וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות שידורי יום השואה

27.4.2014 / 0:04

ערוצי הטלוויזיה נערכים גם השנה ליום השואה עם תכנים דוקומנטריים ועלילתיים משובחים. אלו המלצות וואלה! תרבות - מקלוד לנצמן ועד לסיפורים מדהימים של הישרדות והשראה

"אחרון הלא צדיקים" / קלוד לנצמן

בשנת 1975 צילם לנצמן סדרת ראיונות עם בנימין מורמלשטיין שהיה אחרון ראשי מועצת זקני היהודים בגטושל מחנה הריכוז והמעבר טרייזנשטאט, והיחיד ששרד את השואה מבין כל ראשי מועצות היהודים. בתוקף תפקידו נאלץ מורמלשטיין לנהל מו"מ יומי עם אדולף אייכמן. הראיונות שניהל לנצמן עם מורמלשטיין לא נכללו בסרט "שואה" המונומנטלי של לנצמן.

בשנת 2012 שב לנצמן לטרייזנשטאט, בו צילמו הנאצים ב-1944 סרט תעמולה שמטרתו הייתה להונות את העולם כולו לגבי המתרחש בגטאות.


ערוץ 1 - "הסיפור האמיתי" בערוץ הראשון וב-HD (ערוץ 511) חלק א' – יום רביעי 23.4 בשעה 21:00 , חלק ב' – יום ראשון 27.4 בשעה 21:30, וערוץ 8 שני 28/4, יום השואה, בשעה 20:00

"היה שלום פטר שוורץ"

זוכה פרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר – פסטיבל חיפה 2013. פגישה שהוחמצה בנסיבות מסתוריות ב-1945 מפצלת משפחה לשניים: מיכלה שווארץ שורדת את מחנות הריכוז ונודדת למדינה יהודית חדשה במזרח התיכון, בעוד אחיה פייבקה הנחשב למת, משנה את שמו לפטר ונשאר לגור במקום האחרון בעולם בו היא היתה מחפשת אותו. אבל זו רק ההתחלה.


ערוץ 8 ראשון 27/4 בשעה 21:05

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"מרק עוף עם סכינים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "מרק עוף עם סכינים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעה של הבמאית ליאורה איזנשטיין לאוקראינה, בעקבות הרכוש המשפחתי שנגזל בשואה, מציף חוויות טעונות מהעבר, וחושף יחסים מורכבים בין אם לבתה. האם אפשר בכלל "לסגור חשבון", מבלי לפתוח חשבונות אחרים?

ערב יום השואה ברשת, ערוץ 2, בשעה 22:30

"רבקה ויוסף סיפור אהבה"

רבקה ויוסף סיפור אהבה. רונן מאיו,
מתוך "רבקה ויוסף סיפור אהבה"/רונן מאיו

הדסה וצלילה באו יוצאות למסע בעקבות סיפור החיים של הוריהם, ובעקבות היומן שאמן כתבה אחרי המלחמה. היומן מתעד את סיפור אהבתם וחייהם של יוסף ורבקה באו במחנה הריכוז פלאשוב, את החתונה שערכו בסתר בתוך מחנה הנשים (חתונתם שוחזרה בסרט "רשימת שינדלר"), את הדרך בה הצליח יוסף באו להציל מאות יהודים באמצעות תעודות שזייף וכיצד אשתו רבקה הצליחה להכניס אותו לרשימת שינדלר.

ערוץ 10, בשעה 21:15

"אין מקום על פני האדמה"

לא ייאמן, אבל סיפורי הישרדות בלתי אפשריים ממשיכים להתגלות כל הזמן - חוקר המערות כריס ניקולא היה 20 מטר מתחת לפני האדמה, כאשר מצא שם נעל, מפתח ישן, כלי בישול, מסרק, כוס. ניקולא, חוקר והרפתקן, יצא למפות את מערכת המערות הגדולה ביותר באוקראינה, כשגילה תגלית מרעישה: במלחה"ע השניה, חמש משפחות יהודיות חיו במשך כמעט שנה וחצי באפילה מוחלטת במערות, כדי לחמוק מהנאצים. זהו משך הזמן הארוך ביותר של הישרדות בהיסטוריה האנושית המתועדת.

יס דוקו 22:00

"רשימת שינדלר"

ואם איכשהו הצלחתם לפספס את הסרט המונומנטלי ועתיר האוסקרים הזה - סיפורו של אוסקר שינדלר, איש עסקים גרמני, שהציל אלפי יהודים מידי הנאצים על ידי העסקתם במפעליו. השואה והגבורה מעולם לא נראו אמריקאיות יותר בחסותו של סטיבן שפילברג.

ערוצי הוט בשעה 20:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully