה-60 לחייהם מקבל חזרה לביתם את בנם, ג'ייקוב, שטבע למוות כביכול 32 שנים קודם לכן וכעת התגלה בשדה אורז בסין באותו גיל בו לכאורה מת. בהמשך מצטרפים לג'ייקוב עוד נספחים מהעיירה שנחשבו למתים ויוצרים סחף של התרחשות מוזרה בעיירה ארקדיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאפ, מאוד מוזר. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסדרה מבוססת על ספר בשם “The Returned”, ולפי יוצר ומפיק הסדרה אהרון זלמן, פתרון התעלומה של כיצד אותם מתים שבו לחיים הוא משהו שהוא כבר יודע מראש. "הרעיון לסדרה הוגש כתסריט שלם עם התחלה, אמצע וסוף, והשינויים מהספר המקורי ברמת הדמויות שהוספנו בעצמנו היא כדי לעבות את העלילה במידה והסדרה תרוץ מספר עונות", הוא מסביר בראיון ערב עליית הסדרה, "אם תופעה כזו היתה קיימת במציאות אי אפשר להימנע מכך שלסביבה תהיה תגובות מאוד חזקות, לטוב ולרע ובהחלט יש אספקטים אפלים לסיפור שאנחנו מביאים בסדרה. לאורך הפרקים הצופים גם יווכחו לדעת שאנחנו לא נרתעים מלהתעסק בצד האפל".

קראת את הספר בידיעה שאתה הולך להפוך אותו לסדרה?

"כשלקחתי לידיי את הספר שיערתי שזה עוד סיפור מדע בדיוני, אבל ככל שאתה נסחף רגשית בעקבות המקרים בהם אנשים ברחבי העולם חוזרים מהמוות, אתה באמת מקבל את התחושה שזה למעשה מקרה מבחן של אבל ואובדן וכמובן שאלות הרות גורל אודות החיים, מה אנו בעצם עושים בעולם הזה ומה המשמעות. הבנתי שיש פה פוטנציאל לסדרה".

איך התמודדת עם קונוטציות דתיות בכל הקשר לאמונה בתחיית מתים?

"זה דבר שצריך לטפל בו בזהירות רבה וקודם כל להיות נאמן וכן מתוך הבנה שאמונה מתפרשת באופן שונה אצל כל אדם ואדם. הדיון פה הוא לא דתי כי הגישה היא חלילה לא לפגוע באף קבוצה, אלא שכולנו בני אדם שנולדנו ליקום הזה באופן שווה וכולנו משוועים להבין אותו טוב יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תחיית המתים. yes
הו! צילום: יח"צ/yes

במרכז "תחיית המתים" הזוג המבוגר לוסיל והנרי לנגסטון, אותם מגלמים בהתאמה פרנסיס פישר ("טיטאניק", "הממלכה") וקרטווד סמית' ("מופע שנות ה-70"), וכן פרצוף מוכר נוסף, זה של עומאר אפס, הזכור מהסדרות "אי.אר" ו"האוס". אפס מגלם את סוכן ההגירה הפדרלי מרטי בלמי החוקר את התעלומות. "מאוד אהבתי את הפיילוט כשקראתי אותו והרגשתי שיש הרבה אפשרויות לאן הסיפור יכול להתפתח", אומר אפס בראיון, "מצאתי שפה משותפת עם הכותבים ומאוד אהבתי לקרוא גם את הפרקים שאחרי היות והם הפתיעו אותי לטובה. אבל חשוב לי לומר שאני לא חושב שמדובר בז'אנר מדע בדיוני וזה האתגר האמיתי".

אתה מאמין בתחיית המתים?

"אני יותר מתרכז באיך הדמות שלי מגיבה לכל מה שקורה סביבה, מה עושים במצב בו הבלתי ייאמן לפתע אפשרי. עבורי כשחקן המטען הרגשי הזה הוא הבסיס לדמות, בין אם לאור החוויות מהעבר או פרטים שאתה מוסיף מהדמיון, אתה טווה מציאות שתשרת אותך. אחת התובנות המיידיות שלי היתה לחיות את הרגע ולהבין מה קורה בזמן נתון כדי למקסם את החוויה, כי אחרת אין לך משהו אחר להיתלות בו".

איך המעבר מ"האוס" לסדרה הזו?

"עבורי זו התקדמות טבעית כי כל הדברים הטובים צריך להסתיים מתישהו. אני מקווה שעם הסדרה החדשה תפסתי גל חדש".

"תחיית המתים" עולה לשידור הערב (רביעי) בשעה 22:00 ב-yes Drama וב-yes VOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully