וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עשה מה? תזכורת על מה היה לנו עד עכשיו ב"משחקי הכס" לקראת העונה החדשה

6.4.2014 / 0:10

העונה החדשה של "משחקי הכס" בפתח ואתם זוכרים רק משהו מעורפל על עירום בוטה, ג'יבריש, גמד ודרקונים? קבלו את תקציר הפרקים הקודמים ואת כל מה שצריך לדעת רגע לפני

יח"צ - חד פעמי

הדבר הכי טוב ב"משחקי הכס" הוא שזו סדרה פשוטה שכל אחד, אפילו אם הוא לא ראה אף פרק קודם, יכול פשוט להדליק טלוויזיה, לקפוץ פנימה וליהנות, כפי שאמר הוגה הדעות הידוע אף אחד אף פעם. אפילו לאנשים שרואים את "משחקי הכס" קשה להבין את "משחקי הכס": יש כל כך הרבה דמויות וכל כך הרבה פתילי עלילה, ומאז העונה הקודמת עבר כל כך הרבה זמן, שחלק גדול מזמן הצפיה בפרק הראשון של כל עונה עובר ב"תזכירי לי מי זה ההוא" ו"רגע, לאן הם הולכים?" ו"הוא לא מת?". בעונה הקודמת הסדרה הגיע למספר שיא של פיצולים ועלילות משנה, שהפתרון היחיד להפחתת מספרן ופישוט הסדרה הוא חיסול כמה מהדמויות – דבר שג'ורג' ר. ר. מרטין ויוצרי הסדרה עושים בחפץ לב. כריענון עבור הצופים בפרק הראשון הבא עלינו לטובה, לפניכם תקציר קטן של קורות העונה הקודמת. ספוילרים לעונה 3, כמובן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משלם את חובותיו. תמיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עונת החתונות

שתי חתונות עברנו בעונה הקודמת, שתיהן היו... מעניינות, כל אחת בדרכה. המפורסמת מהן היא ‏כמובן החתונה האדומה, שבה שבירת הכוס והחלפת הנדרים בין דמות שולית אחת ודמות שולית ‏אחרת היו משמעותיים הרבה פחות מהמנה העיקרית - ההשמדה השיטתית והכמעט מוחלטת של כל ‏בני סטארק, כולל קייטלין ורוב. קידושין קצת פחות מדממים, ובכל זאת לא ממש מאושרים, היו ‏נישואיהם של סאנסה סטארק וטיריון לאניסטר – שידוך שאף אחד מבני הזוג לא היה מרוצה ממנו. ‏סאנסה שבויה למעשה בידי הלאניסטרים, למרות שאם תשאלו אותה היא תגיד לכם שהיא מאושרת ‏לחלוטין במעלה מלך, ושמחה (הצילו) מאוד על מותם של בני משפחתה הבוגדים הנתעבים וכה ‏‏(הצילו) מאושרת להיות נשואה לגמד יפה התואר והח‏(באמת בחייכם תוציאו אותי מכאן)‏תיך. טיריון ‏היה מעדיף בהרבה להיות בחברת אהבתו האמיתית, שאי (אם כי איש עדיין לא הצליח לגלות מה הוא ‏מוצא בתלותית הנצלנית והבלתי נסבלת הזאת) – רק שאבא שלו, טייווין לאניסטר – זה שבאמת מנהל ‏ביד רמה את העניינים במעלה מלך בימים אלה - איים עליו שברגע שהוא יראה אותה בסביבתו הוא ‏יתלה אותה. לא שאנחנו נתנגד. ‏

אז מה עכשיו? עדיין צפויות לנו במעלה מלך שתי חתונות – שתיהן פוליטיות, שתיהן אורגנו על ידי ‏טייווין כדי להדק את הקשרים בין בני לאניסטר ובני טיירל: המלך ג'ופרי, המכונה "האידיוט המושתן ‏המתועב ביותר ביקום", עומד להינשא לבח"ל מרג'רי טיירל, המכונה "האישה היפה ביותר בווסטרוז". ‏אמו של ג'ופרי, סרסיי, אמורה להינשא, לצערה, לסר לוראס טיירל, אחיה הנאה, האמיץ, היפה והגיי ‏לחלוטין של מרג'רי.‏

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ייסורי תיאון הצעיר

תיאון גרייג'וי עבר את אחת העונות הסטטיות ביותר של דמות טלוויזיונית כלשהי אי פעם: את רובם הגדול של עשרת הפרקים הוא עבר בלי תנועה, כשהוא קשור לצלב עינויים. תיאון, תזכורת, היה בן חסותה של משפחת סטארק, שבגד בהם ואיפשר את הריסתה של וינטרפל. הוא נתפס, נכלא ועונה על ידי פסיכופט שנשאר אלמוני לאורך רוב העונה – עד שבסוף גילינו שזה היה רמזי שלג, בנו הממזר של רוז בולטון הבן-זונה בפני עצמו. הגילוי הזה לא שינה שום דבר בחוסר-העלילה של תיאון, שנשאר קשור וסובל בדיוק כמו קודם.

אז מה עכשיו? אחרי שהממזר הפסיכוטי החליט להפריד איברים מוצנעים של תיאון מגופו ולשלוח אותם לבני משפחתו בתוך אריזת מתנה (טלוויזיה איכותית לכל המשפחה, רבותי), אחותו של תיאון, יארה גרייג'וי – שעד היום לא הפגינה שום חיבה מיוחדת לאחיה- החליטה לצאת בראש קבוצת לוחמים לנסות לחלץ אותו מידי הפסיכופט. אנחנו מאחלים לה בהצלחה מכל הלב, לא כל כך בגלל שאכפת לנו מתיאון, אלא בשביל שהעלילה הזאת סוף סוף תזוז לאיזה מקום.

המהלכים הלבנים

עוד מהסצינה הראשונה של העונה הראשונה מאיימים עלינו עם זומבים לבנים מפחידים שמסתובבים ‏מצפון לחומה ומהווים איום קיומי נורא ומפחיד ואוי-לא-הם-תיכף-באים על ווסטרוז, סכנה מוחשית ‏ואיומה שחייבים להזהיר את כולם מפניה, ובמשך שלוש עונות שלמות לא ממש קרה עם זה שום ‏דבר. מתקפת המתים המהלכים סירבה להגיע. העונה הזאת למדנו עליהם דבר חדש: המתים האלה ‏אלרגיים לסכיני אובסידיאן. ‏

אז מה עכשיו? ככל הנראה הם עדיין מהלכים, עדיין לבנים, ועדיין עומדים להתקיף את ווסטרוז ולהשמיד אותה ממש אוטוטו, תיכף, עוד רגע. בטח גם בעונה הזאת לא יקרה איתם כלום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא ייגמר טוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ון שלג: הסוכן הכפול

ג'ון שלג לא יודע כלום. למסקנה הזאת כולנו הגענו בעונה הקודמת. ג'ון היה חבר במשמר הלילה, אבל נשלח מצפון לחומה אל אנשי הפרא, וחי בקירבם במשך בערך יומיים לפני שהם, בחכמתם, שלחו אותו בחזרה דרומה במשלחת ריגול אל מעבר לחומה. שם מתברר שג'ון עדיין נאמן למשמר הלילה ולא לפראים (לא! מי היה מאמין? חוץ מכולם?). בגד בהם וברח אל טירת שחור כדי להזהיר את חבריו אנשי משמר הלילה - מה שנשאר מהם – על מתקפת הפראים הקרבה.

אז מה עכשיו? נגד כל הסיכויים, ג'ון שלג סיים את העונה כשעודו בחיים: הוא נגרר, פצוע, בחזרה אל טירת שחור שעל החומה, שם התאחד עם סאם אהובו. קבוצת הפראים עדיין נמצאת מדרום לחומה, כולל האקסית הזועמת ייגריט שבוודאי תרצה לנהל שיחת "יחסינו לאן" עצבנית מאוד עם ג'ון, כנראה כזאת שכוללת חפצים חדים.

בראן ושות' נוסעים צפונה צפונה צפונה צפונה צפונה צפונה

בראן סטארק, יחד עם אחיו הקטן ריקון (יש אחד כזה), הודור (הודור), אושה, ג'וג'ן ומירה ריד, בילו את העונה הקודמת כשהם הולכים צפונה. זהו. באמת. את התפתחות העלילה הזאת לאורך עונה שלמה ניתן לסכם באמצעות מצפן.

למי שהספיק לשכוח, כי באמת עבר הרבה זמן – הם מנסים להגיע אל הצד הרחוק של החומה כדי למצוא שם את העורב בעל שלוש העיניים, מה שזה לא יהיה, שעל פי חזונו של בראן, אמור לאמן אותו להיות אביר ג'דאי או משהו.

אז מה עכשיו? בסוף העונה החבורה (אוי נו באמת!) התפצלה. אושה לקחה את ריקון לאי-שם (הו לא. איך נשרוד בלעדיו? ממי נתעלם?) בעוד בראן ומלוויו מצאו – בעזרת סאם – מנהרה שאמורה להוביל אותם אל הצד השני של החומה.

סטאניס ודאבוס: לכבוש את הכס! אבל אחר כך

סטאניס באראתיאון הוא עוד אחד מאלה שחושבים שהם מלך. לדעתו (הנכונה מאוד, למעשה), הוא היורש הראוי של כס הברזל. ויש לו אפילו מכשפה אדומה, מליסנדרה, שתעזור לו בכיבושיו, והיא יכולה לעשות דברים מוזרים כמו ללדת תינוקות עשן וטקסי וודו עם עלוקות. ובכל זאת, עד היום כל זה לא עזר לו, והוא עדיין תקוע באי שלו עם פרצוף חמוץ.

אז מה עכשיו? ממש באחת הסצינות האחרונות של העונה התרחש מהפך מוחלט: דאבוס, משרתו הנאמן של סטאניס, הציג בפניו את המכתב של סאם המבשר על איום המהלכים הלבנים. באופן מפתיע, גם מליסנדרה הסכימה שזה חשוב, ונראה שעכשיו שלושתם הולכים לזנוח לגמרי את ניסיון כיבוש הכס, לטובת התגייסות לקרב מול הזומבים בצפון. עכשיו? ומה תגידו לכל הלוחמים שקיפחו את חייהם בקרב על הבלאקווטר, שלא להזכיר את העלוקות?

אופנה בסדרה משחקי הכס. yes,
אז לגבי ביטול העבדות/yes

דאינריז והדרקונים: אחי העבדים

דאינריז פרי-סער לבית טארגריין, המכונה חאליסי, אם הדרקונים, וכמה תארים מרשימים בואליריאנית גבוהה, נראית כאילו היא חיה בסדרה מקבילה, מגניבה בפני עצמה, שרק במקרה משודרת לסירוגין בתוך פרקים של "משחקי הכס". קל לשכוח את זה, אבל דאינריז היא יורשת העצר לבית טארגריין, ששלטו בווסטרוז לפני שהלאניסטרים, הסטארקים

והבראתיאונים הפילו אותם, גירשו אותם והתחילו לטבוח זה בזה. מנקודת מבטה, היא המלכה של ווסטרוז, ומטרתה המוצהרת היא לחזור הביתה ולתפוס את מקומה הראוי על כס הברזל. אבל לאורך הזמן נראה שהיא קצת שכחה מזה. לאורך העונה היא התמקדה דווקא בשחרור עבדים: בפעם הראשונה היא עשתה את זה כדי להשיג לעצמה צבא פרטי, אבל לאחר מכן נראה כאילו היא פשוט בקטע של שיוויון זכויות. לקראת סוף העונה הקודמת דאני אפילו קיבלה הצעה – צי של ספינות וזהב, כדי לקחת את הצבא והדרקונים שלה לווסטרוז. היא סירבה, והעדיפה להישאר במזרח הרחוק ולשחרר את העבדים של ערי מפרץ העבדים.

אז מה עכשיו? דאני כבשה זה עתה את העיר יונקאי, מרחק של אלפי קילומטרים מווסטרוז, והחליטה להישאר שם, ולהנהיג את "ילדיה" העבדים המשוחררים. מה שמקטין עד מאוד את הסיכוי שלהרפתקאותיה יהיה קשר כלשהו לכל אחד מקווי העלילה האחרים בסדרה בעונה הזאת.

אריה סטארק: אריה בסוגר

החיים קשים עבור אריה, שכל מה שרצתה היה לחזור ולהתאחד עם משפחתה, אבל מגלה שיש לה פחות ופחות משפחה לחזור אליה. היא העבירה זמן מה כמשרתת של טייווין, אחר כך עברה לחסות/שבי של האחווה של בריק דונדאריון, ורגע אחרי שברחה מהם, נלכדה שוב – הפעם על ידי סנדור קלגאן, "כלב השמירה". הוא התכוון לקחת אותה אל משפחתה ולקבל תמורתה כופר, אבל אז קרתה החתונה האדומה, ושוב לא היה אל מי לחזור.

אז מה עכשיו? מי יודע. בפעם האחרונה שבה ראינו את אריה וקלגאן, הם עדיין רכבו יחד – אם כי כבר לא ברור לאיזה כיוון או תכלית. לאריה יש נקמה בלב, אבל אין לה דרך או תכנית להגשים אותה. ויש לה עוד דבר - המטבע שקיבלה מז'אקן הג'אר, הקוסם/רוצח/ג'יני ממלא משאלות. הוא אמר לה פעם שאם ברצונה לקרוא לו וללכת בדרכו, היא צריכה לתת אותו לכל אדם מבראבוס ולחזור על הסיסמה, "ואלאר מורגוליס". זה לא קרה עדיין – ולא ידוע מה בדיוק אמור להתרחש כשזה יקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרומפלדור מתהפך בקברו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'יימי ובריאן לנצח

זה נראה כאילו זה קרה לפני נצח: ג'יימי לאניסטר נתפס על ידי הסטארקים והוחזק בשבי. קייטלין סטארק שיחררה אותו, ושלחה אותו עם הלוחמת בריאת מטארת' לעבר מעלה מלך, בתקווה שבתמורה הוא יחזיר אליה את סאנסה ואריה השבויות שם. שום דבר לא הלך כמתוכנן: הטיול הקטן של בריאן וג'יימי הלך והסתבך, הוא איבד יד בדרך, לה היה איזה קטע עם דב, סאנסה התחתנה, אריה לא היתה שם מלכתחילה, וממילא כבר אין למי להחזיר אותן כי גם קייטלין כבר ז"ל. לפחות הם פיתחו ידידות אמיצה או משהו בדומה לזה בדרך.

אז מה עכשיו? למרות הכל, בריאן השלימה, סוג של, את המשימה: היא הביאה את ג'יימי, או לפחות את רובו, בחזרה אל מעלה מלך. ג'יימי הוא בן מלוכה: יש לו אחות אוהבת במיוחד, בן/דוד מלך, וגם אם הוא לא בדיוק הלוחם שהיה פעם, מובטח לו לפחות איזה ג'וב משרדי בארמון. מה יעלה בגורלה של בריאן, שנותרה בודדה בעולם - משרתתם של אדון שמת וגבירה שהתפגרה – אין לדעת.

האם תצפו ב"משחקי הכס"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully