וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטיהם של נדב לפיד ושירה גפן התקבלו לפסטיבל קאן

21.4.2014 / 16:04

"הגננת" ו"בורג" יוקרנו בהקרנות חגיגיות במסגרת שבוע המבקרים של פסטיבל הקולנוע היוקרתי. "בורג" גם בין המועמדים בתחרות שתיערך בשבוע המבקרים

הגננת, סרטו של נדב לפיד. איתיאל ציון,
מתוך "הגננת"/איתיאל ציון

חדשות טובות מהריביירה הצרפתית לגבי מה שמסתמן כאחד הפסטיבלים המוצלחים מבחינת הקולנוע הישראלי. "הגננת", סרטו החדש של נדב לפיד, ו"בורג", סרטה החדש של שירה גפן, התקבלו לפסטיבל קאן ויוקרנו במסגרת שבוע המבקרים. "בורג" אף מתמודד בתחרות בשבוע זה.

בשבוע המבקרים נבחרים מדי שנה מספר מצומצם של סרטים של במאים שזהו סרטם הראשון או השני, בעבר הוקרנו במסגרת זו סרטיהם של הבימאים קן לואץ', ג'ף ניקולס, ספייק ג'ונז, גיירמו דל טורו ועוד.

"בורג", סרטה השני של גפן אשר גם משתתף בתחרות ("מדוזות" שבזמנו זכה בפרס מצלמת הזהב לסרט ביכורים בקאן) עוקב אחרי שתי נשים, אחת ישראלית, השנייה פלסטינאית, אשר חיות באותה סביבה אך בשני קצוות שונים. נאדין חפצת חיים, אך חיוניותה נקברת תחת קשיי החיים וההמתנות במחסומים, ואילו אפרת איבדה עצמה יחד עם התהילה שקיבלה עבור "הפרסונה" אותה היא מייצגת. טעות אנוש גורמת לשתי הנשים להתחלף ולגעת בכמיהה האמיתית שלהן, בצד האחר של הגבול. בין השחקנים: שרה אדלר, סמירה סרייה. זיאד בכרי, דוריד לידאווי ונעמה שהם. על הפקת הסרט אמונים "מוביפלוס" ו"יונייטד קינג".

"הגננת", סרטו של נדב לפיד ("השוטר") בהפקת "פאי סרטים" - טליה קלינהנדלר ואסנת הנדלסמן קרן, מגולל את סיפורה של גננת חובבת-שירה (שרית לארי), המגלה בגן הילדים שלה ילד בן חמש (אבי שניידמן), משורר מחונן ומחליטה לטפח את כישרונו ולשמור עליו ועל שיריו מהעולם שסובב אותם בכל מחיר, ושל ילד מהורהר שאין לו רצון להינצל. עוד משתתפים בסרט: אסתר רדא, ליאור רז, יחזקאל לזרוב, דן תורן והמוכתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully