וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון שח"ם אוסר על חבריו להופיע בתכניות של ערוץ 10

הסיבה: הערוץ לא עומד בהסכם התשלום שנקבע בין הצדדים. "השחקן הישראלי מועסק בעל כורחו כעצמאי", אמר מנכ"ל שח"ם שחר בוצר

אורלי וגיא. רונן פדידה,
"אין גבול לחוצפה של שח"ם". וילנאי ומרוז/רונן פדידה

בשל התנהלותו של ערוץ 10, קורא שח"ם (ארגון השחקנים בישראל) לחבריו שלא להסכים להתראיין בתכניות הבוקר המשודרות בערוץ. ההוראה היא מוחלטת וכוללת את כל תכניות רצועת הבוקר בערוץ. במכתב ששלח בתחילת השבוע מנכ"ל ארגון שח"ם, שחר בוצר, למנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת, צוין כי בהסכם שנחתם בין שני הגופים כבר בשנת 2002 צורף תעריף המינימום להעסקת אמנים מבצעים, אשר מהווה חלק בלתי נפרד ממנו. תעריפון המינימום קובע תמורה מינימלית עבור השתתפות שחקנים בתוכניות אירוח (לרבות תכנית בוקר).

נכון להיום, כך לפי שח"ם, התמורה עבור הופעה בתוכנית אירוח ללא הופעה אומנותית הינו 1,123 שקלים, ללא מע"מ. בפגישה שנערכה בין נציגי שח"ם ונציגי ערוץ 10, הועלו הטענות ואף הוצע על-ידי נציגי שח"ם מודל חלופי לתשלום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציע הסכם חלופי שנדחה. שחר בוצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, דחו בערוץ 10 את ההצעה וציינו שאין בכוונתם לשלם בכל מודל באשר הוא לשחקנים בגין השתתפותם בתוכניות הבוקר של הערוץ.

ואולם, גורמים בתעשייה חושפים צד אחר של הסיפור - "לא ייתכן ששחקן מתיאטרון מסוים יגיע לתכנית, בוקר או לא בוקר, יקדם את ההצגה בהשתתפותו, יזכה לזמן חשיפה בטלוויזיה, ועוד ידרוש שהערוץ המשדר ישלם לו על זה", כך אמרו אותם גורמים בשיחה עם וואלה! תרבות. "השחקנים והארגון מקבלים זמן חשיפה ומשבצת יחסי ציבור נחשקת. על מה יש לשלם פה? הם לא באים לעבוד. הם באים לקדם את ההפקות שלהם".

לחוצפה של שח"ם לשרבב את שמנו לסכסוך שיש להם עם הערוץ - אין גבול", כך אמרו בתגובה לדברים וילנאי ומרוז. "התכנית שלנו היא תכנית אקטואליה. שחקנים לא עובדים אצלנו, ואם הם עובדים, הם מקבלים כסף. המצב הוא הפוך. אנחנו בלחצים יום-יומיים עם יח"צנים, תיאטראות והפקות לארח שחקנים בכדי לקדם את ההצגות שלהם. לצערנו, אנחנו תכנית אקטואליה ולכן אנחנו לא מצלחים לעמוד בכל הבקשות שלהם".

"ערוץ 10 מפר באופן חד צדדי הסכם חתום שעל פיו פועלים כל גופי השידור במשך שנים", מסר בוצר, שלא מתרשם במיוחד מדבריהם של הגורמים לעיל. "תמוה בעינינו שדווקא תכנית בוקר אשר מבקשת לעסוק בנושאים חברתיים, רומסת ברגל גסה הסכמי עבודה חתומים ופוגעת בפרנסתם של שחקנים. השחקן הישראלי מועסק בעל כורחו כעצמאי על ידי חברות ההפקה ונדרש שוב ושוב לפעילויות יחסי ציבור, בעוד שבמקרים של הצלחה הוא אינו שותף לרווחים. מהיום ציבור הצופים ייהנה מתכני תרבות ופנאי רק בתוכניות שמכבדות הסכמים ואת השחקן כמקצוע".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "אנחנו גאים בכך ששחקניות ושחקנים ישראלים רבים לוקחים חלק באופן תדיר במגוון הפקות של הערוץ כמו הסדרות 'חברות', 'ישראל', 'בני ערובה' ו'אחת אפס אפס' שבהן משתתפים עשרות שחקנים ושחקניות מוכשרים".

באיזה צד אתם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully