וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל כוכבים: מה יקרה לאחר פרישת לטרמן?

6.4.2014 / 9:50

דיויד לטרמן מפנה את אחת ממשבצות השידור הנחשקות בטלוויזיה ופותח את הקרב המרתק של השנה הקרובה. המועמד המוביל להחלפתו: סטיבן קולבר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בתכנית הטלוויזיה של דיוויד לטרמן, ספטמבר 2012. רויטרס
נחמד, היה נחמד/רויטרס

מפליא להיווכח כמה רעש יכולה לחולל בארה"ב משבצת השידור של 23:30 בלילה, במיוחד בתקופה רוויית ממירים מקליטים שבה אנשים כמעט לא צופים בטלוויזיה בזמן אמת. בכל זאת מתברר שגם בשנת 2014 תוכניות הלילה מספקות כותרות בלי הפסקה. אם לא די בכך שרשת "NBC" הפרישה בפברואר האחרון את ג'יי לנו לטובת ג'ימי פאלון, בסוף השבוע החולף הכריז יריבו משכבר, דיוויד לטרמן, כי גם הוא פורש מהתוכנית שהוא מנחה מזה 21 שנה ברשת "CBS" המתחרה.

לא בדיוק מפתיע. לטרמן ולנו היו שני הטיטאנים של דור שכבר אינו בדיוק רלוונטי. הם נשארו באותה מסגרת שעמה עבדו עשורים בשעה שברשת "ABC" התחיל לזנב בהם ג'ימי קימל, צעיר יותר, פרוע יותר ובקיא יותר בהלכי הוויראליות שהופכת אותו לרלוונטית גם בעשור השני של המאה ה-21. "NBC" כבר הבינה את זה מזמן כאשר ניסתה ב-2009 להחליף את לנו בקונאן או'בריאן, מהלך שהתפוצץ לה בפנים עם רייטינג גרוע וניסיון למזער נזקים שהוביל לעזיבתו של קונאן חודשים ספורים אחרי שעלה עם תוכניתו החדשה, אבל לאורך כל הזמן הזה "CBS" התנהלה בצורה שונה בתכלית. כאשר ב-2013 עשתה "NBC" מהלך נוסף להחליף את לנו, הפעם בג'ימי פאלון, נשאל מנכ"ל "CBS" לסלי מונבס אם הם מתכננים משהו דומה ללטרמן. מונבס ענה שלטרמן מוזמן להמשיך עם התוכנית שלו עד שירצה לפרוש.

הזמן הזה הגיע לא הרבה אחרי כן. במסגרת התוכנית שלו ביום חמישי האחרון הכריז לטרמן על הפרישה שלו. "תמיד אמרתי שברגע שזה יפסיק להיות כיף", אמר, "אפרוש עשר שנים אחרי כן". במסגרת מונולוג של תשע דקות המחיש לטרמן עד כמה לבו כבר אינו בעניין. כעת כשיריבו הוותיק פרש, לטרמן בן ה-67 נשאר האחרון באקלים טלוויזיוני שונה בתכלית מכפי שהיה כאשר התחיל. ניתן לשער שאל היעדר-הכיף מצטרפת ההבנה הזו שלו, מוקף בזאטוטים בני ארבעים ומשהו שמנחים תוכניות ליליות אדג'יות, רעננות ומדוברות הרבה יותר מזו שלו. ועם לכתו של לנו, הוא נותר לבדו בצריח.

יש עוד זמן עד לפרישה בפועל, זה יקרה רק בתום החוזה של לטרמן ב-2015, אבל כבר עם ההכרזה התחילו לצוף שמועות באשר למחליף, רובם ככולם מקרב אותם זאטוטים מהערוצים המקבילים. באופן מעניין, רבים מהחוזים שלהם פגים השנה או בשנה הבאה: ג'ון סטיוארט, סטיבן קולבר, קונאן או'בריאן, צ'לסי הנדלר, ואפילו האוורד סטרן. מלבדם ציינו כלי התקשורת בארה"ב את שמותיהם של אלן דג'נרס, כריס רוק, ניל פטריק האריס, טינה פיי ואחרים ככאלה שנלקחים בחשבון, אבל בסופו של דבר מסתמן שמתוך הרשימה הזו ישנם רק אחד או שניים שבאמת ניתן להתייחס אליהם ברצינות, לפחות נכון לעכשיו.

כבר ביום שבו הודיע לטרמן על הפרישה צייצה הבלוגרית והעיתונאית חובבת הסקופים ניקי פינק, שעל פי מקורותיה סטיבן קולבר הוא המנחה היחידי כרגע ש-"CBS" באמת שוקלת כמחליף ללטרמן. הציוץ שלה קיבל משנה תוקף במהלך סוף השבוע, כאשר אתר "Mashable" הסתמך על דיווחים משני הצדדים, וטען כי קולבר הוא המועמד המוביל מבחינת "CBS" ושהוא עצמו אכן מעוניין בתפקיד. כיום קולבר מנחה את "דוח קולבר", תכנית סאטירה פוליטית מעולה בקומדי סנטרל, שבמסגרתה הוא עוטה פרסונה של מנחה חדשות ופרשן בצלמם של מנחי רשת פוקס ניוז - גבר לבן ועשיר, ימני, שמרני, נבער ונרקיסיסט. מדובר ביצירה גבוהת מצח ומבריקה וקולבר הוא איש רנסנס אמיתי שמבין בהמון תחומים ויודע לראיין כל אורח. מעבר ל-"CBS" משמעו שינוי עצום שיכלול גם מעבר מארבע תכניות בנות חצי שעה בשבוע לחמש תכניות בנות שעה, ועל פי הדיווח במאשאבל, ויתור על הדמות המומצאת שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סטיבן קולבר. AP
היורש?/AP

קולבר לא היה היחיד ששמו בלט בסופ"ש החולף. בסוף מרץ, פחות משבוע לפני ההכרזה של לטרמן, התברר שצ'לסי הנדלר לא תמשיך להגיש את תכנית הלילה שהנחתה בערוץ "E!" בשמונה השנים האחרונות, עם תום החוזה בינה לבין הערוץ בסוף 2014. כעת מדווח "The Wrap" כי הנדלר גם ככה הייתה מצויה בשיחות עם "CBS" בדבר האפשרות לשדר תכנית לילה מאוחרת אחרי לטרמן במקומו של קרייג פרגוסון, אבל עכשיו לנוכח החדשות עם לטרמן, הנדלר מכוונת למשבצת שלו.

הדיווח הזה מעניין במיוחד כי ממנו נובע ש-"CBS" מתכוננת לאפשרות שבמסגרתה תיאלץ להחליף את פרגוסון, שמאז 2005 מטפח לו בחצות וחצי נישה שונה מכל היתר. אנטי-תכניות האירוח המוכרות, אינטימית, בלי להקה ובלי ראיונות מתוך כרטיסים. על פי החוזה של פרגוסון, שפג אף הוא בסוף 2014, יש לו זכות ראשונים להחליף את לטרמן. אמנם לא בטוח שהוא ירצה להפוך את התכנית שלו למשהו כל כך שונה שפונה להמונים, אבל על פי הדיווחים אפשר להמר די בוודאות שגם אם ירצה, "CBS" תעדיף לשלם לו קנס מאשר לתת לו את המפתחות ל-23:30.

מאז שלטרמן חתם על הארכת החוזה שלו בשנה אחת בלבד עד 2015, "CBS" הבינה שהסוף קרב והתחילה לדבר עם יורשים פוטנציאליים רבים. לא משנה מי יזכה בתפקיד בסופו של דבר, הוא ללא ספק יעשה זאת בצלו של לטרמן, שחולל מהפכה בז'אנר מאז שעלה עם הלייט נייט שלו ב-1982 עם גישתו הצינית נטולת החנחונים, משקל נגד לליקוקים ול"כמה שאתה נהדר" שעודם רווחים בתעשייה. למעשה, רוב השמות המוזכרים למעלה מצביעים על לטרמן כעל ההשראה הגדולה ביותר שלהם. ג'ון סטיוארט אמר לו את זה בפירוש מעל במת אמי עת זכה בעוד אחד מהפרסים שלו, ג'ימי קימל צייץ לו את זה כאשר נודע שהוא פורש, סת' מאיירס וג'ימי פאלון הקדישו לו מילים בסגנון במסגרת התכנית שלהם וכן הלאה. הכיף אולי כבר לא שם מזה עשור, על פי עדותו של לטרמן, אבל את המורשת שלו הוא הנחיל לכל הדור שבא אחריו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשר הסיבות שבגללן ג'ימי פאלון הוא ג'ימי פאלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

תכניות האירוח הליליות: מה קרה עד עכשיו?

1991: ג'וני קרסון מודיע שהוא פורש מהנחיית "תכנית הלילה" של "NBC" ומצית מלחמה על כסאו בין דיוויד לטרמן - שיצר והנחה את תכנית הלייט-נייט המשודרת אחרי קרסון, ואף היה הבחירה המועדפת על המנחה הוותיק - לבין ג'יי לנו, שלאורך שנים החליף את קרסון במקרי הצורך.
1992: קרסון פורש ולנו אכן זוכה בתפקיד.
1993: לטרמן הנבגד עוקר מ-"NBC" לטובת "CBS" לתכנית משלו שמשודרת ראש בראש מול לנו. קונאן או'בריאן מחליף את לטרמן במשבצת הלייט נייט ב-"NBC".
2003: ג'ימי קימל עולה ב-"ABC".
2004: מתוך חשש לאבד את קונאן, שפונה לקהל צעיר יותר, "NBC" יוזמת מהלך של הפרשת ג'יי לנו חמש שנים מאז, כלומר ב-2009, וקונאן יתפוס את מקומו.
2005: קרייג פרגוסון עולה עם תוכניתו אחרי לטרמן, בשעה 0:30 ב-"CBS".
2008: ככל שהתקרב מועד השתלטות קונאן על המשבצת והיה ברור ש-"NBC" עומדת לאבד את לנו, שעדיין סיפק את הרייטינג הכי טוב ביחס לכל תכניות הלילה האחרות, הציעה לו הרשת תכנית פריים טיים יומית בשעה 22:00, שעד אז הייתה מוקדשת לסדרות.
2009: ג'ימי פאלון מחליף את קונאן, קונאן מחליף את לנו (ולשם כך הוא וכל צוותו עוקרים עם משפחותיהם מניו יורק ללוס אנג'לס), לנו עובר לשעה 22:00. פאלון מצליח ליצור המון קטעים ויראליים וזכורים במסגרת תוכניתו החדשה.
2010: לנוכח נתוני הרייטינג המבישים גם אצל קונאן וגם אצל לנו, "NBC" מחליטה לחזור בה ולהשיב את לנו אל 23:30 ולדחות את קונאן ו"תכנית הלילה" לחצות. קונאן מסרב להצעה ועוזב את הרשת בתחושת עלבון שעד היום לא פגה, אבל גם עם קנס בסך 32 מיליון דולר ששילמה לו הרשת. לנו חוזר להנחות את "תכנית הלילה" ב-23:30, וקונאן מתחיל להנחות תכנית לילה ברשת הכבלים "TBS".
2013: "NBC" שוב מחליטה להפריש את לנו עם תום החוזה שלו ב-2014, הפעם לטובת פאלון (בפועל לנו פרש לפני סוף החוזה).
פברואר 2014: לנו פורש ופאלון תופס את מקומו כמנחה "תכנית הלילה", במה שעד כה מסתמן כהצלחה מסחררת הן מבחינת רייטינג והן מבחינת באזז. סת' מאיירס כעת מחליף את פאלון במשבצת הלייט נייט.
אפריל 2014: לטרמן מודיע שיפרוש מתוכניתו ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully