וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטיהם של רונית אלקבץ ואסף קורמן התקבלו לפסטיבל קאן

22.4.2014 / 12:00

סרטו של אסף קורמן "את לי לילה" ו"גט", סרטה של רונית אלקבץ - התקבלו לפסטיבל קאן ויוקרן במסגרת "השבועיים של הבמאים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "את לי לילה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרטו של העורך והבמאי אסף קורמן, "את לי לילה" (בהפקת "תותים הפקות" בשיתוף עם סרטי יונייטד קינג), התקבל לפסטיבל קאן ויוקרן במסגרת "השבועיים של הבמאים". בשנים האחרונות הציגו במסגרתו, בין היתר, פרנסיס פורד קופולה ומישל גונדרי. בשנה שעברה הוקרן במסגרת זו "כנס העתידנים" של ארי פולמן, ובשנת 2009 הוצג סרטם של סכנדר קופטי וירון שני, "עג'מי", שמאוחר יותר ייצג את ישראל באוסקר האמריקאי. "את לי לילה", סרט הביכורים היחיד מבין הסרטים הישראליים שנכנסו השנה לקאן, מתמודד על פרס מצלמת הזהב היוקרתי מול שלל סרטי הביכורים מרחבי העולם שהתקבלו למסגרות הפסטיבל השונות.

עלילת הסרט "את לי לילה", בכיכובן של דאנה אבגי ולירון בן שלוש, מספרת על קשר בין שתי אחיות, שהצעירה בהן (איבגי) היא בעלת מוגבלות שכלית. חלי (בן שלוש) מקדישה את חייה לטיפול באחותה גבי, וכשנכפה עליה להשתחרר מהטיפול באחות - נפער בה חלל המאפשר כניסתו של גבר לחייה. אלא שהקשר המורכב עם אחותה, יוצר משולש חולני, המטשטש את הגבול שבין אהבה להקרבה ובין טיפול להתעללות. עוד משתתפים בסרט: יעקב דניאל זדה, סופי אוסטריצקי, כרמית מסילתי-קפלן וורדה בן חור.

זוהי אינה הפעם הראשונה של אסף קורמן, בוגר מנשר לאמנות, בפסטיבל קאן. בשנת 2007 הוקרן סרט הסטודנטים שלו "מותה של שולה" ב"שבועיים של הבמאים" ומאז הספיק לשוב לפסטיבל קאן שלוש פעמים כעורך, עם "כלת הים" של קרן ידעיה (2009), "הנותנת" של הגר בן אשר (2011) ו"המשגיחים" של מני יעיש.

גם רונית אלקבץ חוזרת לקאן והפעם עם "גט", הסרט השלישי שכתבה וביימה עם אחיה (אחרי "ולקחת לך אישה" ו"שבעה"). אלקבץ מגלמת את ויויאן, מסורבת גט שזקוקה לעילה כדי לחייב את בעלה בגירושין. סדרת הדיונים בבית הדין הרבני הופכים למופע קפקאי, קומי. עם מנשה נוי, ששון גבאי ודליה בגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully