וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמח, זה מה שבטוח: להקת הבנים היי פייב מתאחדת כ-15 שנה לאחר פירוקה

להקת היי פייב מכריזה על איחוד ראשון, 15 שנה לאחר פירוקה, בהופעה במתית או טלוויזיונית. "זה מחזיר אנשים לגילאים קסומים עם קירות וורדרדים ופוסטרים", אמר שי להב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עד היום מזכירים אותם בהופעות סטנד אפ". היי פייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתנה לחג: להקת הבנים הישראלית היי פייב הודיעה היום (שלישי) כי תתאחד בהרכב המקורי שלה הכולל את אמיר פיי גוטמן, מייקל הרפז, אייל שחר, אייל דסאו ועידן יסקין. "זה יהיה איחוד חד פעמי, בהופעה טלוויזיונית או במופע גדול", אומר המוזיקאי שי להב.

גלגולו של האיחוד החל לפני מעל לשנה. ארבעה מחברי הלהקה הקליטו שיר ראשון, 13 שנה מאז פירוק הלהקה. החבר החמישי, עידן יסקין, שחי בחו"ל, היה היחיד מהחמישייה שלא השתתף בהקלטות. השיר נקרא "אחותי סיפרה", והוא לועג לעולם הזוהר המקומי שהלהקה עצמה היתה חלק ממנו. הוא נכתב על ידי שי להב העתונאי והולחן על ידי שי להב המוזיקאי, שבעבר היה המפיק והמעבד של שניים מאלבומי הלהקה ויצר לה שירים רבים לכל שלושת אלבומיה.

"לפני כשנה", אומר שי להב המוזיקאי לוואלה! תרבות, "אמרתי לחברי היי פייב 'בואו תשירו שיר באלבום שלי ושל שי להב השני'. הם באו לאולפן, ואז העלנו תמונה מהאולפן לפייסבוק. אתה, שגיא, היית הראשון שעלית על זה ופרסמת באינטרנט כי הלהקה הקליטה שיר ראשון מאז פירוקה. למחרת בבוקר, זה התפרסם בשערים האחוריים של שלושה עתונים, בכל מקום, שהיי פייב מתאחדים!".

"הפרסום הגדול על האיחוד הבהיל אותם. מאוד הבהיל אותם", אומר להב. "לכן שמנו את הקלטת השיר בצד. אבל בעקבות החשיפה התקשורתית הגדולה על הקלטת השיר הוצפנו בקהל של פעם שדרש באיחוד. מינפתי את זה ואמרתי להם, עזבו את הקלטת השיר, בוא נעשה איחוד ממש".

- איך הצלחת לשכנע אותם?

"התחלנו אחת לכמה זמן לעשות פגישות בהן נוכחים אני, ארבעת חברי הלהקה, ועידן היה על קו הטלפון מחו"ל. הסברתי להם שזאת חובה היסטורית להתאחד. הסברתי להם שהם מאוד מאוד פופולאריים. בוא נגיד שאם בסטנד אפ של היום עוד אומרים היי פייב ועדיין מבינים מיהם - זה סימן טוב. אמרתי להם, בוא נעשה משהו חד פעמי. הלהקה התחילה להאמין לי שבאמת רוצים אותם ושיש ציפייה שיחזרו (צוחק). הם ראו שזה באמת נורא מעניין אנשים, שזה מעניין את הקהל. עכשיו סיכמנו לעשות איחוד חד פעמי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

- מה יכלול האיחוד?

"יש שתי אפשרויות. או שנעשה הופעה במועדון בסדר גודל של האנגר 11, לאו דווקא המקום הזה, אבל משהו יותר גדול מהבארבי; או שנעשה מופע מצולם לטלווזיה, כמו שעשה אלביס ב1968".

- מה עם חומרים מקוריים? ומה יעלה בגורל השיר שכבר הקליטו ארבעה מחמשת החברים?

"אנחנו לא מקליטים חומרים חדשים. את השיר שהוקלט נשלים, אבל אני לא יודע אם במסגרת האיחוד הזה".

- מתי זה קורה באמת?

"אני לא יודע עדיין, אבל מעריך שבאזור יולי אוגוסט. את יודעת מה? הכי מאוחר פברואר 2015. זה לא מעט זמן, אבל אני אומר את זה כי אני רוצה שגם הקהל יידע את זה. אני מודע למה שאני עושה. כרגע, זה לא שיש לנו שותפות עסקית עם איזה גוף כלכלי ענק שנותן חסות לכל זה. אבל האמת שאם יש גוף כלכלי ענק שמעוניין אז אנחנו נשמח. אבל המהות לא התחילה מהמקום העסקית, אנחנו באים בגלל הדרישה ולמען ההיסטוריה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולכים בדרכו של אלביס. היי פייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

היי פייב, להקת הבנים הכי מצליחה בפופ הישראלי, נרקחה בשנת 1996 במשרדי חברת התקליטים "הד ארצי" לאחר אודשנים שעברו בהצלחה חמשת המופלאים. על הניהול המוזיקלי הופקד שי להב (מופע הארנבות של ד"ר קספר). בין להיטי ההרכב ניתן למנות את השירים "אני", "מקדש האהבה", "כולם רוקדים עכשיו", "עומד על צוק", "יום מעונן" ועוד.

מקץ שלושה אלבומים, הלהקה התפרקה בשנת 2000, לדאבונם של המעריצים. הרפז, שעזב את ההרכב קודם לפירוקו - חזר לגור בארה"ב, פיי גוטמן פצח בקריירת סולו אך מיקד את עיסוקו דווקא כבמאי ומנהל אמנותי בהפקות רבות, ושאר חברי ההרכב התפנו לעיסוקים אחרים. כעת כאמור, לאחר כמעט 15 שנים, הם מתאחדים.

- מהי מטרת האיחוד הזה?

"המטרה היא להחזיר אהבה לקהל ואני אומר לך את זה, נשבע לך, בלי טיפה של ציניות. אני רואה מה הקהל רוצה, כמה הוא אוהב אותם וכמה כולם רוצים עוד טעימה. זה מחזיר אנשים לגילאים קסומים עם קירות וורדרדים ופוסטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully