וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג "משחקי הכס": היה רע לתפארת

סנונית ליס

18.4.2014 / 0:30

זהירות, ספוילר! אם עוד לא ראיתם את הפרק החדש של "משחקי הכס", אל תקראו את הטור המיוחד שסנונית ליס מקדישה לאיש שהיא הכי אהבה לשנוא בווסטרוז

ג'ופרי יקר, ברגעים אלה תושבי מעלה מלך מרכינים את ראשיהם ומזילים דמעות תנין, אבל בוא נהיה כנים, הם עושים את זה רק בגלל שהם מפחדים מהאמא חסרת הבושה שלך (עמוק בלב בטח ידעת שהיא גם דודתך). במרתפי ווסטרוז, הרחק מעינה הדומעת של סרסיי, פשוטי העם ודאי חוגגים את מותך באכילת בשר עורב ששמרו לאירוע מיוחד תחת השלטון המדכא שלך, אבל ביניהם, תמצא גם נתינה אחת שבאמת מתאבלת עליך.

2

כן, פסיכופת צעיר שלי, ידענו ביחד ימים רעים וימים רעים יותר. זמן קצר אחרי שנפגשנו כבר הבאת למותה של זאבת בלהות מתוקה. אז עוד לא ידעתי שהתנהגות כזו נחשבת לפרץ של חביבות במקרה שלך. מאז הספקת לרשת את הכס שלא בזכות, להרוג את אביה של ארוסתך ולשלוח אותה לסיור רומנטי מול גווייתו המבותרת, להתעלל בזונות, להרעיב את העם, להשתפן בקרב ולדרוך על כל גוויה שנקרתה בדרכך אחרי שציווית להרוג את בעליה. ולמרות, ואולי בגלל כל זה, תחסר לי מאוד.

got-game-of-thrones-30900463-245-170

הרע והמכוער

בעולמו המורכב של ג'ורג' ר. ר מרטין, היית אחת מהדמויות השטוחות האחרונות. אכזריות, טמטום וסבל אינם נדירים בווסטרוז, אבל אתה היית הנבל האולטימטיבי, ואולי היחידי שלרוע שלו אין הצדקה או איזון של ממש. נכון, אתה בן לשני הורים תאומים וכנראה שהמטען הגנטי המשותף שלהם הוא לא בדיוק מתכון לבריאות נפשית, אבל בסך הכל נהנית מחיים טובים יחסית למקום שבו אונס, רצח וקטיעת איברים נחשבים לדרך לגיטימית להעביר את הזמן.

היית מוקף בדמויות אכזריות, אך לכולן היו תירוצים טובים: אמך המרירה נאלצה להתמודד עם נישואים מוקדמים למלך המאוהב באחרת ועם תשוקה בוערת למי שחלק איתה רחם. סבך, שלא יזכה בפרס נובל לשלום, מונע משאיפה לשמר את השושלת ועדיין מתאבל על סבתך. ג'יימי, דוד אבא בשבילך, מילא את תפקיד הנבל עד שבעונה שעברה גילינו שיש לו לב מפלדה ולריאנית, אי שם מאחורי השריון. גם לתיאון גרייג'וי, או בשמו החדש סרחן, יש תירוץ מוצלח לרוע – הוא ננטש על ידי אבא (וחוץ מזה, כולנו יודעים שהוא כבר שילם על חטאיו). אפילו לרמזי סנואו הסדיסט יש תירוצים. אחרי הכל, הוא ממזר נטוש שרק רוצה לזכות באישור של אבא היקר. בעולם של דמויות עגולות – אתה היית מעוז אחרון של רוע פשוט וצרוף.

3

געגועיי למניאק

כפי שהספקת לגלות בחייך הקצרים, לבחורות יש חולשה למניאקים. אנחנו אוהבות לשנוא אותם. הם עוזרים לנו לעשות סדר בעלילה. בזכותם יש לנו את מי להאשים בצרות הממלכה שלנו. אתה היית אתנחתא טראגית וקומית, מישהו שאפשר לשנוא בהנאה מוחלטת ולייחל למותו בלי נקיפות מצפון, בין שלל דמויות מרובדות ובתים עמוסי אינטרסים. עכשיו, כשאתה אינך, לא נותר לנו אלא להכיר בכך שגם בווסטרוז, כמו במציאות נטולת הדרקונים שלנו, לרוע יש אינספור פנים, ואכזריות עוברת מיד ליד כמו גביע יין שאיש לא יודע מי היה הראשון להרעיל אותו.

פורסם במקור ב-yes blog

אוהבים את "משחקי הכס"? בואו לדבר על זה בעמוד הפייסבוק של yes Oh, וצפו בעונה החדשה, החל מה-7 באפריל בימי שני ב- 04:00 לפנות בוקר ושידור נוסף ב-22:00, בערוץ yes Oh וב-yes VOD.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully