וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אופן: מה גרם לאנשי "מחלקת גנים ונוף" לבכות?

מיכל ישראלי

2.4.2014 / 13:44

אנחנו יודעים, אתם כבר יודעים איך החתונה של לזלי ובן תסתיים. זה לא מפריע לנו לפנק אתכם בשיחה קצרה עם כוכבי ויוצר "מחלקת גנים ונוף". שיהיה במזל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלפי! צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמוק לתוך העונה החמישית של "מחלקת גנים ונוף" (ימים ראשון-חמישי, 22:30, HOT קומדי סנטרל) אפשר בקלות להכריז עליה כקומדיה האנושית ביותר על המסך. במקום להיות עוד וריאציה של "המשרד" - מוקומנטרי מקום עבודה עם דמויות אקסצנטריות - "מחלקת" הפכה במהרה לסדרה שמצליחה לשלב סיטואציות קלאסיות של סיטקום עם לב גדול ופועם של דמויות שלמות, מורכבות ובעיקר כאלה שמאוד קל לחבב.

לכן, אין פלא שהיא הצליחה להציג את אחד מסיפורי האהבה המתוקים והאמינים שנראו על המסך, בין דמויותיהם של איימי פוהלר ואדם סקוט (לזלי ובן, בהתאמה), שהגיע לשיאו העונה עם הצעת נישואין מרגשת וגיקית. בשיחת טלפון עם פוהלר, סקוט ואחד מיוצרי הסדרה מייק שור, השלושה מספרים על החשיבות של בניית הדמויות. "בסופו של יום התוכנית היא על הדמויות", אומרת פוהלר. "אנחנו מאוד מודעים לכך, ומקפידים שהם יעברו דברים - קטנים וגדולים - כי זה מאוד מתסכל לצפות בתוכנית בה אף אחד לא משתנה או גדל".

אבל לצד הסיפורים האישיים אתם שמים גם דגש גדול על פוליטיקה מקומית. זה משהו שאתם עושים עליו תחקיר? חשוב לכם לעסוק בסוגיות פוליטיות עדכניות?
שור: "האמת היא שאנחנו מבלים הרבה זמן באינטרנט ומחפשים במה מתעסקות רשויות מקומיות, וכמובן שלפעמים יש סיפורים גדולים שקשה להתעלם מהם, כמו המיסוי של בלומברג על משקאות מוגזים. אנחנו מנסים לצפות כמה שיותר במה אנשים הולכים להתעסק, וכמובן שזה הופך להיות הרבה יותר קל בשנים של בחירות. חוץ מזה, אני חושב שממשלה ופוליטיקה זה פשוט דבר מצחיק במהותו, אבל אנחנו מנסים לזגזג בין קווי עלילה פוליטיים לאישיים, כדי לא לחזור על יותר מדי פרקים מאותו הסוג".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש אלטרנטיבה לחולדאי! צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

עולם תוכן נוסף שמאוד בולט בסדרה הוא תרבות הרשת. טום ודונה (שתיים מדמויות המשנה בסדרה) הם דוגמה מעולה לאנשים שפשוט לא יכולים להפסיק לצייץ בטוויטר, והם כאלה גם במציאות. זה משפיע על הדמויות שלהם?
"בהחלט, לפעמים אנחנו משלבים דברים שהשחקנים אומרים או עושים לתוך הפרקים, אבל מי שבעיקר אחראי על זה הם הכותבים הצעירים שבצוות. אני כמעט בן 37 ואני יכול להגיד שאני לא מבין שום דבר ממה שהם מדברים עליו או עושים. אין לי מושג מה הם עושים עם הזמן שלהם, ואת החרדות שלי לגבי זה שאני מזדקן אני פשוט מכניס לדמות של רון סוונסון, שזועף עליהם".

קל לשמוע שלפוהלר, סקוט ושור, ממש כמו לצופים, יש חיבור רגשי עמוק לדמויות שלהן, בדיוק בגלל היותן אנושיות כל כך ולא קריקטורות. "כשקראתי את הסצנה של הצעת הנישואין - בכיתי!", מספרת פוהלר. "ממש שמחתי בשביל לזלי. כולם שמחו בשבילם וזו הייתה האווירה על הסט. מאוד אכפת לנו מהדמויות".

סקוט: "כן, גם אני מרגיש ככה. כלומר, ברור לנו שאלה דמויות פיקטיביות שאנחנו משחקים בטלוויזיה, אבל זה היה ממש עניין גדול בשביל שנינו. ביום שצילמנו את ההצעה הייתה תחושה שקורה משהו מאוד מיוחד ושאנחנו רוצים שזה יהיו רגע מיוחד עבור המעריצים וגם עבור הדמויות".

אחת העדויות לאכפתיות של הצוות כלפי הדמויות היא שינוי התסריט כך שלזלי נופ, דמותה הקופצנית והאינטנסיבית של פוהלר, תמצא אהבה עם בן ווייט החנון והשקט. במקור, תכננו יוצרי הסדרה להעביר את לזלי שורה של מערכות יחסים קצרות, כך מספר שור. "היא אישה מאוד מרוכזת בעצמה, ולכן תכננו שהיא תישאר רווקה ותהיה במערכות יחסים שמכל אחת מהן היא תלמד משהו אחר. אבל אז אדם סקוט הגיע וזרקנו הכל לעזאזל, כי היה לנו ברור שהם נפשות תאומות".

אחת הטענות כלפי קומדיות טלוויזיוניות אחרות היא שנישואין בין שתי דמויות משנים את הסדרה באופן מהותי. זה הולך לקרות גם לכם?
"החל מהפרק הבא אנחנו הופכים לדרמה רפואית בת שעה, אז בהחלט תרגישו הבדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully